Olaszosan dögös: Malaguti Drakon 125 teszt
Akár az első, akár a sokadik motorod lesz, újra és újra meg akarod majd lovagolni ezt a bűvös „sárkányt.” Az ülése nagyon kényelmes, puha; akár egész nap benne, rajta ülne az ember. Senkit ne riasszon vissza egy hosszabb kirándulás, egy nagyobb Balaton kört is meg lehet vele tenni – garantáltan nem töri fel az ember hátsóját.
Ebben a hónapban egy új, olaszos formatervezésű és egyben nagyon dögös mocit kaptam kipróbálásra a KSR Motor-tól, egy Malaguti Drakon 125-öst. A kinézetét tekintve szerintem nagyon ütős, stílusában a vonzó olaszos formaterv az új tervezésű blokk erejével egyesülve alkot egy fiatalos egyveleget.
A személyre szabható, látványos, színes műszeregység, a messze átlagon felüli fényszóró, a remek formaterv és a kiváló futómű is az A1 kategória legfelső polcára helyezi a Drakon-t.
Az első és hátsó lámpák valamint az indexek is LED-esek. Jól láthatóak. Az élményt fokozza az állítható színskáláju TFT kijelző (fehér, piros és kék színben). A menüje egyszerű, két gombbal irányítható. A motor oldalidomjában elrejtett USB csatlakozó van.
További pozitív tapasztalat a kormány megfelelő kialakítása, szélessége. Sajátos formájú és szögű a kormány, mely észrevétlenül segít felvenni a motorozáshoz ideális üléshelyzetet. Ezek miatt a pilótát a helyes üléshelyzetbe tereli. Egyenes hát, felemelt könyék és a comboddal is rendesen rá tudsz szorítani a tankra.
Ezáltal sokkal könnyebben lehet irányítani a motort a városi alkalmazásnál, vagy akár kisebb szerpentinen is.
Könnyedén lehet bevenni vele a kanyarokat, bár a kormány dőlésszöge egy kicsit kevés , de meg lehet szokni. A gyakorlatban kissé szűkre van szabva a kormányelfordítási szög – nem is értem miért – hiszen egy ilyen motor, amit jó eséllyel sokat használnánk a városban, többször kellene vele szűk helyeken forgolódni, akár autók között haladva derékszögben is sávot váltani.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A kezelőszerveket jól helyezték el, teljesen kézre állnak.
Az úthibákat -amiből sajnos elég sok van nálunk – nagyon jól kidolgozza a futómű. Tempósabb kanyarodásnál sem libeg be. Elöl fordított teleszkóp-pár hátul pedig központi rugóstag található.
A fékrendszer ABS-sel van felszerelve, nagyméretű tárcsafékek vannak elöl és hátul is, melynek köszönhetően biztonságosan meg lehet állni. A fékek pontosan és jól adagolhatóak.
Amennyiben 2 utas ül a motoron, úgy a vezető személyhez tartozó lábtartó igencsak rövid, így sajnálatosan rálóg a csizma a hátsó utas lábtartójára, elég szűkre szabott a hely.
A motort egy egy hengeres, 14 lóerős, vízhűtéses blokk hajtja. Ami dinamikus ugyanakkor kiszámítható. A fogyasztása 2.6 liter/100 km. A gázreakciója pontos, ami igen fontos a városi forgalomban akár a dugókban. A Drakon a gyári 99 km/órás végsebességgel szemben alattam 110 km/órát, két személlyel pedig simán ment 80 km/órát. A tapadást még a jó Maxis gumi is nagyban elősegítette (elöl 100/80R17, hátul: 130/70R17).
Nehéz megmondani, hogy mi a legerősebb érv a Malaguti Drakon 125 mellett. Említhetném a vonzó formatervet, a remek futóművet vagy a gazdag felszereltséget, de mégis inkább a sokoldalúsága a valódi értéke. Tudniillik a 14 lovas kis egyhengeres olyannyira kiszámítható, elasztikus, hogy bátran rábíznám a gépet bármelyik 16 éves kezdőre vagy A1B jogsival újrakezdő, idősebb pilótára.
Viszont 110-es végsebessége és játékos felfüggesztése már elég ahhoz, hogy egy tapasztalt motorosnak is mosolyt csaljon az arcára, szóval ez valóban „mindenki motorja”.
A modern és fiatalos külsőhöz hozzá tartozik egy vagány jampi bicska-kulcs, amit csak előrántasz, és már indulhatunk is. Igy minden korosztály megtalálja benne a maga számára megfelelő pozitív élményt – így a végén jöhet az élménymotorozás!
Malaguti Drakon 125 műszaki összefoglaló
- Vízhűtéses, egyhengeres, 125cm3 hengerűrtartalmú motorblokk,
- 14 lóerős teljesítmény 9500-es percenkénti fordulatszámon,
- 11.4 Nm nyomaték 7500-as percenkénti fordulatszámon,
- elektromos üzemanyag befecskendezés,
- 6 sebességes váltó,
- 2.6 l/100km fogyasztás
- Elöl fordított teleszkópvilla,
- hátul központi rugóstag.
- 100/80-17 -as első és 130/70-17-es hátsó abroncsok.
- Elöl Ø300 mm-es féktárcsa, dupladugattyús úszó féknyereg, hátul Ø218 mm-es féktárcsa, szimpla dugattyús úszó féknyereg + ABS.
- TFT kijelző állítható színskálával.
- LED-es nappali menetfények, fényszórók, hátsó lámpák és irányjelzők,
- USB aljzat.
- Az élményt fokozza az állítható szín skálájú ’TFT kijelző’ (fehér, piros és kék színben)
- A menüje egyszerű – két gombbal irányítható.
- A motor oldalidomjában elrejtett USB csatlakozó
- Tömeg: 145 kg
- HIÁNYOSSÁG: városi használat mellett sajnos nem lehet rá doboztartó konzolt felszerelni csak ülésre szerelhető táskát lehet szállítani