KiemeltMotorokMotortesztek

Óriásrobogó kalandoroknak: Honda X-ADV 750 2021 teszt – VIDEÓVAL!

A kalandrobogó kategóriáját a Honda találta ki még 2015 környékén. Egy év is eltelt, mire az első koncepcióból végül elindulhatott a sorozatgyártás. A cég úgy találta, lesz igény egy efféle öszvérre, mint az X-ADV.

A mi kapcsolatunk nem indult felhőtlenül. Sőt, azt is mondhatnám, kalandos volt. Már a Honda Szallerbeck udvarán éreztem, hogy ez a „robogó” nem olyan, mint a többi, ugyanis még az én 180 cm-es magasságomhoz is túl magas az üléspozíció.

Úgy gondoltam, jobban járok, ha először megyek 1-2 kört az udvarban, mielőtt kikanyarodnék az Üllői útra. Jól is tettem, mert már itt ráhajtottam egy buckára, ami megdobta a motort. Mivel a robogós lábtrepninek köszönhetően nem találtam a talajt a lábam alatt, cikáztam egy keveset egyenesen a parkoló autók felé. Végül sikerült megfognom a gépet.

Hátranézve azt láttam, hogy Feri szalad utánam halálra vált arccal, gondolván, hogy majd ő elkapja a motort, ha dőlni kezd. Szerencsére nem kezdett, de gondolom nem volt nyugodt, amikor végül zavart vigyorral az arcomon elhagytam a tett színhelyét.

Mivel ekkor még nem mertem balra kanyarodni és felmenni az M0-ra, jobbra vettem az irányt. A teszt első része  ezáltal a jó kátyús, hepe-hupás Üllői úton, majd Kőbánya hasonló adottságú terepviszonyai között zajlott le.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A szalonban Feri elmutogatta, hogy a műszer mi mindent mutat, és hogy tudok az előre beállított vezetési módok között váltogatni. Ez még mindig nem az a pillanat volt, amikor szívesen kapcsolgattam volna menet közben, így az alapbeállításban, sima STANDARD állásban csorogtam haza.

Az első észrevételeim alapján a motor futóműve szuper, bár a teleszkópok beállítását keménynek éreztem ebben a beállításban. Nem örültem neki, amikor a dupla kuplungos váltó automatikusan, picit megrántva a gépet önállósította magát teljesen máskor, mint amikor én váltottam volna.

Honda X-ADV 750 2021 teszt
Honda X-ADV terepen

A terv az volt, hogy leginkább terepen próbálgatom majd az X-ADV-t, ha már arra találták ki. Bár korábban Mina azt írta, hogy terepre nem menne vele – amit meg is értek, ha én ilyen magasnak éreztem, akkor ő egyáltalán hogy tudta megtartani – úgy gondoltam, akkor meghajtom ott is.

Na persze ne gondoljátok, hogy valami krosszpályára vittem az X-ADV-t, hiszen egyáltalán semmi terep tapasztalatom nincs – hazudok, mert még 2008-ban a BMW F 800 GS-t szintén a csömöri határban gondoltam letesztelni, de akkor csúfos vereséget szenvedtem és végül telefonos segítséget kellett hívnom.

Szóval a terep szót helyettesítsük inkább a jó, vidéki földúttal, ahol van minden, kisebb-nagyobb gödrök, murva, sóder, lejtő és emelkedő. Erre a kalandra már átállítottam a GRAVEL módba, hiszen ennél a beállításnál úgy módosul a futómű és a fékrendszer, ahogy az a mérnökök szerint legoptimálisabb egy hétköznapi felhasználónak.

Nem is volt rá panaszom. Szinte városi tempóban csapattam a lovardák és szántóföldek között. Ezúttal a mély homokot messzire elkerültem, mert nem szerettem volna megint szégyenben maradni.

Honda X-ADV 750 2021 teszt

Mindig irigykedve olvasom vagy hallgatom, amikor motorosok arról áradoznak, hogy mekkora kaland terepen motorozni. Alapvetően túramotoros vagyok, ha tehetem aszfalton motorozom – a Street Glide-ot nem is terepre találták ki – de most megéreztem, mit jelent az a szabadság, amikor gondolsz egyet, és dobsz egy jobbost a mezőn, és onnantól a porban csapatod.

Mondjuk azt soha nem értettem, hogy a terepmotorok miért olyan magasak. Illetve egyrészt persze értem, hogy a hosszabb rugóút miatt feljebb kerül az ülés, de nekem nagyobb biztonságot adna itt is, ha rendesen leérne a lábam. Habár az X-ADV ülése is hatalmas és széles, legjobban a lábtartó zavart végig a teszt alatt.

Eleinte az okozott fejtörést, amikor a robogós üléspozícióból elkezdtem lerakni a lábam, és még mindig csak raktam, raktam, és még mindig nem volt ott a talaj… furcsa volt megszokni az extra centimétereket. Később már csak attól szenvedtem, hogy ahogy lábujjhegyen pipiskedtem, a trepni folyamatosan nyomta a vádlimat, mindkét lábszáramon kék-zöld foltokat okozva. Elkelt volna egy krosszcsizma…

Honda X-ADV 750 2021 teszt
A Honda X-ADV az autópályán

Az előre beállított vezetési módok között van a korábban már említett standard, a gravel (terep), a sport, a rain és a manuál. Az utolsó kettőt nem teszteltem. Nem mondom, hogy bánom, hogy a rain (eső) kimaradt, a kézi (manuál) beállítással pedig menet közben nem mertem kísérletezni.

Így is annyi adat van a műszeren, hogy kellett volna még néhány nap, hogy alaposan kitapasztaljam. Például nem jöttem rá, hogy a napi számlálót hogy tudom lenullázni, így maradt a fejszámolás. Ügyesen kivontam a végső kilométerállásból a kezdetit.

A fogyasztást is több szempontból vizsgálja a kijelző: mutatja, hogy mennyi az átlagfogyasztás – gondolom tankolás óta – és azt is, hogy aktuálisan mennyit fogyaszt. Nekem a végén 4,5 litert mutatott, ami egy rendes, 750 ccm-es motorhoz és nem egy robogóhoz illő adat.

Honda X-ADV 750 2021 teszt

Az autópályázást az M0-on ejtettem meg. Azt kell mondanom, hogy remekül gyorsul az X-ADV. Itt természetesen SPORT módba kapcsoltam… ez volt a legsportosabb terep, ahol jártam vele. Sport módban sokkal hosszabbak a sebességek, és itt már nem volt olyan érzésem, hogy amikor ő vált, akkor én még nem váltottam volna.

Végsebességet ugyan nem mértem, de kényelmes, utazó tempó nála a 140 km/óra autópályán, amihez pont jó volt a plexi legmagasabb beállítása is.

Összegzés

Azt kell mondanom, hogy amennyire nem értettem az elején ezt a koncepciót, a végére annyira megszerettem, hogy ilyen univerzális a Honda kalandrobogója. Nekem mondjuk nem kellene, mert a magassága miatt nem érzem biztonságosnak… illetve hétköznapokban nekem fölösleges birkózás lenne vele, és a motorozás nekem nem erről szól.

Azzal, hogy kipróbálhattam, ismét új ablak nyílt a világra. Hogyan lehet összehozni a városi robogózást a túrázással és a terepmotorozással? Eddig azt hittem, hogy ez nem lehetséges, de most azt kell hogy mondjam, hogy jól ki van ez találva.

Hogy ki lehet a célcsoport, azt még mindig nem tudom pontosan behatárolni. Biztos, hogy valaki olyan, aki nem akar több motort a garázsába, hanem megelégszik eggyel, amelyik mindent tud. Engem az egészből csak a robogósság zavar. Váltós motor tulajdonosként még mindig nem vagyok kibékülve a robogókkal.

Honda X-ADV 750 2021 teszt
X-ADV 2021
 Műszaki adatok

Motor

Furat × löket (mm): 77 x 80 mm
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Kompresszióviszony: 10,7 : 1
CO2-kibocsátás (g/km): 85 g
Összlökettérfogat (cm3): 745 ccm
Motortípus: Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros kéthengeres. Megfelel az Euro 5-ös előírásoknak.
Teljesítmény: 43,1 kW (58,6 LE)/6750 ford./perc
Forgatónyomaték: 69 Nm/4750 ford./perc
Olajmennyiség (liter): 4 liter
Indítás: Elektromos

Váz és futómű

Első fék: 296 mm átmérőjű tárcsák, négydugattyús féknyergek
Hátsó fék: 240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg
Első felfüggesztés: 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok, 153.5 mm-es mozgástartomány
Hátsó felfüggesztés: Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány
Első abroncs: 120/70-R17M/C (58H)
Hátsó abroncs: 160/60-R15M/C (67H)
Felni elöl: Küllős kerekek 17M/C x MT3.50
Felni hátul: Küllős kerekek 15M/C x MT4.50

Honda X-ADV 750 2021 teszt

Méretek és tömeg

Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh): 12V/11 Ah
Villaszög: 27°
Méretek (HxSzxM) (mm): 2215 x 940 x 1370 mm
Alváztípus: Acélcsövekből készülő gerincváz
Üzemanyagtank kapacitás (liter): 13,2 liter
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km): 3,6 l/100 km
Szabad hasmagasság (mm): 165 mm
Menetkész tömeg (kg): 236 kg
Ülésmagasság (mm): 820 mm
Utánfutás (mm): 104 mm
Tengelytáv (mm): 1590 mm

Erőátvitel

Tengelykapcsoló felépítése: Olajfürdős, dupla kuplungos
Végáttétel: Lánc
Sebességváltó típusa: Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó (DCT)

Műszerek és elektronika

Műszerek: 5″-os, folyadékkristályos, színes kijelző
Hátsó lámpa: LED
Csatlakozás: Igen
USB-csatlakozó: Type-C
Automatikusan kikapcsoló irányjelző: Igen
Biztonsági rendszer: Smart Key system
Fényszóró: LED-fényszórók nappali menetfénnyel

Ára: 4 249 000 Ft

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük