Űrtechnika és minimáldizájn Sturgisben
Az előbbinél sokkal kevésbé bonyolult utat választva biztosította második helyét Larry Houghton a Lamb Engineeringtőla Son of a Gun nevű motorral. Az eBay-n vásárolt 1951-es, egyhengeres BSA blokk és a Talon motokrossz kerekekre alapozva Larry egymaga építette meg a motor többi részét. A szükséges alkatrészeket leggyakrabban a haverjai kidobott alkatrészei közül válogatta össze. Az újrahasznosítási törekvésinek köszönhetően kevesebb, mint 9000 dollárból (kb. 1,7 millió forint) épített egy világszínvonalú motort. És az árban már benne van a fényezés is.
Amikor Satya Kraus motort épít, a mottója, hogy a motoron minden legyen rajta, amire feltétlenül szükség van, de semmi olyan, amire nincs szükség. A Bolide névre keresztelt gép, ami a harmadik legjobb lett a Freestyle kategóriában, jól demonstrálja ezt az ideát. A 93 köbhüvelykes S&S Shovelhead motorblokkot egy egyedileg készített vázba építette, amelyet mono-shock lengővilla, teleszkópvillák és 17-es Alpina küllős kerekek egészítik ki, Metzeler sportgumikkal.
A sportmotoroktól vett ötletek a Performance Custom kategória első helyezett motorján is feltűntek. Jim Giuffra és az AFT Customs hölgyei egy 1970-es Honda CB750-et építettek újra café racerré. A RaceTech teleszkópok, a Beringer brakes és a számos egyedi alkatrész teszi különlegessé a gépet. A café racer stílus egyébként több kiállított motoron is feltűnt.
A legjobb Sorozatgyártású motor stílusát talán amerikai muscle bike-nak nevezhetnénk, bár készítőjét eddig chopperei és bobberei tették híressé. A Darwin Motorcycles RLX nevű motorját egy 132 köbhüvelykes S&S X-Wedge V-twin hajtja. A többi alkatrész is elősegíti a sportos motorozást, hiszen a legjobb minőségű alkatrészeket használták, köztük az Öhlins teleszkópokat, Beringer fékeket és BST szénszálas kerekeket.
Idén először volt a világbajnokságon oldalkocsis motor, és azonnal az első helyre követelte magát. Az Abnormal Cycles Union-ja a Módosított Harley kategóriában aratott a retro külsejű háromkerekűvel. Az eredetileg katonai célokra gyártott oldalkocsis Harley-Davidson Model ‘U’ gyári vázához egy egyedi oldalkocsit terveztek. A motor Indian stílusú „leaf spring” első teleszkópot és kormányt kapott.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A teljes eredménylista itt található.