CsajokTetkó a csajokon

Szubkultúra és tetoválás

b%C3%B6rt%C3%B6n tetov%C3%A1l%C3%A1sA börtönökben a csoportidentitás kifejezésének fontos eszköze a bőrre varrt jel, így van ez a banda-tetoválások esetében is.

 

 

A szubkultúrák és a tetoválás viszonyrendszerébe mélyedtem bele, ismert tetováló művészek segítségével.

A csoportidentitás kifejezésére tehát alkalmas a kommunikáció ezen fajtája, azonban a börtönök falain kívül is alkalmazzák ezt a formát a csoport összetartozás kifejezésérére? A kapott válaszok széttartóaknak bizonyultak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az interjúalanyok egy része egyetért abban, hogy bár elterjedt a csoportidentitás ez irányú prezentálása, hazánkban ez a mai kor társadalmát tekintve nem mondható jellemzőnek.

„Ez talán régebben volt igazán sajátos; a motorosok, vagy neonácik, punkok körében. De én már nem igazán találkozom ilyesmivel. Már kezd átmenni a tetoválás a szubkultúrák világából az átlag emberhez. Ez az elfogadottsággal kéz a kézben halad előre, de nem hinném, hogy át fog esni divatba, ahhoz túlságosan is elkötelezi az egyént.” (Kis Brigitta – Celtic Moon Tattoo)

„Szubkultúra és tetoválás? Van ilyen, természetesen, de inkább a gazdaságilag elmaradottabb, vagy szegényebb helyeken, ahol is a bűnöző csoportokra jellemző. Ha beléptél, kiálltad a próbákat és felvettek, még nem vagy tag, csak azután, ha magadon viseled a csoport ­»jelvényét«. Bár kérdéses, hogy ezeket a csoportokat mennyire tekinthetjük szubkultúráknak. Úgyhogy véleményem szerint szubkultúra szinten nem beszélhetünk arról, hogy ez elengedhetetlen, vagy megkövetelt lenne. Ha van is, az csak divatból (pl.: az olimpiá(ka)t nyert vízilabdásaink között is van olyan, aki nem viseli a testén az eredmény emlékét). Viselhetnek persze a nagy fanatikus rajongók idézeteket, albumborítókat, lemezképeket, portrékat a kedvenc bandájukról, ettől még nem lesznek nagyobb rockerek azoknál, akiknek szűz a bőrük.” (Dorogi Péter Viktor – Trike Art Tattoo)

Válaszadóim másik fele, azonban két olyan csoportot említett, akik tapasztalataik alapján szubkulturális sajátosságként hordozzák testük felületén a tetoválást.

”… az erősen jobboldaliak meg a focisták. Mert már lassan a tetoválásból megmondom, hogy focista-e valaki vagy sem. Nagyon sablonra varratnak, mindenki Beckham tetoválását akarja, függetlenül attól, hogy tudja-e mit jelent és illeszkedik-e az adott testrészre.” (Kőszegi Csaba – Invictus Tattoo)

„…, de vannak, akik igénylik az ilyenféle összetartozást sugalló tetoválásokat, itt említeném: a magyar címert, turult… Ez persze főként jobboldali beállítódású csoportokra jellemző.” (Markóth Zsolt)

„Nagyon sok ilyenfajta »kaszt« van manapság, szép számmal megfordulnak a vendégkörömben is. Például ilyenek a futball-szurkolók, esetemben a debreceni ultrák több tagja is, akik a lelátókon reklámozzák a munkáimat. Ők általában ugyanazon témákat szeretnék feltetováltatni magukra. Szerencsére mindig szabad kezet kapok tőlük a tervezés és kivitelezés terén. Ez azért jó, mert így lehetőség van arra, hogy minden minta kicsit különböző legyen, habár a mondanivalója ugyanaz maradjon.  Nálunk egyébként nem elterjedt a bandatetoválás, persze vannak közös tetkók, de nem túl gyakoriak. A zenekartagok és színészek portréinak tetováltatása itt is megemlíthető például a rockerek, esetleg horror-rajongók körében.” (Csáki Mihály – Dóró Art Tattoo Park)

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük