Motor Bike Expo 2025: Verona stratégiai találkozási pont lett motorkerékpár ágazatban
Véget ért az eddigi legnagyobb Motor Bike Expo. A motorosoknak szentelt találkozó bezárta kapuit vasárnap a Veronafiere vásárvárosban több mint 15 modell világpremierrel, több mint 700 kiállítóval és több mint 170 000 látogatóval. Az idei kiállítás újdonságot jelent a nemzetközi vásár- és a motorkerékpár-színtéren.
Francesco Agnoletto és Paola Somma, a kiállítás alapítói és szervezői hangsúlyozzák a kiállítás minőségének és fejlődésének újabb ugrását: „Veronában a motorosok orientációi integrálódnak a vállalatok stratégiáival” – emlékszik vissza Paola Somma – „mert az MBE-n nagy számok és a motorkerékpárok minden világa jelen van. Alapvető teszt a piac számára, amint azt az idei rendkívüli eredmény is megerősíti”.
Francesco Agnoletto számára a számok egyértelműek: „700 vállalat 120 000 négyzetméteren, 20%-kal nagyobb terület, 33 nagy márka, 20 ország, több mint 3000 motorkerékpár, extra nagy pavilon, teljes átalakítás, és a szakmai látogatottság növekedése”. És az időjárás ellenére a 170.000 látogatói csúcsot is túlteljesítettük. Ez az MBE minden idők legnagyobb száma és minősége”.
A rendezvény legjelentősebb pillanatai
- Max Biaggi látogatása,
- az Aprilia nagyszabású partija Jacopo Cerutti Africa Eco Race győzelme alkalmából;
- 60 a világ legszebb custom modelljei közül,
- a Yamaha Girl Full Power vezetési iskola nőknek,
- nagy érdeklődés a kalandturisztikai beszélgetések iránt
- a motoros kalandorokkal és a motorosok számára szervezett kirándulások…
- A szabadtéri előadások mindenféle közönséget izgalomba hoztak és bevontak, csakúgy, mint a számos verseny.
- Kiemelkedett a Vespa Club d’Italia által szervezett Concours d’Elegance újdonsága.
Adolfo Rebughini, a Veronafiere főigazgatója: „A Motor Bike Expo megerősíti, hogy a kétkerekűek rajongóinak nemzetközi referenciaeseménye. A 2025-ös kiadás rekordokat dönt a létszám, a bővítés és a több mint 100 eseményt tartalmazó naptár tekintetében, beleértve a bemutatókat és a világpremiereket. A kiállítás képes volt egyesíteni a motorkerékpáros világ különböző lelkeit, akiket az a „szenvedély” egyesít, amely a b2c kiállításainkat jellemzi.
A Motor Bike Expo sikere azt bizonyítja, hogy a motorkerékpárok iránti érdeklődés generációkon átívelő, a nemek közötti korlátokat leküzdő, és minden korosztályból és háttérből érkező embert egyesít, akit egy univerzális nyelv köt össze. A rendezvény ugyanakkor a közúti biztonság nagykövete, amely oktatási kezdeményezések és a tudatosság pillanatait megelevenítő pillanatok révén a tisztelet és a felelősség kultúráját népszerűsíti”.
A Yamaha 70 éves innovációt ünnepelt a Motor Bike Expón
A Yamaha a 70. évfordulóját ünnepelte azzal, hogy 1000 négyzetméteres kiállítótérrel erősíti meg hűséges jelenlétét Veronában. Itt mutatták be az összes legújabb közúti és adventure modellt, valamint a legfejlettebb technológiai újításokat, köztük az Y-AMT automatizált sebességváltót, amely már elérhető az MT-09, MT-07 és TRACER 9 modelleken. Egy világpremier is kiemelt esemény volt: az új Yamaha UMQ, egy innovatív, könnyű, nulla károsanyag-kibocsátású négykerekű, amely új távlatokat nyit a fenntartható mobilitás előtt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Egy stand, amely túlmutat a kiállításon. Nem csak egy kirakat tehát, hanem egy igazi központ: a hivatalos Yamaha Kluboknak, egy szenvedélyes közösségnek szentelt helytől kezdve az R3 Kupa és az R7 Kupa egy márkájú trófeák felfedezésének lehetőségéig.
