MotorbemutatóMotorok

Tetovált gép, avagy Bandita choppere Jawa 250-ből

videk bandita jawa 250 chopper 7Kalandos életű gép ez. Sokáig készült, hogy miért, azt majd egyszer megírom, tanulságos. Nade nézzük a vasat!

Alapját egy Jawa 250 képezi. Romos állapotban jutottam hozzá, a blokkot el is adtam belőle. Nemsokára Bandita barátom kedvet kapott egy átépített vashoz, úgyhogy elővettem.

Kezdetnek tettem bele egy 250-es Sport CZ blokkot. Ezt a futómű átalakítása követte: a hátsó villába 115 mm toldás került, plusz 35 mm ültetés. Az eredeti burkolatokat lehánytam róla, maradt a csupasz gép. Nagy szerencsével sikerült bele egy pár Gilera Dakota villát szereznem.

Vidék a Wild magazin régi olvasója és a Csajokamotoron.hu követője a kezdetektől fogva. Hobbiból otthon, a munkahelyén vagy a barátoknál motorokat épít-épített. Olyanokat, amik egyszerű, olcsó motorokból készültek, de a végeredmény mégis egy különleges, egyedi masina. Rendelkezésünkre bocsátotta eddigi alkotásainak leírását, így olvasóink olyan ötleteket meríthetnek írásaiból, amivel könnyen egyedire alakíthatják saját motorjaikat is, habár az épített motorok vizsgáztatása most talán még bonyolultabb, mint akkoriban. – NaNa

Ezt eredetileg egyedi kiflikre akartam bízni, csak a beépítendő – utólag kért – tárcsafékhez keskeny lett volna, így TSúzli alsó kifliket raktam alulra és felülre egyaránt, a felülre kerülőről levágtam az ütközőfüleket, magasságán csökkentettem, és a kormányszorítókhoz meneteket vágtam bele.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

videk bandita jawa 250 chopper 2A csapágyazást és a villanyak-tengelyt átalakítva kúpgörgős csapágyak kerültek beépítésre. Az első kerék komplett ETZ, a féknyereggel együtt, melyet közdarabbal tettem föl a villára. A sárvédő elöl TSúzliéból lett átalakítva.

A kormány Highway Hawk mintára minősített gázcsőből lett csinálva, mivel az eredetileg e célra vett korracél csövet ellopták. A karkonzol bal oldalt TSúzlié, Pannónia kapcsolóval, jobboldalt az ETZ főfékhenger bilincsére CZ kapcsoló lett csavarozva.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük