KiemeltMotorokMotortesztek

Tartós Teszt: az első kilométerek a Honda CB 750 Hornet Comfort csomaggal – VIDEÓVAL!!!

Habár nagyon vártam már az idei tartós teszt motort, a Honda CB 750 Hornetet, végül jól alakult, hogy csak június elején kaptam meg. Így nem kellett a 10 fokban és szakadó esőben motoroznom májusban… Ahogy megjött, kisütött a nap és megérkezett a nyár is, amit jelnek vettem.

Mostanra már túl vagyunk a kezdeti ismerkedésen, teljesen megszoktam, hogy itt áll a garázsban, és ha mennem kell valahova (és nem kell nagy csomagokat szállítani), akkor motorral megyek. És mivel ő áll legelöl, folyamatosan látom, így akkor is megyek egy kört, amikor nem is kellene.

Honda CB 750 Hornet Comfort csomaggal

Egy igazi csajos motort kaptam idén is. Nekem nagyon tetszik ez a matt gyöngyház-fehér fényezés (Matte Pearl Glare White), ami szuperül kiemeli a bordóra fényezett vázat. Olyan, mint egy városi streetfighter. Ezt a hatást elrontja kicsit a comfort csomag részét képező nyeregtáska és a tanktáska… ezek nem illenek egy streetfighterre, viszont szükségesek a mindennapi életemhez, na meg egy túrán is hasznosak lesznek.

A Hornetet összesen 5 km-rel vettem át, így a bejáratás rám maradt, aminek még mindig nincs vége… alig vagyok túl az első 500 km-en, pedig tényleg folyton megyek vele, csak éppen nem túl messze. A legtávolabbi utam eddig a Tesztnap és Grillparty volt Kalocsán rögtön az első héten, azóta pedig postára, vásárolni, ügyeket intézni megyek és lovagolni viszem a gyereket.

Hamarosan, 1000 km-nél vissza kell vinni a szervizbe olajcserére és egy általános átnézésre – már 500 km óta riaszt a kijelző, hogy hamarosan itt az idő – , de ezt sajnos a nyaralás előtt már nem fogom tudni megoldani, így Birgére hárul majd ez a hálás feladat, amíg én Floridában leszek.

Hétköznapi felhasználóként a három menetmód közül eddig csak kettőt használtam, mert szerencsére az eső nem esett. Mostanra arra álltam be, hogy városban és ha mögöttem ül valamelyik gyerek, akkor a sima road módot használom, mert ebben a beállításban nem olyan intenzív a gázreakció és sokkal nyugodtabb a motor.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
Honda CB 750 Hornet Comfort csomaggal

Ha országúton vagy a nulláson megyek, akkor mehet a sport fokozat. Itt egészen mérges lesz a kicsike. 75 Nm-es legnagyobb forgatónyomatéka, 91,8 LE-s (67,5 kW) csúcsteljesítménye ebben a módban jön ki. A gáz sokkal gyorsabban reagál és rövidebbek a sebességi fokozatok.

Habár még bejáratós, ezért nagyon hajtani még nem lehet, de azt beszélik, hogy észrevétlenül gyorsul fel 150 km/órára. Azt is mondják, hogy ennél a sebességnél a kormány beszitál, ami rutintalanabb sofőröknél okozhat meglepetéseket. De persze senki nem megy ennyivel úgysem.

Lapozd végig a galériát!

honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 06 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 28 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 26 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 32 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 27 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 25 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 34 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 31 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 24 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 30 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 22 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 33 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 17 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 18 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 16 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 05 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 13 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 cimlap honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 29 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 23 honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 14

A futóműve nagyon jó, igazából észrevétlenül teszi a dolgát. Az egész motor egészen rövidnek tűnik nekem, nagyon könnyű vele manőverezni, szinte magától kanyarodik.

A 795 cm ülésmagasságnak és a keskeny ülésnek köszönhetően hajlított térddel ér le róla a lábam. Ez nagy fokú biztonságérzetet ad akkor is, amikor a lányom úgy száll fel hátra, hogy percekig áll egy lábbal a bal oldali utaslábtartón egyensúlyozva, és a vállamon támaszkodik közben.

Honda CB 750 Hornet Comfort csomaggal

A korábbi változathoz képest 2025-re megújult a fejidom, ami nekem nem is tűnik fejidomnak, inkább azt mondanám, hogy a fényszóró új burkolatot kapott. Az én fejemben a fejidom eltakarja a műszereket és ad némi szélvédelmet is. Na ez, ami a Horneten van egyik kritériumnak sem felel meg.

Nézd meg a videót is!

