EseményekKiemeltMotorverseny

Mindössze egy motoros nővel indul el a 2025-ös Dakar: Sandra Gómez 100-as rajtszámmal versenyez

Az adminisztratív és technikai ellenőrzés befejeztével 335 járművet hagytak jóvá a Dakar 47. kiadásán való részvételre, ami összesen 580 versenyzőt és másodpilótát jelent 52 nemzet képviseletében. A péntek reggeli prológra 134 motorkerékpár kapott meghívást a rajtlistára.

A Dakar 46. kiadásában a versenyzők 7706 km-es útvonalat – beleértve az 5146 km-es különleges útvonalat – fognak megtenni, ahol a koronáért vérre menő küzdelem fog kibontakozni.

A motorosok közül 21 Rally GP, 113 pedig a Rally 2 kategóriában indult (köztük 25 Original by Motul). Rajtuk kívül 64 autó az Ultimate osztályban, 2 a Stock osztályban, 52 a Challenger osztályban, 39 az SSV kategóriában és 44 kamion.

Nők a Dakaron

Igazán nehéz dolga van annak, aki a nők után kutat a Dakar mezőnyében, de szerencsére van egy Instagram fiók, ahol egy helyen láthatjuk a bátor dakarmenő amazonokat. Az oldal bizonysága szerint öszesen 36 nő vesz részt sofőrként vagy navigátorként a versenyen, de a motoros kategóriában 2025-re mindössze egy nő maradt.

Sandra Gómez #100

Egyikük a spanyol Sandra Gómez, aki Trialban kezdte kétkerekű pályafutását, ahol két világbajnoki címet szerzett (2016, 2018), majd 2013-ban váltott át endurora, és egyből bronzérmet nyert a barcelonai XGames-en. Később meghódította a hard endurot is, ahol a bátyjával, Alfredo Gómezzel együtt edzett.

Dakar 2025 start prologue

Eredmények:

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
  • 2016 SuperEnduro világbajnok
  • Első nő, aki a Red Bull Romaniacs Gold Classban végzett
  • Első spanyol nő, aki megnyerte az AMA EnduroCross-t (2015)
  • Több XGames érem
  • Sandra kaszkadőrként is dolgozott olyan híres sorozatokban, mint a Money Heist és a Sky Rojo.
  • Ő vezeti az RFME Női Bizottságát, amely a lányok körében népszerűsíti a motorozást, és arra inspirálja őket, hogy motorosok, mérnökök, szerelők vagy újságírók legyenek

Álma: Versenyezni a Dakar-ralin, amit 2022-ben és 2023-ban meg is valósított, leküzdve olyan kihívásokat, mint a mononukleózis és a mechanikai hibák. Iskolákba viszi a motorozást, és olyan projekteken dolgozik, amelyekkel inspirálja a következő generációt. Sandra a bizonyíték arra, hogy az álmok és az elkötelezettség képes áttörni a korlátokat! 

A cseh csajok #712

Igaz, 4 keréken, de komplett női csapatként classic kategóriában indul a cseh páros, BARBORA HOLICKA és navigátora LUCIE ENGOVA. Az idei a második dakarjuk, 2024-ben 63. helyen értek célba a Classic kategórában. Egy Citroen 2CV-vel versenyeznek 712-es rajtszámmal.

X-Raid Team #315

A svéd Annie Seel idén navigátorként vesz részt a német ANNETT QUANDT mellett a rallin az X-RAID FENIC anyósülésén. Az idén 40 éves Annett 2019 óta minden évben ott volt a Dakaron, 2020-ban és 21-ben Camelia Liparotti társsofőrje volt, így egy igazi Dakar veterántól tanulhatott. Nem lesz ez másképp idén sem, hiszen az idén 57 éves Annie Seelt 2002-ben csapta meg a Dakar szele, és idén már 12. alkalommal állt rajthoz. Ebből ötször motorkerékpárral versenyzet, 2010-ben ő lett az első a nők versenyében.

A francia csajok #910

A francia SANDRA RIVIERE 2023-ban már részt vett a Dakaron Dakar Classik kategoriában. Idén két társával, SÉVERINE LEHOUX navigátorral és a szerelő AURORE VALAIZE-zal alkot egy csapatot. Idén is a Classik kategórában indulnak a RENAULT KERAX autójukkal.

Laia Sanz #223

A spanyol Laia Sanz 11 év motorozás után 2022 óta 4 keréken indul a Dakaron. így tesz idén is, navigátora MAURIZIO GERINI, járművük egy CENTURY CR6-T autó.

Gyenes Emanuel Mani #34

Magyarként a román színekben versenyző Gyenes Emanuelnek szurkolhatunk, aki 2007-es, akkor még afrikai debütálása óta az egyiklegjobb privát versenyzője lett a Dakarnak. Már az első évében a 46. helyen végzett a motorosok között. 2016-ban a karrierje csúcsát jelentő 14. pozíciót szerezte meg, és kétszer is elhódította a maratoni osztályt.

2019 óta a segítség nélküli versenyzőknek szánt Original by Motul osztályban versenyez, és 2020-ban megnyerte a kategóriát az első szaúd-arábiai kiadáson. 2021-ben egy elhúzódó sérülés ellenére ismét visszatért, és a végsőkig küzdött a győzelemért, de végül második lett a kategória újonca, Arunas Gelazninkas mögött.

2022-ben „Mani” a 40. helyen végzett összesítésben és az 5. helyen a Malle Moto kategóriában, 2023-ban pedig a 11. helyen a Rally 2-ben és a 27. helyen összesítésben, ismét segítség nélkül. Tavaly kizárták a Malle Moto rangsorból – mivel az összesített eredményei történelmileg túl erősek voltak – Malle Moto körülmények között versenyzett, de az osztályozáson kívül.

2025-ben szabályváltozásokkal Gyenes visszatérhet a Malle Moto osztályba. Motorja egy KTM 450 RALLY REPLICA.

Dakar 2025 start prologue

Mission 1000

5 jármű vesz részt a Mission 1000 kihívás dedikált útvonalain, amely az alternatív üzemanyaggal vagy energiaforrásokkal hajtott járművek számára van fenntartva: 3 motorkerékpár, 1 SSV és 1 teherautó.

Dakar Classic

A Dakar Classic 5. kiadásán 95 jármű áll rajthoz az állandóság versenyén, amely szintén dedikált útvonalakon zajlik: 76 autó és 19 teherautó, összesen 208 versenyzővel.

Saudi Next Gen

5 SSV legénységet választottak ki, hogy részt vegyenek az akadémia létrehozásában, ahonnan a győztes páros továbbjut, hogy részt vegyen a 2025-ös Rallye du Maroc-on, majd a 2026-os Dakaron.

A Dakar bivouac összesen 806 versenyzőből áll, akik 440 járművet vezetnek a rali egyik vagy másik kategóriájában.

A legtöbb résztvevővel rajthoz álló nemzetek

  1. Franciaország (202 versenyző)
  2. Spanyolország (104 versenyző)
  3. Olaszország (83 versenyző) W2RC 17

Toby Price és Sam Sunderland továbbállt, így már csak két korábbi Dakar-bajnok – Kevin Benavides és Ricky Brabec – van versenyben. Mindketten a a győzelemre hajtanak, annak ellenére, hogy 2024-ben hajmeresztő balesetet szenvedtek. Ezzel a bajnoki címért folytatott küzdelem teljesen nyitottá válik.

A Honda továbbra is versenyben van Adrien Van Beveren és Tosha Schareina révén, akik szintén első Dakar-győzelmükre hajtanak.

A KTM-nél a Rallye du Maroc győztesének, Daniel Sandersnek a formája ígéri, hogy felpezsdíti a versenyt, míg a 19 éves spanyol Edgar Canet ízelítőt ad a jövőből, amikor a kategória történetének legfiatalabb gyári versenyzője lesz.

Az indiai Harith Noah, aki most a Sherco gyári versenyzője, megpróbálja megvédeni a Rally 2 koronáját olyan kihívókkal szemben, mint Romain Dumontier és Michael Docherty.

Forrás: Dakar.com, Dakar.Girls

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük