KiemeltMotorokMotortesztek

Retrofincsi: Honda CB1100 ABS 2013 Teszt

honda cb 1100 2013 01

Az üléspozíció egyenes és kényelmes, a lábtartás is klasszikus. A műszerfal is minimál, kellemesen krómos kördizájnok, nincs sebesség visszajelzés, de rutinosabb motorosokat az ilyesmi nem szokta meghatni. Plexi nincs rajta, de ügyesen van a lámpa feltéve, ezért csak kb 110-120 km/óránál kezdi a fejünket letépni a szél és elkezdeni a vállunkat nyomni. Műszerfala is klasszikus, a váltó kellemesen finom, nincs kattogás, könnyen fel-le rakosgatható, igazi Hondás vajváltó.

Városi mászkálás közben már a szokásos alapjáraton is figyelmesen lendületes (1000-1200-at forogva), de itt leginkább 3000 és 3500 között forog kényelmesen, a harapósság 5000 körül indul, és állítólag tiltás közelében már majdnem 200 km/óra a vége. A szerkezet nem pörgi szét az agyát, szép nyugodtan nyomul előre, az alsóbb tartományokban elég masszív lendülettel, a végén talán van egy kis elfogyás.

A fékek kellemesen harapósak elöl-hátul, bár mintha a hátsó egy picit finomabb lenne. Ezt is meg lehet szokni, kellemes régies stílusnak érzékeltem ezt műszakilag.

honda cb 1100 2013 04

A motorral kapcsolatos egyetlen szívfájdalmam az ülés. Kissé keményre sikeredett, bár próbáltak dolgozni rajta, hogy a dizájn és a kényelem párosuljon: az ülés közepe keményebb, a széle puhább, viszont valahogy mégsem az igazi, 30-40 km után bizony már erőteljesen fészkelődnöm kellett, pedig a régi motorok pont arról híresek, hogy fotelkényelmességű ülésük volt.

Az utas ugyancsak ráfaragott a hátsó ülésre, neki már nem sok hely, de még kapaszkodó se maradt, de legalább a lábát kényelmesen tarthatja.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Fogyasztása 5,5 l körüli volt nekem városban, szájtépés nélkül, autópályára nem vittem, viszont főutakon, kellemesen kanyargós túrákon baromi klassz vele tekeregni a 90-120 km/óra közti tartományban.

honda cb 1100 2013 05

Szociális tapasztalatok:

– Hú de szépet kaptál, ez igen! – presztízsképző a szerkezet. Leginkább az idősebb korosztály pörgött a vas körül, de a fiatalok is megnézték, akik gyanakodva szemlélték, hogy vajon a lendülete is olyan retró-e vagy azért az már korszerű? Korszerű.

Kinek ajánlanám:

Gyakorlottabb motorosoknak, retroimádóknak, akik szeretik a szépet és a jót, valamint nem sajnálnak rá áldozni.

Kiskereskedői ár
Ár reg. adóval
3 230 000 Ft

 

Motor
Motortípus: Soros, négyhengeres, lég- és olajhűtéses DOHC
Hengerűrtartalom: 1140 cm³
Furat x löket: 73,5 x 67,2 mm
Kompresszióviszony: 9,5:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 66 kW (90 LE) @ 7500 1/min
Forgatónyomaték: 93 Nm @ 5000 1/min
Gyújtás: Teljesen tranzisztoros, akkumulátoros
Indítás: Elektromos

 

Erőátvitel
Sebességváltó: 5 fokozat
Szekunder hajtás: Lánc
Váz és futómű
Első felfüggesztés: Ø 41 mm hagyományos teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Állítható rugó-előfeszítés, két lengéscsillapító
Első fék: Hidraulikus dupla tárcsa
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsa
Első kerék: 18M/C x MT2.50
Hátsó kerék: 18M/C x MT4.00
Első gumi: 110/80-18
Hátsó gumi: 140/70-18

 

Méretek és tömeg
H x Sz x M 2195 × 835 × 1130 mm
Tengelytáv: 1490 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Szabadmagasság: 125 mm
Menetkész tömeg: 248 kg
Üzemanyagtank: 14,6 l

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük