Nem veszhet el a bonus-malus besorolás
Tavaly óta papír nélkül, elektronikus formában tárolják az adatokat az érintett biztosítók.
2011. július 1-jétől lépett életbe az új bonus-malus szabályozás, amely értelmében a gépjárművek üzembentartóinak besorolását a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer (KKNYR) kezeli és tartja nyilván. Bár az átállás nem volt teljesen zökkenőmentes, az elmúlt hónapokban nagyon sok, a biztosítóktól átvett adatokkal kapcsolatos probléma elhárult, és nagymértékben javult a nyilvántartás sikeres adatkéréseinek aránya is. A Nemzetgazdasági Minisztérium megerősítette, hogy a kgfb szerződők nem vesztik el korábban megszerzett bonus-malus osztályba sorolásukat akkor sem, ha a KKNYR-ből nem sikerül azt a jogszabályi határidőn belül lekérdezni, igazolni.
Előfordulhat azonban, hogy hiányzó vagy téves adatok miatt nem lehetséges a kárnyilvántartásból egyértelműen megállapítani a besorolást. Mivel a biztosítási titokra vonatkozó szabályok szerint a biztosítók egymás között nem cserélhetnek adatot, így a szerződés megkötésétől számított 45. napig a biztosítónak kell értesítést küldenie az ügyfélnek, hogy ő pótolni vagy helyesbíteni tudja a szükséges adatokat. A K&H Biztosító eddigi tapasztalatai alapján az ügyfelek rendkívül együttműködőek.
Mi történik akkor, ha a megszerzett bonus-malus besorolást érinti a probléma? A Nemzetgazdasági Minisztérium jogértelmezése megerősítette, hogy a kgfb szerződők korábban megszerzett bonus-malus osztályba sorolásukat nem veszthetik el, ha azt a KKNYR-ből nem sikerül a jogszabályi határidőn belül lekérdezni, igazolni. Miután sikerült a korábbi biztosítók nyilvántartásában a helyes, korrigált adatokat megadni, azok a KKNYR-ben is megjelennek, és az új biztosító ezek alapján visszamenőlegesen is jogosult a valós bónusz-osztályba sorolni a gépjármű tulajdonost.