A Motor Bike Expo alkalmat adott a kínálat újdonságainak bemutatására, megerősítve a mobilitás innovatív elképzelése iránti elkötelezettséget. Különleges vendégek és színpadi tevékenységek egészítették ki a nagyközönség számára nyújtott gazdag kínálatot.
Andrea Colombi – a Yamaha Motor országos igazgatója: „Verona a rajtrácsunk: itt indítjuk be a motorokat, és itt indítjuk el az új szezont. A termékeink bemutatása mellett magával ragadó élményeket is hozunk a színpadra, és olyan lelkes visszhangot kapunk, ami miatt büszkék vagyunk arra, hogy itt lehetünk”.”
Ducati Scramblerekkel és számos kipróbálható motorral a Motor Bike Expo-n
A Ducati a Motor Bike Expo 2025 főszereplője a Scrambler termékcsaládnak szentelt standdal, amely ikonikus modell idén ünnepli újjászületésének tizedik évfordulóját. Az egyik legjobban várt újdonság a Scrambler 10th Anniversary Rizoma Edition, egy 500 darabos limitált széria, amely az exkluzív „Metal Rose” színösszeállításban pompázik. Szintén a figyelem középpontjában áll a Cr24i koncepció, az 1960-as évek Angliája által ihletett café racer, amelyet Olaszországban mutattak be.
A látogatók számára a Ducati tesztvezetést kínált a Scrambler Nightshift-tel, a Multistrada V4 S-sel és a DesertX Rallyval, amely utóbbi egy Ausztráliának szentelt új dokufilm főszereplője. Kihagyhatatlan lehetőség volt a rajongók számára, hogy felfedezzék a Borgo Panigale gyártó legjobbjait.
A Kawasaki az MBE-n a teljes választékkal és a várva várt Z900RS-sel.
A modern klasszikus Meguro S1 és W230 kellemes meglepetés volt a Kawasaki standján a 6-os csarnokban. A japán gyártó újdonságai különösen nagy sikert arattak a Motor Bike Expo közönsége körében, akik természetesen nem hagyták ki a bestseller Z900RS-t sem, alap és SE változatban, utóbbi különösen finom futóművel felszerelve.
A kiállított újdonságok között szerepelt még a Versys 1100 kalandtúrázó és az emblematikus Ninja 1100SX, amely teljesen átdolgozott 4 hengeres motorral és különböző futómű-finomításokkal rendelkezik. A terepjáró kínálatban reflektorfénybe került az új KX250 4 ütemű.
A Bimota szupersportmotorjai mindig csodálatra méltóak, köztük a KB998 Rimini a ZX10RR erőforrással, amely a márka valaha épített legközelebbi versenymodellje. És az első Tesi H2 Tera crossover, amelyet a rendkívül fejlett, 200 lóerős H2 kompresszoros motorral szereltek fel.
Stefano Nizzola – marketing koordinátor Kawasaki: „Az MBE egy folyamatosan növekvő rendezvény, éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a kiállítási területünk bővítésével növeljük elkötelezettségünket. Tudjuk, milyen egyedülálló lehetőség ez arra, hogy találkozzunk az emberekkel, párbeszédet folytassunk a végfelhasználókkal, és szenvedélyesen megosszuk, mi hajt minket”.
A Moto Guzzi és a 2025-ös év újdonságai: a V7 Sport kiemelkedik a sorból
A mandellói székhelyű gyártó továbbra is az MBE-rajongók szívében marad. Különösen népszerű volt az új V7-es sorozat, amely motor és futómű tekintetében megújult, és dinamikusabb jellemzőkkel rendelkezik. A V7 Sport fordított villát kapott, kettős tárcsafékkel és radiális féknyergekkel.
