HírekMotorokMotorozás

Sisakba zárt koncertterem – Domino Pro kommunikációs rendszer

domino pro 01Telefon, zenelejátszó, GPS, utas intercom, és még ki tudja milyen kütyük hangjai kerültek be a sisakjainkba az utóbbi évek során. Elérhetők vagyunk telefonon motorozás közben is, nem kell a GPS monitort kémlelnünk, hogy tudjuk, hol lesz a következő lehajtó, miközben kedvenc zenekarunk dalait hallgatjuk. Hasznos dolgok ezek, de vajon biztonságosak is?

Sok sisakgyártó plusz összegeket gombol le vásárlóiról azért, hogy kommunikációs rendszereknek kialakított portékát dobjon piacra. Vannak olyanok, akik eleve úgy készítik a sisakokat, hogy már előre beépített, bluetooth kommunikációra képes szerkezettel szerelik fel azokat. Ez azért okoz nekik fejtörést, mert el kell rejteniük, integrálniuk kell az alkatrészeket, hogy a kényelem rovására ne menjen ez a funkció.

A kanadai Domino Sports fejlesztése teljesen más irányt vett, amikor nekivágtak a Domino Pro elkészítésének. Termékük segítségével úgy lehet felruházni bármely sisakot tökéletes kommunikációs funkciókkal, hogy azok belseje teljesen eredeti marad. Nem kell belezsúfolni hangszórókat, mikrofont, akkumulátort stb.

A Domino Pro a sisakhéjra csatlakozik kívülről. A három nyomógombbal rendelkező egység a héjat használja egyfajta hangszóró membránként, azt rezegteti úgy, hogy működése közben tökéletes hangzást biztosít a felhasználó számára. Nem nyomja össze a fület, így a külső zajokat is hallható szinten tartja.

domino pro 02A mikrofonos egység is a sisakon kívül kap helyet, melyet zajcsillapítással is elláttak a tökéletes hangminőség érdekében. A hangminőség a korábban ismert rendszerekhez képest sokkal jobb, és az egyedi megoldásnak köszönhetően a mély hangok sem vesznek el. A térhatás egyedülálló hangélményt ad.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az áramellátásról beépített akkumulátor gondoskodik, mely USB csatlakozón keresztül tölthető. Egy töltéssel 24 órán keresztül használható a ketyere, ami bőven elég lehet. Természetesen minden egység vízhatlan burkolatot kapott, így az időjárás sem akadályozhatja a hibátlan működést.

domino pro 02A technika fejlődése megállíthatatlan, de kérdés, hogy motorozni így jó, vagy úgy, hogy csak a motorozásra figyel az ember? Bizonyított tény, hogy autóban, kihangosító berendezés használata mellett is jelentősen lecsökken a forgalomra szánt figyelem, és balesetveszélyessé válhat a haladás. Motorkerékpár esetében ez fokozza a baleseti kockázatot.

Ha csacsog mögöttünk az utasunk, rádión a motoros barátunk sztorizgat a fülünkbe, telefonhívást bonyolítunk épp, vagy ordít a zene, akkor figyelmünk megoszlik, és védtelenek leszünk sok veszélyforrás ellen.

Egy gyengébb hangminőségű rendszer talán ésszerűbb, mivel az információ azon keresztül is eljut hozzánk, és talán kevésbé nyomja el a külső zajokat. Ha valaki hangosan hallgatja, persze az is veszélyes lehet. A Domino Pro kiemelkedően jó hangminőséget és nagy hangerőt ígér, és ha ezt kihasználja a motoros, akkor koncertteremben érezheti magát, nem a forgalomban. Veszélyes cucc ez azok kezében – illetve azok fején – akik ész nélkül használják.

Érdemes óvatosan bánni ezekkel a fejlesztésekkel. Persze, hasznunkra van a technika, de valahol meg kell húzni a határt. Főleg azért fontos ez, hogy a motorozás élménye megmaradjon, és ne egy dübörgő koncertélmény legyen nap végére az emlékünk, – a kórházi ágyról nem is beszélve – hanem egy motorozással eltöltött, biztonságos közlekedéssel kivitelezett nap.

domino pro 02Ára Domino Pro ára meghaladja a 35 000 forintot, ami nem csekély összeg, de amit nyújt, és az, hogy könnyen átrakható másik sisakra, talán megéri a hosszú távú befektetést.

domino pro 02

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük