Saját felszerelés: PapírCicc motoros ruházata
Az egész a motorhoz kapott bukósisakkal kezdődött. „Ócsó” volt, de olyan is… Motowell márkájú, elöl felnyitható, fekete.
Azon túlmenően, hogy nehéz volt az egész, amikor felnyitottam a súlypont is teljesen másként oszlott el, és az egész bukó megpróbált előre fele megbillenni a fejemen.
És bár tudom, hogy úgy nem is szabad menni, de az is zavaró volt, hogy az első kisebb döccenőnél már félig le is csukódott.
Az igaz, hogy ha emlékeim nem csalnak két kisebb esést is túlélt velem, de ezek tényleg elég kicsi esések voltak, alacsony sebességnél.
A lényeg, hogy ez a bukó ment a dobozba, tartaléknak, és hamar átvettem egy alig használt, a polcon porosodó lazer sisakot. Most is ezzel járok még.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nem nyithatós, viszont sokat számít alul a szélfogó, bár ez sem véd meg minden huzattól. Pár kanyarban kicsúszást, és egy pirosnál, hátulról elgázolást éltem túl benne, és a bukón meg se látszik. (Az már más kérdés, hogy állandóan odaverem mindenhez, ha a kezemben van, ezért tiszta karc a plexije.)
Szóval ez elég drága bukó volt, netről rendelte az eredeti tulaj, és ennek megfelelően tényleg jó is, amiért ilyen nem kéne, az csupán a beépített napszemüveg hiánya. Legközelebb én olyat veszek, amiben van.
Kesztyűk jöttek mentek az elmúlt években, egy viszont állandó maradt a mai napig: egy bőrkesztyű, a bütyköknél kemény protektorral. Kellően vékony a női kezemre, és mégis elég hosszúak az ujjai. Ritka párosítás, szerintem ezt sokan tudjuk.
Ezt a kesztyűt a Pesti úton vettem, nem is olyan sokért, de már nem tudom mennyi az annyi. Ugyanitt vettem egy Spool egyberészes esőruhát. Hát ezzel befürödtem.
Egyrészt amiatt, hogy egybe részes, nehézkes a felvétele. Azt hiszem, könnyebb lenne két részessel, főleg hogy a kabátom vízálló… Másrészt a robogós üléspozícióban (lehet, hogy nagymotornál is ugyanez lenne a helyzet, még nem teszteltem, és valószínűleg nem is fogom) pont úgy gyűrődik a ruha, hogy a combnál lévő cipzár felett megáll a víz, és így hiába a cipzár feletti dupla ráhajtás, tiszta víz lett minden alkalommal a bal combom.
Cipő, pontosabban csizma ügyben nem tudok nyilatkozni, ajándékba kaptam egy használtat, ami jó és szép, viszont jól el is van használódva. De még bírja, és ez a lényeg!
A kabátommal jártam a legjobban, pedig tapasztalat és tanácsok nélkül vettem egyes egyedül. Spool márkájú, szürke, farmer hatású kordura kabát.
Nem csak jól néz ki, de a meleget sem szívja úgy pirosoknál állva. Fontos tudni, hogy 177 cm magas vagyok, ennek megfelelő hosszúságú karokkal, és ennek a kabátnak (a boltban felpróbáltak közül egyedül) elég hosszú hozzám az ujja, és még a kabát sem éri kétszer körbe a derekamat.
A váll- és könyök protektorok kiválóan szolgáltak eddig, és az anyaga is egész jól bírja. Bár vagy 4-5 (nem túl gyors tempójú) bukáson túl vagyok vele, az egyetlen észrevehető sérülés a könyökén mutatkozik, és még ez sem jelent problémát.
A karon végigfutó fényvisszaverő csík szakadt ki egy körülbelül 5 cm-es szakaszon a varrásából, viszont gyönyörűen visszasimul a helyére, és így észre sem venni. 32 ezer forint volt akciósan a Kerepesi úton lévő Bikers 13-ban.
A kabát gerincprotektora kisebb eséseknél jól szolgált, de végül kaptam egy Aldis gerincprotit, így inkább ezt veszem a kabát alá, az eredetit meg kivettem. (Erről a későbbiekben.)
A kabát vállszellőzőinek kialakítása révén kifejezetten belekap a szél és így tényleg szellőzik az egész kabát kb. deréktól felfelé. Hátul két hosszanti szellőzőt lehet kinyitni: ezeken távozik a hűsítő szellő. Persze mindez csak akkor, ha már kivette az ember a télen cipzárral bent tartott bélést.
Béléssel, dupla pulcsival, póló+top felöltözéssel 0 fokig kiválóan szolgáló kabát. (Tény, hogy mivel ennyi mindent alá tudok venni, nyáron egy leheletnyit nagy. Ez eddig nem okozott problémát, bár 100 körül hajlamos kificcenni az ujja a kesztyű alól és belekapva a szél, két-három centit feljebb tolja a karomon. Ez persze idei megfigyelés, tekintve hogy korábban csak robogóztam.)
A nyári szellőzésre visszatérve, egyetlen hátránya és egyben előnye a kabátnak a belevarrt öv. Macera folyton bekapcsolni, de rendkívül nőies külsőt kölcsönöz – még motoron is – egy magamfajta vékonyka lánynak.