A ride-by-wire gázpedál lehetővé tette, hogy a Sportot személyre szabott vezetési móddal szereljék fel, így még felkészültebbé és szórakoztatóbbá vált, közvetlenebb nyomaték- és teljesítményleadással.
Az esztétikát finom részletekkel fejlesztették tovább. A V7 Stone mellett a V7 Special egy modernebb hangulatot kölcsönöz a hitelességnek, kifinomult színekben pompázó karosszériával, krómozott részletekkel és küllős kerekekkel.
Szintén újdonság a Stelvio 200 Tributo limitált, 2.758 darabos szériában, amely a modellnek nevet adó híres alpesi hágó megnyitásának 200. évfordulója előtt tiszteleg. A grafikát a hegyek természeti elemei ihlették, a felszereltséget pedig fűtőberendezés teszi teljessé.
Az Euro 5+ szabványoknak megfelelően korszerűsített és adaptív aerodinamikával tervezett V100 Mandello mind az S változatban, amely félaktív felfüggesztéssel, valamint első és hátsó radarral van felszerelve; mind pedig az ünnepi Wind Tunnel fényezésben, amely az 1954-ben Mandello del Larióban felavatott szélcsatorna előtt tiszteleg.
Paolo Pezzini – Piaggio Group Product Press Office vezetője: „Verona egy olyan jelenség, amely évről évre a szemünk előtt robban ki. A szenvedély és a közvetlen kapcsolat, amelyet a valódi rajongókkal és valószínűleg a későbbi végfelhasználókkal lehet kialakítani, páratlan”.
Suzuki stílusosan az új DRZ-4-gyel
A Suzuki két üdvözlendő újdonságot hozott Veronába. A DRZ-4 S enduro és a DRZ-4 SM supermotard terepre, illetve aszfaltra tervezett modellek, amelyek képesek a rajongók egyetértését és érdeklődését felkelteni.
A Hamamatsu márkához kapcsolódó standon a teljes 2025-ös színválaszték is megtekinthető volt: rengeteg fotó készült a Dallas Black színű Hayabusáról, a GSX-S1000-ről Athens Blue színben és a GSX-S1000GX-ről Madrid Red színben készült a videók sokasága. A japán streetfighter meggyőző volt, ahogyan a Hayabusa Italia No Limits Club A.s.d csoport tulajdonosai is figyelmet kaptak, akiknek a Hayabusa Web Edition no.1-t szentelték.
A versenyrajongóknak: a GSX-8R hamarosan debütál a GSX-8R Cup Single-brand Trophy versenyen, amelyre már most elfogytak a nevezések. Az olasz pályákon rendezett öt forduló lehetővé teszi, hogy a kupa utolsó helyezettje részt vehessen a Daytona 200 mérföldes versenyen, az amerikai oválon, amelyről minden motoros álmodik. A gyártó versenyszelleme az MBE-ben egy olyan eseményt kapott, ahol technológiájának minden konjugációját fel tudja kínálni.
Benelli az új BKX és a TRK 902 Xplorer koncepcióval
Giorgio Sala, a Benelli marketingkoordinátora nagy elégedettségét fejezte ki egy olyan rendezvény miatt, amely a közönség erős érdeklődését és visszatérését bizonyította a pesarói székhelyű motorkerékpár-gyártó iránt.
Nemcsak a márka hűséges hívei mutattak lelkesedést, hanem azok is, akik először közeledtek a márkához. A kiállítás sztárjai a BKX 2025 termékcsalád és a TRK 902 Xplorer koncepció volt, egy prototípus, amely tökéletesen megtestesíti a Benelli kalandvágyát.
Gianni Monini – értékesítési igazgató – hangsúlyozta, hogy a vállalatnak nagy érdeke a Benelli jelenlétének megszilárdítása az MBE 2026-on, és gratulált a szervezőknek nemcsak a látogatottság tekintetében elért sikerhez, hanem a rendezvény magas színvonalához és szakmai profiljához is.
Royal Enfield: a Shotgun 650 a legjobb tuner díja az MBE-n
Az indiai gyártó jelenléte az MBE-n mindig nyomot hagy, és a 2025-ös kiadás is megerősítette a közönség elvárásait. A kiállításon bemutatták az új Bear 650-es scramblert, amelyet az 1960-as legendás Nagy Medvefutam győzelme ihletett; valamint a Classic 650-est, amely a márka időtlen dizájnját ünnepli új, 47 lóerős kéthengeres motorjával.
A középpontban a Shotgun 650 Icon Edition áll, amelyet az amerikai Icon One Thousand-Royal Enfield Custom World „Always Something” különlegessége ihletett. A limitált kiadás merész grafikával és olyan exkluzív részletekkel rendelkezik, mint az aranyozott kerekek, a hozzá illő lengéscsillapítók, a kormányvégtükrök és az egyedi nyereg.
A Shotgun 650 a Moto.it-tel együttműködésben megrendezett „Best Shotgun 650 Award” verseny sztárja is. A szakértő készítők által ugyanennyi olasz kereskedő számára készített öt különlegesség közül a győztest a Nagyszínpadon díjazták. És ismét egy Shotgun volt az MBE Premium Selection kerékpárkiállítás áhított díja, amelyet a tuner VM Cycles nyert el.
„Az MBE kétségtelenül a szezon eleji referenciaesemény a rajongók számára, és a Royal Enfield számára is kötelező. Örömteli a nagy márkák jelenléte, amelyek segítenek fenntartani a szenvedélyt, és lehetővé teszik, hogy a rendezvény tovább növekedjen” – nyilatkozta Cesare Carola vezérigazgató.
Fő partnerek: Virgin Radio és Liqui Moly
A Motor Bike Expo történelmi és rendíthetetlen partnere a „legrockososabb” kiállításnak a Virgin Radio. Csütörtökön, a Gran Guardia és az 1-es csarnokban tartott vernisszázson Ringo DJ, Alteria és Toky feldobta a rendezvényt, autentikus rockos hangulatot hozva.
Ringo DJ, a Virgin Radio alkotója: „Az MBE egy család! Találkozóhely a motorkerékpárok minden formájának rajongói számára, akik nem tudtak nem beleszeretni a Virgin rockos lelkületébe.”
A Liqui Moly, a kenőanyagok és adalékanyagok vezető vállalata nemrégiben megújította az MBE-vel kötött megállapodását 2027-ig. A vállalat idén is kihasználta a motorosokkal való promóció és kommunikáció kiváltságos csatornáját. Több mint 140 négyzetméteres standon mutatták be a legújabb újdonságokat és a legjobb teljesítményű termékeket az országúti motoroktól a versenymotorokig.
Szintén fontos volt a Liqui Moly elkötelezettsége az MBEducational támogatása mellett, amely a diákok képzésére irányuló projekt, amelynek során a résztvevőknek lehetőségük volt workshopokon és előadásokon részt venni a kétkerekű ipar vezető személyiségeivel.
Tina Martella – a Liqui Moly Italia marketing menedzsere:
„Meghosszabbítottuk az MBE-vel kötött partnerségi megállapodásunkat, és a mostani kiadás után még inkább meg vagyunk győződve arról, hogy jól döntöttünk, hiszen ez a rendezvény szervezési szinten is sokat fejlődött, és tovább erősítette az amúgy is lenyűgöző show-t”.
Ha kíváncsi vagy erre a nagyszabású olasz kiállításra, a szervezők várnak mindenkit 2026 januárjában is.