A szokásos hondás, 5″-os TFT kijelző a Honda RoadSync alkalmazással társítható az okostelefonnal is, de ezzel még nem kísérleteztem. Mivel a helyes kis tanktáska tetejébe bele tudom tenni a telefonomat, így jól látom ment közben, az eseményeket. Viszont a kijelzőről tudom azt, hogy az átlagfogyasztásom ez alatt az 500 km alatt 4,4 liter volt.

honda cb 750 hornet 2025 tartos teszt 1 36

A műszer számos szokásos és hasznos információt mutat:

  • üzemagyag visszajelző
  • hőmérsékletet
  • pontos idő
  • menetmódok
  • sebességfokozat,
  • odométer
  • fordulatszám
  • aktuális sebesség
  • fényszóró visszajelző
  • egy kinyitható „tálcán” tudunk belépni a menübe, ahol további hasznos beállításokat találunk

A kijelző menüje változott valamennyit, de még csak most kezdtem felfedezni, hogy például a markolatfűtést is azon keresztül lehet kezelni – nem bekapcsolni, hanem kikapcsolni szerettem volna, mert úgy éreztem, hogy indokolatlanul meleg. Aztán lehet, hogy csak képzeltem, hogy megtréfáltak a szerelők, hogy 35 fokban bekapcsolták nekem.

Honda CB 750 Hornet Comfort csomaggal

Mindent összevetve az első benyomásom az, hogy a 2025-ös Hornet nagyon jól el lett találva. Nemcsak azért univerzális, mert a komfort csomaggal nem kell gondolkodni, hogy hova pakoljak, ha túrázni indulnék vele, hanem azért is, mert kezdők és a rutinosabb motorosok is megtalálják a számításukat vele.

A vezetési módok lehetővé teszik, hogy ugyanazzal a motorral békésen furikázzak a városban, de ha a körülmények engedik, akár meg is őrülhetek vele. A menetbiztonságról és a könnyű kezelhetőségről a három menetüzemmódot felkínáló, elektronikus gázmarkolat (TBW), egykerekezés-gátlóval kiegészített, háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és szintén háromfokozatú motorfék- (EB), illetve teljesítményszabályozó (EP) gondoskodik.

Honda CB 750 Hornet Comfort csomaggal

Honda CB750 Hornet 2025 Műszaki adatok

Motor

  • Furat × löket (mm) 87 mm x 63.5 mm
  • Keverékképzés PGM-FI elektronikus befecskendezés
  • Kompresszióviszony 11
  • CO2-kibocsátás (g/km) 99 g/km
  • Összlökettérfogat (cm3) 755 cc
  • Motortípus Négyütemű, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás 270 fokban elékelt főtengellyel
  • Teljesítmény 67,5 kW (91,8 LE)/9500 ford./perc
  • Forgatónyomaték 75 Nm/7250 ford./perc
  • Olajmennyiség (liter) 3.8 L
  • Indítás Elektromos

Méretek és tömeg

  • Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) 12 V 9.1 Ah (20h)
  • Villaszög 25°
  • Méretek (HxSzxM) (mm) 2090 mm x 780 mm x 1085 mm
  • Alváztípus Gyémánt alakú, acél hídváz
  • Üzemanyagtank kapacitás (liter) 15.2 L
  • Üzemanyag fogyasztás (l/100 km) 4.3 L/100km
  • Szabad hasmagasság (mm) 140 mm
  • Saját tömeg (kg) 192 kg
  • Ülésmagasság (mm) 795 mm
  • Utánfutás (mm) 99 mm
  • Tengelytáv (mm) 1420 mm

Erőátvitel

  • Tengelykapcsoló felépítése Nedves, többtárcsás, nyomatékhatárolóval
  • Végáttétel Lánc
  • Sebességváltó típusa Hatfokozatú, lábbal kapcsolható
  • Gyorsváltó Nem

Műszerek és elektronika

  • 12V csatlakozó Nem
  • Műszerek 5″-os TFT panel multiinformációs kijelzővel
  • Hátsó lámpa LED
  • Csatlakozás RoadSync
  • USB-csatlakozó Type – C
  • Automatikusan kikapcsoló irányjelző Igen
  • Sebességrögzítő Nem
  • Fényszóró LED

Kerekek

  • Első fék Két 296 mm-es tárcsa négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergekkel
  • Hátsó fék 240 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel
  • Első felfüggesztés Showa SFF-BP USD, 41 mm-es csúszószár-átmérő, 130 mm-es rugóút
  • Hátsó felfüggesztés Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány
  • Első abroncs típusa 120/70ZR17M/C (58W)
  • Hátsó abroncs típusa 160/60ZR17M/C (69W)
  • Felni elöl 17M/C x MT3.50 Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium
  • Felni hátul 17M/C x MT4.50 Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium

További jellemzők

  • Vezetési módok Sport, Standard, Rain és User mód
  • Ára: 3 259 000Ft

Háromféle csomagban kapható:

  • Comfort csomag: fűthető markolat, tanktáska, nyeregtáska,
  • Sport csomag: gyorsváltó, szélvédő, üléspúp, tankvédő, bukógomba
  • Style csomag: vezető lábtartó, markolatvég, alumínium kormánytartó, fényszóró matrica, kerékmatrica, vezetőülés

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük