EseményekMotorverseny

Óceántól óceánig vezet a Dakar

Laia Sanz Desert LogicVasárnap rajtolnak el a versenyzők az Atlanti-óceán partján fekvő Mar Del Platából. Két hét alatt közel 8500 kilométert tesznek majd meg Peru fővárosáig Limáig, a Csendes-óceán partjáig.

A csajokról

Tavaly szép számmal képviseltették magukat a hölgyek: a négy kategória mindegyikében (motor, quad, autó, kamion) indult női versenyző, összesen 12.

Idén sajnos ez a szám a felére csökkent, és míg tavaly a motorral állt rajthoz a női indulók fele. Idén csak egy szem bátor csaj akad aki nem más, mint a tavaly újoncként induló és komoly sikert elérő Laia Sanz.

A 2011-es versenyen 39. helyen végzett spanyol Laia Sanz (Eulalia Sanz Pla-Gilbert) idén #44-es rajtszámmal, egy Honda CRF 450 X-szel vág neki a versenynek, reméljük legalább olyan sikerrel, mint tavaly. A #78-as rajtszámú, spanyol Rosa Romero Font 2006-ban egy Yamahával indult először, de az ötödik naponkiesett a versenyből. A háromgyerekes anyuka, aki a szintén Dakar versenyző Nani Roma felesége mr tizenöt éve, idén egy KTM 450-essel állt rajthoz.

A quadosok közt tavaly is és idén is egyedül indult nőként az olasz fotós és újságíró, a #259-es rajtszámú Camélia Liparoti. Camélia a már jól bevált Yamaha YSM 700R SE típusú quadot választotta útitársul. Ugyanazt a típust, amivel egy évvel ezelőtt 10. helyen ért célba.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az autósok közt vannak régi ismerősök és feltűnt pár új név is. Visszatérő versenyzőnek számít Isabelle Patissier, aki pilótaként száll versenybe. Pilótaként indul a Dakarban újonc Stefanie Manns is.

Christine Favre – akinek ez lesz a 4. versenye – és Adriana Andreani – aki első ízben indul a rallyn – mitfahrerként segítik majd társukat a két hetes verseny során.

A versenyről

Január 1-én indul az argentínai Mar Del Platából a rali, ahonnan a versenyzők nyugat felé tartanak, hogy az Andokon átkelve Chilén át végül január 15-én eljussanak a perui Limába.

A verseny komoly fizikai és szellemi kihívást jelent. Először az Andok emelkedőivel és a nagy magassággal járó levegőváltozással kell megküzdeniük a versenyzőknek, hiszen később az Atacama sivatag végeláthatatlan dűnéin is át kell jutniuk.

A 15 napos verseny során egyetlen pihenőnap jár az indulóknak. A hegyen való átkelés után, január 8-án Copiapóban készülhetnek majd a következő hét napos etapra.

A motorosok és quadosok számára 8391 kilométer, az autósoknak 8377 kilométer, a kamionosoknak pedig 8336 kilométer hosszú a kijelölt útvonal.

Érdekességek

  • A Dakar ötlete 1977-ben pattant ki Thierry Sabine fejéből, amikor eltévedve bolyongott motorjával a líbiai sivatagban.
  • Az első verseny 1978 december 26-án rajtolt el, azóta pedig csak egy év volt – 2008 – amikor nem került megrendezésre.
  • A rally 2009-ben került át Dél-Amerikába a 2008-ban történt merényletek és az instabil afrikai helyzet miatt.
  • A motorok 2012-től csak 450 cm3-esek lehetnek, ezzel is élesítve és kiegyensúlyozottabbá téve a versenyt.
  • Peru a 27. ország, amit érint a Dakar.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük