Tartós Teszt: az első kilométerek a Honda CB 750 Hornet Comfort csomaggal – VIDEÓVAL!!!
Habár nagyon vártam már az idei tartós teszt motort, a Honda CB 750 Hornetet, végül jól alakult, hogy csak június elején kaptam meg. Így nem kellett a 10 fokban és szakadó esőben motoroznom májusban… Ahogy megjött, kisütött a nap és megérkezett a nyár is, amit jelnek vettem.
Mostanra már túl vagyunk a kezdeti ismerkedésen, teljesen megszoktam, hogy itt áll a garázsban, és ha mennem kell valahova (és nem kell nagy csomagokat szállítani), akkor motorral megyek. És mivel ő áll legelöl, folyamatosan látom, így akkor is megyek egy kört, amikor nem is kellene.

Egy igazi csajos motort kaptam idén is. Nekem nagyon tetszik ez a matt gyöngyház-fehér fényezés (Matte Pearl Glare White), ami szuperül kiemeli a bordóra fényezett vázat. Olyan, mint egy városi streetfighter. Ezt a hatást elrontja kicsit a comfort csomag részét képező nyeregtáska és a tanktáska… ezek nem illenek egy streetfighterre, viszont szükségesek a mindennapi életemhez, na meg egy túrán is hasznosak lesznek.
A Hornetet összesen 5 km-rel vettem át, így a bejáratás rám maradt, aminek még mindig nincs vége… alig vagyok túl az első 500 km-en, pedig tényleg folyton megyek vele, csak éppen nem túl messze. A legtávolabbi utam eddig a Tesztnap és Grillparty volt Kalocsán rögtön az első héten, azóta pedig postára, vásárolni, ügyeket intézni megyek és lovagolni viszem a gyereket.
Hamarosan, 1000 km-nél vissza kell vinni a szervizbe olajcserére és egy általános átnézésre – már 500 km óta riaszt a kijelző, hogy hamarosan itt az idő – , de ezt sajnos a nyaralás előtt már nem fogom tudni megoldani, így Birgére hárul majd ez a hálás feladat, amíg én Floridában leszek.
Hétköznapi felhasználóként a három menetmód közül eddig csak kettőt használtam, mert szerencsére az eső nem esett. Mostanra arra álltam be, hogy városban és ha mögöttem ül valamelyik gyerek, akkor a sima road módot használom, mert ebben a beállításban nem olyan intenzív a gázreakció és sokkal nyugodtabb a motor.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |

Ha országúton vagy a nulláson megyek, akkor mehet a sport fokozat. Itt egészen mérges lesz a kicsike. 75 Nm-es legnagyobb forgatónyomatéka, 91,8 LE-s (67,5 kW) csúcsteljesítménye ebben a módban jön ki. A gáz sokkal gyorsabban reagál és rövidebbek a sebességi fokozatok.
Habár még bejáratós, ezért nagyon hajtani még nem lehet, de azt beszélik, hogy észrevétlenül gyorsul fel 150 km/órára. Azt is mondják, hogy ennél a sebességnél a kormány beszitál, ami rutintalanabb sofőröknél okozhat meglepetéseket. De persze senki nem megy ennyivel úgysem.
Lapozd végig a galériát!





















A futóműve nagyon jó, igazából észrevétlenül teszi a dolgát. Az egész motor egészen rövidnek tűnik nekem, nagyon könnyű vele manőverezni, szinte magától kanyarodik.
A 795 cm ülésmagasságnak és a keskeny ülésnek köszönhetően hajlított térddel ér le róla a lábam. Ez nagy fokú biztonságérzetet ad akkor is, amikor a lányom úgy száll fel hátra, hogy percekig áll egy lábbal a bal oldali utaslábtartón egyensúlyozva, és a vállamon támaszkodik közben.

A korábbi változathoz képest 2025-re megújult a fejidom, ami nekem nem is tűnik fejidomnak, inkább azt mondanám, hogy a fényszóró új burkolatot kapott. Az én fejemben a fejidom eltakarja a műszereket és ad némi szélvédelmet is. Na ez, ami a Horneten van egyik kritériumnak sem felel meg.
Nézd meg a videót is!
A szokásos hondás, 5″-os TFT kijelző a Honda RoadSync alkalmazással társítható az okostelefonnal is, de ezzel még nem kísérleteztem. Mivel a helyes kis tanktáska tetejébe bele tudom tenni a telefonomat, így jól látom ment közben, az eseményeket. Viszont a kijelzőről tudom azt, hogy az átlagfogyasztásom ez alatt az 500 km alatt 4,4 liter volt.

A műszer számos szokásos és hasznos információt mutat:
- üzemagyag visszajelző
- hőmérsékletet
- pontos idő
- menetmódok
- sebességfokozat,
- odométer
- fordulatszám
- aktuális sebesség
- fényszóró visszajelző
- egy kinyitható „tálcán” tudunk belépni a menübe, ahol további hasznos beállításokat találunk
A kijelző menüje változott valamennyit, de még csak most kezdtem felfedezni, hogy például a markolatfűtést is azon keresztül lehet kezelni – nem bekapcsolni, hanem kikapcsolni szerettem volna, mert úgy éreztem, hogy indokolatlanul meleg. Aztán lehet, hogy csak képzeltem, hogy megtréfáltak a szerelők, hogy 35 fokban bekapcsolták nekem.

Mindent összevetve az első benyomásom az, hogy a 2025-ös Hornet nagyon jól el lett találva. Nemcsak azért univerzális, mert a komfort csomaggal nem kell gondolkodni, hogy hova pakoljak, ha túrázni indulnék vele, hanem azért is, mert kezdők és a rutinosabb motorosok is megtalálják a számításukat vele.
A vezetési módok lehetővé teszik, hogy ugyanazzal a motorral békésen furikázzak a városban, de ha a körülmények engedik, akár meg is őrülhetek vele. A menetbiztonságról és a könnyű kezelhetőségről a három menetüzemmódot felkínáló, elektronikus gázmarkolat (TBW), egykerekezés-gátlóval kiegészített, háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és szintén háromfokozatú motorfék- (EB), illetve teljesítményszabályozó (EP) gondoskodik.

Honda CB750 Hornet 2025 Műszaki adatok
Motor
- Furat × löket (mm) 87 mm x 63.5 mm
- Keverékképzés PGM-FI elektronikus befecskendezés
- Kompresszióviszony 11
- CO2-kibocsátás (g/km) 99 g/km
- Összlökettérfogat (cm3) 755 cc
- Motortípus Négyütemű, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás 270 fokban elékelt főtengellyel
- Teljesítmény 67,5 kW (91,8 LE)/9500 ford./perc
- Forgatónyomaték 75 Nm/7250 ford./perc
- Olajmennyiség (liter) 3.8 L
- Indítás Elektromos
Méretek és tömeg
- Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) 12 V 9.1 Ah (20h)
- Villaszög 25°
- Méretek (HxSzxM) (mm) 2090 mm x 780 mm x 1085 mm
- Alváztípus Gyémánt alakú, acél hídváz
- Üzemanyagtank kapacitás (liter) 15.2 L
- Üzemanyag fogyasztás (l/100 km) 4.3 L/100km
- Szabad hasmagasság (mm) 140 mm
- Saját tömeg (kg) 192 kg
- Ülésmagasság (mm) 795 mm
- Utánfutás (mm) 99 mm
- Tengelytáv (mm) 1420 mm
Erőátvitel
- Tengelykapcsoló felépítése Nedves, többtárcsás, nyomatékhatárolóval
- Végáttétel Lánc
- Sebességváltó típusa Hatfokozatú, lábbal kapcsolható
- Gyorsváltó Nem
Műszerek és elektronika
- 12V csatlakozó Nem
- Műszerek 5″-os TFT panel multiinformációs kijelzővel
- Hátsó lámpa LED
- Csatlakozás RoadSync
- USB-csatlakozó Type – C
- Automatikusan kikapcsoló irányjelző Igen
- Sebességrögzítő Nem
- Fényszóró LED
Kerekek
- Első fék Két 296 mm-es tárcsa négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergekkel
- Hátsó fék 240 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel
- Első felfüggesztés Showa SFF-BP USD, 41 mm-es csúszószár-átmérő, 130 mm-es rugóút
- Hátsó felfüggesztés Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány
- Első abroncs típusa 120/70ZR17M/C (58W)
- Hátsó abroncs típusa 160/60ZR17M/C (69W)
- Felni elöl 17M/C x MT3.50 Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium
- Felni hátul 17M/C x MT4.50 Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium
További jellemzők
- Vezetési módok Sport, Standard, Rain és User mód
- Ára: 3 259 000Ft
Háromféle csomagban kapható:
- Comfort csomag: fűthető markolat, tanktáska, nyeregtáska,
- Sport csomag: gyorsváltó, szélvédő, üléspúp, tankvédő, bukógomba
- Style csomag: vezető lábtartó, markolatvég, alumínium kormánytartó, fényszóró matrica, kerékmatrica, vezetőülés