Motorosoknak, akik szeretik a dinamikus vezetést: Pirelli DIABLO ROSSO IV Corsa a 150. évfordulóra
A DIABLO ROSSO IV Corsa előnyei:
A DIABLO ROSSO IV Corsa fő előnyei a következők:
- Nagyobb tapadás száraz körülmények között, köszönhetően a nagyobb talpfelületet garantáló slicker futófelületi kialakításnak, valamint a mechanikai tapadási szintet növelő innovatív keverékek használatának;
- Fokozott hi-performance kezelhetőség és precíz visszajelzés. A gumiabroncson alkalmazott innovatív technológiáknak köszönhetően a DIABLO ROSSO IV Corsa képes tapadni az aszfalt mikro-érdességéhez, ami pontos visszajelzést ad és az irányíthatóság érzését biztosítja;
- Teljesítménybeli állandóság többszöri vezetés során, amelyet a futófelület mintázatának jellemzői tesznek lehetővé. A barázdák szándékos ismétlődése nagyfokú ellenállást biztosít a stresszel szemben, és a keverékek új elrendezése révén optimális hőegyensúlyt biztosít.
A GUMIABRONCS RÉSZLETESEN
A Futófelület mintázata
A DIABLO ROSSO IV Corsa futófelületének kialakítása a középső barázdák kiszámított ismétlődésével és egy simább vállrész kialakításával jellemezhető, így az üreg/töltés aránya 25%-kal alacsonyabb, mint a DIABLO ROSSO IV esetében.
A középső területen a hosszanti barázdák csoportja biztosítja az iránystabilitást és a vízelvezetést. Elhelyezkedésük követi a kopási hullámokat, és egyenletes kopást tesz lehetővé, míg elhelyezkedésük növeli a gumiabroncs szerkezeti stabilitását, hogy a teljesítmény több menet során is egyenletes legyen.
A köztes területen a különböző hosszúságú lineáris barázdák olyan séma szerint helyezkednek el, amely egyensúlyt teremt a keverék rugalmassága és a vízelvezetés között. A DIABLO ROSSO IV Corsa nagy slick területtel rendelkezik a vállakon, amely képes nagyfokú tapadást, pontosságot és stabilitást nyújtani maximális dőlésszögek mellett.
Összetétel
Az első gumiabroncs három területre van osztva két különböző keverékkel:
- A középső sávban Full Silica keverék található, amely a keresztmetszet szélességének mintegy 45%-át foglalja el, és a 25 fokos dőlésszögig használt érintkezési területen van jelen;
- Az oldalsó területek lágyabb, szintén Full Silica keverékkel rendelkeznek, köszönhetően az innovatív gyanták használatának, amelyek kiváló tapadást biztosítanak és javítják az első gumiabroncs visszajelzéseit.
A hátsó gumiabroncs szintén bi-compound rendszerrel rendelkezik a kiváló útteljesítmény érdekében, és az elsővel összhangban működik:
- A központi Full Silica keverék gyors bemelegedést és kiváló kémiai tapadást tesz lehetővé a különböző felületi viszonyok között;
- A vállrész keveréke 100% Carbon Black, és közvetlenül a DIABLO Supercorsa SC versenyeken használt keverékeiből származik. Ez a keverék teljes dőlésszögben képes támaszt nyújtani, és gyorsításkor a legújabb generációs superbikeok által generált nyomatékot kezelve vonóerőt biztosít.