Motorozás és/vagy anyaság?
Tavasszal hatalmas kedvvel vetettem magam a tanulásba, ami egy esés, majd egy csúnyán beszélő oktató miatt hamar szertefoszlott, így ehelyett inkább néha-néha kijártam gyakorolni a Pitykemotor.hu oktatójához, Petihez a pályára.
Peti korrekt, türelmes, nagyon jó ember, ő futott mellettem életem első motorral megtett métereinél, sajnáltam, hogy nem lehet a jogsit nála megszerezni. A kettes pálya, a nyolcasozás volt számomra a mumus, sokszor úgy tűnt, hogy sosem fogom tudni megcsinálni egy 600 köbcentis, közel 200 kilós vassal.
Erősen megnehezítette számomra a tanulást, gyakorlást az is, hogyan oldjam meg a gyerekek felügyeletét addig, amíg én motorozom. Az is zavart, hogy Zoli ilyenkor nem lehetett velem, jól jött volna a bátorítása, de hát ő és a nagyszülők voltak a gyerekekkel.
Már őszbe fordult az idő, amikor egyszer újra kimentem gyakorolni a pályára. Ahogy ott beszélgettünk többekkel, nagyon sok mindent újraértékeltem. Miért is kell nekem kezdőként 600-as motor? Emellett kaptam egy telefonszámot, ami egy türelmes oktató, Bíró Feri száma volt.
Elkezdtünk nekem motort nézni: a lehetőségeinkbe beleférő Kawasaki ZZR 250-eseket, 400-asokat, a választásunk végül egy 250-esre esett. Novemberben a gyerekekkel együtt, családi kirándulás keretében mentünk el a motoromért, amit Zoli hozott haza, mivel nekem még nem volt jogsim. Még előtte, októberben oktatót váltottam, és Ferivel elkezdtem újra a gyakorlatot, majd fokozatosság, rengeteg verejték és könny, valamint Feri végtelen türelme (neki még akkor is volt hozzám, amikor nekem magamhoz már nem) árán tavaszra jutottam el oda, hogy a nagy vassal, az ER-6n-nel is meg tudom csinálni a nyolcast. A jogosítványomat nyár közepén vehettem át.
Komoly logisztika
Az első közös túránk egy valóra vált álom volt: ketten, két külön motoron suhantunk a Balaton-felvidéken, míg a gyerekeinkre a nagyszülők vigyáztak. Persze a felhőtlen öröm elmaradt, mert kezdőként inkább hatalmas küzdelem jellemezte számomra a nyeregben maradást, a motor megtartását a szélben, illetve a legnagyobb „feladat” az volt, hogy normális utazó sebességet érjek el, még egy olyan teherautó is türelmetlenül jött mögöttem, amit autóval azonnal megelőznék…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Tudtam, hogy a bátorság rengeteg kilométer árán jön majd meg – de hogyan motorozzak dolgozó nőként, két gyermek anyjaként minél többet, minél messzebbre?