fbpx

Motoros fortélyok: Szlalom

Ahhoz, hogy az élet két keréken,  ne pedig kerekesszékben folytatódjon, és a motorozás igazi élmény legyen, nem árt elsajátítani néhány fogást.

 

Most induló vezetéstechnikai sorozatunkban kipróbált motoros rendőrök tanácsait osztjuk meg veletek.

Első témánk a szlalom:
Célja az alacsony sebességű motorkerékpár irányításakor fellépő erők kezelése, a járművünk és önmagunk szélesebb körű megismerése, a kettő összekovácsolása. (Gyermekként is sétálni tanultunk meg először, és csak azt követően jöhetett a futás.)

Kivitelezés:
A feladatot egyenletes gázkar állásban hajtjuk végre, irányváltoztatásoknál csak a hátsó fékkel stabilizáljuk a járművet. Ezáltal a súlypont lejjebb kerül, és sokkal könnyedebben és biztonságosabban haladhatunk. Kormánymozdulatokra nincs szükség, csupán a súlyáthelyezéssel irányítjuk a motorkerékpárt.

A gyakorlat veszélyei:
A lelógó szerkezeti elemek (kipufogó, lábtartó) a földre érhetnek, baleseti forrást jelenthetnek. A motorkerékpár-gyártók által vállalt és szavatolt döntési határ, amikor a lábtartó koptatócsavarja a földet éri.

Következő cikkünkben az úttesten való visszafordulással foglalkozunk majd. Ha nem akarsz róla lemaradni, iratkozz fel RSS-ünkre, valamint kövess minket a Facebookon és a Twitteren!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x