Szerethető kis darázs: Honda CB500 Hornet 2024 teszt
Nagyképernyős élmények
Az 5 colos TFT kijelző megfelelően informatív, sőt, testreszabható: 3 megjelenésből is választhatunk, hogyan mutassa a sebesség- és fordulatszámmérőt. Ezen felül alapállapotban megjeleníti a pontos időt, üzemanyagszintet, és igény szerint a megtett kilométereket vagy a pillanatnyi üzemanyagfogyasztást. Utóbbit érdekes módon nem csupán kiírja, hanem egy skálán mutatja 1-4 liter között, ennél feljebb vagy nem megy, vagy nem vallja be.
Nekem az átlag üzemanyagfogyasztás 3,4-3,6 liter volt vegyes használattal, amiben volt hegyi kanyargás, városi dorbézolás és autópálya vegyesen. El sem hiszem, de több mint 250 kilométert ment el egy tankkal, talán háromszor, ha tankoltam az egy hét alatt, amíg nálam volt!
A bal oldalon elhelyezett joystick toligálásával további infókat is ki lehet belőle bűvölni, sőt, még olyan fontos emlékeztetőket is be lehet rajta állítani, mint a kötelező szerviz vagy a következő olajcsere időpontja.
Az igazi nagy truváj mégiscsak a Honda RoadSync, az alkalmazás, ami összeköti a telefonodat a motorral, így végre ki lehet tenni a navigációt a kijelzőre! Monogám típus, egyszerre csak egy eszközzel hajlandó Bluetooth-kapcsolatot létesíteni, így nem kell attól tartani, hogy mókás kedvű haverok vagy az utasod átírja menet közben a koordinátákat és máshova visz.
Hátránya, hogy csak egy butított GPS-t kapsz, tehát mindig csak a következő lépést mutatja, nem pedig a térképet. Ez sokkal jobb, mint a semmi, de valljuk be, elég trükkös tud lenni, amikor egy jobbra-balra útelágazásnál azt mondja, hogy „menj egyenesen”, vagy épp egy bonyolult, több összetevős kereszteződésben közli, hogy „fordulj balra”.
Ennél már csak az a rosszabb, amikor a telefon értesítéseit azonnal meg akarja jeleníteni, és az „új üzeneted van”, vagy a „valaki hív” jelzés kiiktatja a GPS-t. Ez addig el sem tűnik, amíg el nem döntöd, hogy mit kezdesz vele. Namármost, amikor egy izmosabb sebességgel szálltam bele a kereszteződésbe, és SOS szerettem volna tudni, merre tovább, akkor sokat rontott a boldogságérzetemen, hogy a pöcköt kellett nyomogatnom, hogy visszakapjam az útirányt, mert nem, köszönöm, most nem akarok üzeneteket olvasgatni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Szerencsére az alkalmazásban be lehet állítani, milyen értesítéseket kérsz megjeleníteni, én ajánlom, hogy azonnal iktasd ki az összeset. Ha van sisakbeszélőd, vagy egy jó fülesed, akkor a füledbe is kérheted az infokat, hanggal is irányíthatod, sőt, zenét is lejátszhatsz, amit ugyanúgy a kormányról (vagy hanggal) tudsz szabályozni.
A menü elrendezése nekem még logikátlan, mert a hangerő a legutolsó elem a menüpontban, az üzenetek, hívások, zenelejátszás meg minden más után, miközben úgy gondolom, ezt szeretném talán a legtöbbször állítgatni menet közben, ha zenét vagy GPS instrukciókat akarok a fülembe. A joystick amúgy könnyen kezelhető kesztyűben is, nagyon kézreáll, pillanatok alatt meg lehet szokni a használatát, csak az első pár kilométeren okozol szórakoztató fény- és hangjátékot a körülötted haladóknak, ahogy menet közben nyomkodod egyszerre a kürtöt, indexet és a menüt.
A kijelző nagy része remekül látható verőfényes napsütésben is, egyedül a GPS az, aminek a zöld háttere kicsit macerásabb, ezért némiképp helyezkedni kell az ülésben, hogy megfelelő árnyékot vess rá, és le tudd olvasni.
Érdekesség, hogy összehangoláskor a telefonod megjeleníti a motor akkutöltöttségét is, így rögtön tudod, mennyit bűvészkedhetsz még a kijelzőn indulás előtt. A telefon aksijáért sem kell aggódni, hiszen a Hornetet kérheted USB-kimenettel is, így tölthet menet közben.