EseményekKiemeltMotoros túra

Pünkösdi motoros túra a Grossglöcknerre: Újra használom a Pólómat

István kiált, ugrik, oldalsztender becsuk, motor megindul, én lógok rajta félig, nyomtam egy olyan takarást, hogy szép volt nézni. Csak annyit hallottam, hogy “a lábad!”, de szerintem fel sem fogtam, úgy felugrottam, hogy szerintem Micimackó barátja Tigris sem képes így felpattanni.

Huh megnyugodtam, nem teritett le a gép. Felállítottuk, hála az égnek nincs baj. Aha, csak épp lógott a kuplungkar. Tőben eltört. Jelzem mindez Pünkösd előtti péntek délután fél négykor. Fejvakarás, párom mondja, legfeljebb hazamegyünk. Mondom, nehogymáár! Ha már idáig eljöttem.

Kb. 500 m-re lenn a városban ott a benzinkút, (mert nem először járunk erre) ott megkérdezzük hol van itt valami szerelő. Aztán majd lesz valami. Okés, akkor nyomás, séta! Azt mondtam már hogy 20+ fok volt? Kellemes kirándulás gyalogosan motoros öltözékben, mert nem akartam otthagyni a motornál.

Benzinkútra bemegyünk, kérdezzük a szerelőt, mondják itt az épület mögött van. Ja hozzá kell tegyem, hogy nem beszélek németül. Valamennyicskét pöntyögök angolul, de beszédnek nem mondanám, ezért indulás előtt lefotóztam a törött kuplungkart. Megy a törpe be az udvarra, jön elém az ember mondom: – “I need help, mert motorom krak…”.

Néz rám. Mondom – “motorbike problem” – mutatom a képet mondja “jááá!”, vakarja a fejét. Kérdi, hol a motor. Mondom itt nem messze…. Mondja, ha le tudjuk ide hozni, megnézi mit tehet. Párom mondja, hogy lehozza valahogy. Okés, ismét séta vissza, megyek én is hátha tudok valamit segíteni. Elmondanám, nem volt közel ragyogó napsütésben, én még a kabátomat is elfelejtettem levenni.

Visszamentünk, István nagynehezen üresbe tudta tenni, elindul, én meg mondtam, elgyalogolok, nem ülök fel, nehogy valami gond legyen és ne tudjak segíteni. OK. Ő szépen elgurult. Mire visszaértem, a szerelő már szétkapta a kuplungot és hegesztette. Kb. egy órás művelet után jobb volt, mint új korában, és tudjátok, mindösszesen 20 eurót kért. Nem erre számítottam, legszívesebben jól megölelgettem,  megpuszilgattam volna, de gondoltam nem vágyik rá, mert büdös voltam a sok sétától, mint az ázott kutyák.

Következő állomásunk Klagenfurt

Az lőzőek miatt kicsit később értünk Klagenfurtba a tervezettnél, de még így is világosban simán. Ott a város feletti erdőben lévő panzióban szálltunk meg. Csodás hely, ahol valószínűleg Sissy és a Császár is volt látogatóban, már amennyire az emléktáblát le tudtam fordítani.

Pünkosdi motoros túra a Grosglöcknerre

Érdekes hangulata volt a helynek. Az étterem kiváló, a pincér nagyon kedves, és magyarul beszélt! Maga a terület szépen kiépített turistautakkal behálózva. Kicsit nehéz volt megtalálni, de odaértünk. Megpihentünk. Fenomenálisan jó volt a konyhájuk, és a sörük sem volt rossz. Vacsi közben a pincérrel oltári jót beszélgettünk. Sok dolgot megtudtunk róla. Vacsi után szundi, mert másnap a nagy nap!

Irány a GrossGlockner, Zell am See…

Reggelinél még elméláztam, amikor lenéztem, hogy okés, hogy tegnap ide feljöttem, de most le is kell majd menni. No de mit nekem a 69-es után. Tényleg nem volt gond. Irány Heiligenbluth és onnan a Kaiser-Franz-Josefs-Höhe látogató központ majd a híres panoráma út és Zell Am See. Mire a Glockner bejáratához – fizető sorompóhoz – értünk, már kutya bajom nem volt. Élveztem a napsütést, a jó utakat és csak szeltük a kilométereket.

Maga az út fizetős. 30 euro/motor, de higgyétek el, megéri! Nemhiába tartják építészeti remekműnek, csodálatos harmóniában van az út és a természet. Amelett, hogy az út minősége megmagyarázhatatlanul jó a hó, fagy, meleg és nap ellenére (legalábbis nálunk nem ismerik a technológiát amivel ilyen utakat lehet építeni) a kanyarokat is úgy építették ki, hogy a magamfajta kevésbé tapasztalt motoros is élvezettel, félelem nélkül tud hajtani, úgy, hogy a nálánál gyorsabb járművek minden gond nélkül ki tudják kerülni sok helyen.