Retrofincsi: Honda CB1100 ABS 2013 Teszt
Az üléspozíció egyenes és kényelmes, a lábtartás is klasszikus. A műszerfal is minimál, kellemesen krómos kördizájnok, nincs sebesség visszajelzés, de rutinosabb motorosokat az ilyesmi nem szokta meghatni. Plexi nincs rajta, de ügyesen van a lámpa feltéve, ezért csak kb 110-120 km/óránál kezdi a fejünket letépni a szél és elkezdeni a vállunkat nyomni. Műszerfala is klasszikus, a váltó kellemesen finom, nincs kattogás, könnyen fel-le rakosgatható, igazi Hondás vajváltó.
A fékek kellemesen harapósak elöl-hátul, bár mintha a hátsó egy picit finomabb lenne. Ezt is meg lehet szokni, kellemes régies stílusnak érzékeltem ezt műszakilag.
A motorral kapcsolatos egyetlen szívfájdalmam az ülés. Kissé keményre sikeredett, bár próbáltak dolgozni rajta, hogy a dizájn és a kényelem párosuljon: az ülés közepe keményebb, a széle puhább, viszont valahogy mégsem az igazi, 30-40 km után bizony már erőteljesen fészkelődnöm kellett, pedig a régi motorok pont arról híresek, hogy fotelkényelmességű ülésük volt.
Az utas ugyancsak ráfaragott a hátsó ülésre, neki már nem sok hely, de még kapaszkodó se maradt, de legalább a lábát kényelmesen tarthatja.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Fogyasztása 5,5 l körüli volt nekem városban, szájtépés nélkül, autópályára nem vittem, viszont főutakon, kellemesen kanyargós túrákon baromi klassz vele tekeregni a 90-120 km/óra közti tartományban.
Szociális tapasztalatok:
– Hú de szépet kaptál, ez igen! – presztízsképző a szerkezet. Leginkább az idősebb korosztály pörgött a vas körül, de a fiatalok is megnézték, akik gyanakodva szemlélték, hogy vajon a lendülete is olyan retró-e vagy azért az már korszerű? Korszerű.
Kinek ajánlanám:
Gyakorlottabb motorosoknak, retroimádóknak, akik szeretik a szépet és a jót, valamint nem sajnálnak rá áldozni.
Kiskereskedői ár | |
---|---|
Ár reg. adóval |
3 230 000 Ft
|
Motor | |
---|---|
Motortípus: | Soros, négyhengeres, lég- és olajhűtéses DOHC |
Hengerűrtartalom: | 1140 cm³ |
Furat x löket: | 73,5 x 67,2 mm |
Kompresszióviszony: | 9,5:1 |
Keverékképzés: | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés |
Teljesítmény: | 66 kW (90 LE) @ 7500 1/min |
Forgatónyomaték: | 93 Nm @ 5000 1/min |
Gyújtás: | Teljesen tranzisztoros, akkumulátoros |
Indítás: | Elektromos |
Erőátvitel | |
---|---|
Sebességváltó: | 5 fokozat |
Szekunder hajtás: | Lánc |
Váz és futómű | |
---|---|
Első felfüggesztés: | Ø 41 mm hagyományos teleszkópvilla |
Hátsó felfüggesztés: | Állítható rugó-előfeszítés, két lengéscsillapító |
Első fék: | Hidraulikus dupla tárcsa |
Hátsó fék: | Hidraulikus tárcsa |
Első kerék: | 18M/C x MT2.50 |
Hátsó kerék: | 18M/C x MT4.00 |
Első gumi: | 110/80-18 |
Hátsó gumi: | 140/70-18 |
Méretek és tömeg | |
---|---|
H x Sz x M | 2195 × 835 × 1130 mm |
Tengelytáv: | 1490 mm |
Ülésmagasság: | 795 mm |
Szabadmagasság: | 125 mm |
Menetkész tömeg: | 248 kg |
Üzemanyagtank: | 14,6 l |