Motoros fortélyok: Szlalom
Ahhoz, hogy az élet két keréken, ne pedig kerekesszékben folytatódjon, és a motorozás igazi élmény legyen, nem árt elsajátítani néhány fogást.
Most induló vezetéstechnikai sorozatunkban kipróbált motoros rendőrök tanácsait osztjuk meg veletek.
Első témánk a szlalom:
Célja az alacsony sebességű motorkerékpár irányításakor fellépő erők kezelése, a járművünk és önmagunk szélesebb körű megismerése, a kettő összekovácsolása. (Gyermekként is sétálni tanultunk meg először, és csak azt követően jöhetett a futás.)
Kivitelezés:
A feladatot egyenletes gázkar állásban hajtjuk végre, irányváltoztatásoknál csak a hátsó fékkel stabilizáljuk a járművet. Ezáltal a súlypont lejjebb kerül, és sokkal könnyedebben és biztonságosabban haladhatunk. Kormánymozdulatokra nincs szükség, csupán a súlyáthelyezéssel irányítjuk a motorkerékpárt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A gyakorlat veszélyei:
A lelógó szerkezeti elemek (kipufogó, lábtartó) a földre érhetnek, baleseti forrást jelenthetnek. A motorkerékpár-gyártók által vállalt és szavatolt döntési határ, amikor a lábtartó koptatócsavarja a földet éri.
Következő cikkünkben az úttesten való visszafordulással foglalkozunk majd. Ha nem akarsz róla lemaradni, iratkozz fel RSS-ünkre, valamint kövess minket a Facebookon és a Twitteren!