Hírek

Motorozás és/vagy anyaság?

motorozas vagy anyasag 2Tavasszal hatalmas kedvvel vetettem magam a tanulásba, ami egy esés, majd egy csúnyán beszélő oktató miatt hamar szertefoszlott, így ehelyett inkább néha-néha kijártam gyakorolni a Pitykemotor.hu oktatójához, Petihez a pályára.

Peti korrekt, türelmes, nagyon jó ember, ő futott mellettem életem első motorral megtett métereinél, sajnáltam, hogy nem lehet a jogsit nála megszerezni. A kettes pálya, a nyolcasozás volt számomra a mumus, sokszor úgy tűnt, hogy sosem fogom tudni megcsinálni egy 600 köbcentis, közel 200 kilós vassal.

Erősen megnehezítette számomra a tanulást, gyakorlást az is, hogyan oldjam meg a gyerekek felügyeletét addig, amíg én motorozom. Az is zavart, hogy Zoli ilyenkor nem lehetett velem, jól jött volna a bátorítása, de hát ő és a nagyszülők voltak a gyerekekkel.

Már őszbe fordult az idő, amikor egyszer újra kimentem gyakorolni a pályára. Ahogy ott beszélgettünk többekkel, nagyon sok mindent újraértékeltem. Miért is kell nekem kezdőként 600-as motor? Emellett kaptam egy telefonszámot, ami egy türelmes oktató, Bíró Feri száma volt.

Elkezdtünk nekem motort nézni: a lehetőségeinkbe beleférő Kawasaki ZZR 250-eseket, 400-asokat, a választásunk végül egy 250-esre esett. Novemberben a gyerekekkel együtt, családi kirándulás keretében mentünk el a motoromért, amit Zoli hozott haza, mivel nekem még nem volt jogsim. Még előtte, októberben oktatót váltottam, és Ferivel elkezdtem újra a gyakorlatot, majd fokozatosság, rengeteg verejték és könny, valamint Feri végtelen türelme (neki még akkor is volt hozzám, amikor nekem magamhoz már nem) árán tavaszra jutottam el oda, hogy a nagy vassal, az ER-6n-nel is meg tudom csinálni a nyolcast. A jogosítványomat nyár közepén vehettem át.

Komoly logisztika

Az első közös túránk egy valóra vált álom volt: ketten, két külön motoron suhantunk a Balaton-felvidéken, míg a gyerekeinkre a nagyszülők vigyáztak. Persze a felhőtlen öröm elmaradt, mert kezdőként inkább hatalmas küzdelem jellemezte számomra a nyeregben maradást, a motor megtartását a szélben, illetve a legnagyobb „feladat” az volt, hogy normális utazó sebességet érjek el, még egy olyan teherautó is türelmetlenül jött mögöttem, amit autóval azonnal megelőznék…

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Tudtam, hogy a bátorság rengeteg kilométer árán jön majd meg – de hogyan motorozzak dolgozó nőként, két gyermek anyjaként minél többet, minél messzebbre?

 

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük