KiemeltMotorokMotorozás

Nem tudom feltenni a motort középsztenderre

Hogyan tegyen nagysztenderre a motortAlexandra azzal a problémával fordult hozzánk, hogy azért nem meri elkezdeni a motoros jogosítvány megszerzését, mert nem tudja feltenni a motort középsztenderre. Hát még ha tudná, hogy januártól majd fel is kell tudni állítani?

2021. január 1-től módosulnak az „A” kategóriás járművezető-képző tanfolyamok tantervi- és vizsgakövetelményei. Ha az illetékesek elfogadják a javaslatot, ezentúl nemcsak a középsztenderre állítás fog fejtörést okozni, hanem az is, hogy a japánokhoz hasonlóan a motorfelállítás is vizsgakövetelmény lesz. Viszont legalább lesz WC a tanpályákon.

Évtizedek óta közszájon forog az, hogy Japánban csak olyan kategóriájú motorra kapod meg a vezetői engedélyt, amit egy borulás esetén önerőből fel is tudsz állítani. Egyébként ez nem rossz módszer arra, hogy korlátozzák a túl nagy motorok vásárlását, de én nem mennék át a vizsgán a mostani motorommal.

Motoros Képzés tantervi- és vizsgakövetelmények A kategória

Ettől függetlenül a megoldás nem az, hogy akkor mostantól senki nem szerez motorkerékpár jogosítványt. A tanfolyam azért van, hogy megtanítsák mindazt, amit a vizsgán kérni fognak, és mindazt is, amire a hétköznapi közlekedésben szükség lehet.

A módosítás következménye lehet még az is, hogy kevesebben fognak „nagy A” kategóriára vizsgázni. Mivel a kisebb kategóriájú motorok általában könnyebbek is, azokat könnyebb felállítani is. De ahogy a középsztenderre állításnak, úgy a motorfelállításnak is megvan a technikája, amit egyaránt érvényes minden motorra és minden testmagasságra is.

Ezen a videón például Horváth Miklós rendőroktató mutatja be a motorfelállítás módját. Utána a lányok közül többen is megpróbálkoztak vele. Volt, aki sikerrel járt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

 

Lapozz, mert még csak most jön Alexandra kérdése!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

9 gondolat a “Nem tudom feltenni a motort középsztenderre” poszthoz

  • Tóth F. Csaba

    Kedves Alexandra! Ha véletlenül a videóban bemutatott technikával sem sikerül az A2-es vasat sok gyakorlással se felállítanod, próbáld meg az A1-est! Semmiképp ne mondj le a motorozásról, mert nagyon jó! Drukkolok Neked!
    Kedves NaNa! Isten éltessen erővel, egészséggel sokáig! Nem pont ide való kérdés: van még remény a blog oldal helyreállítására?
    Üdv szevatok, mindenkinek balesetmentes motorozást, sok napsütést!
    Vidék

    Válasz
    • Köszi Vidék!
      Dolgozunk rajta… nem egyszerű. 🙁 Remélem azért az adatokat sikerül megmenteni.

      Válasz
  • Debreczeni Rózsa

    Kedves Alexandra!

    Én most vizsgáztam 2 hete A kategóriára, és szó sem volt középsztenderről, nem is volt a motorokon, úgyhogy ez ne tartson vissza a tanfolyamtól!

    Válasz
  • Szegecs

    Nem kell aggódni, ha lefexik a vas. Alig 2 hete, éjjel a padka mellé táncolás után én is oldaltámaszra eresztettem… volna, ha nem felejtem el, hogy a tilitolihoz nem nyitottam ki. Határozottan örültem az időpontnak, nem röhögött rajtam a fél utca… Amikor lenéztem a paripára, először azért megrándult a szám széle, mégiscsak 3 és fél mázsa. Aztán jött a megkönnyebbülés, ezúton üzenem mindenkinek, a motoros legjobb barátja a bukócső 😀 Nem sérül a motor, és a nadrágod sem, mert nem kell túl mélyről emelni. Magam is meglepődtem, a kormányszarvas ráfogással + nagy levegővel elsőre meglett, bár legközelebb (ha lesz olyan) először sebességbe rakom, mert majdnem elmenekült előlem…

    A középállványról meg annyit, hogy ki kell használni a forgatónyomatékot. A fordulópont az állvány támasztási pontja, ahol talajt fog. No, ehhez képest kéne nem túl alacsonyan hátrafelé húzni a gépet, egy enyhe emeléssel. Ha nagyon mélyen húzunk, kicsi lesz a relatív erőkar, ellenben a szemeink átmenetileg nagyok 😀 A szemek bevéreztetése nem szükséges művelet, rövid távon hátráltat az élvezetes motorozásban. Nagyon sokat segít, ha a lábunk, amivel a támaszt rögzítjük, a két kezünk emelési helyzete közé esik, mert ekkor fogjuk érezni azt, hogy valójában éppencsak némi hátsó tehermentesítést kell végezzünk egy sokkal könnyebb hátrahúzás érdekében. Érdemes keresgélni, a gyártók többnyire hagynak megfelelő markolási pontot a jobb kéz számára.

    Mi legyen a trollal, kapjon még némi ívfényt? 😀

    Válasz
    • Ja, miután a férjem megnéztea videót egyből ezt mondta, hogy van a robogón is egy hátsó kapaszkodó erre, miért nem azt fogtam. Majd egyszer megkeresem… lehet, hogy már csak jövőre. 😂
      A troll nem bír magával… nem tudom, mit ártottunk neki. Úgy tűnik, a viszkis verte ki nála a biztosítékot. 😎

      Válasz
  • Tóth F. Csaba

    ?????
    Milyen troll????

    Válasz
      • Tóth F. Csaba

        Na ez érdekes. Egyszer Dodor is bemondta, hogy osztják rendesen ezért-azért. Ő meg benyögte, és igaza volt, hogy nem az a pár örök elégedetlen érdekli, akiknek úgyse tud jót csinálni, hanem az a pár ezer követő meg lájk…

        Válasz
  • Tóth F. Csaba

    Na most megnéztem a videót is. Sokat tanultam belőle, habár nekem elég könnyű motorjaim voltak, meg mégiscsak férfibű vagyok (vótam 😉 XD )… Megzavart a háttér, nem tudtam figyelni… az a semmi mással össze nem téveszthető kéthengerkétütem a háttérben, az 😉 és még egy pillantra föl is tűnt (na ide kéne a blogból az a dobogószívű smiley 😉 )

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük