Még több résztvevővel zajlott az 5. Nemzetközi Női Motoros Nap Budapesten
Csaknem száz motoros hölgy érezte fontosnak, hogy együtt demonstráljon Budapesten május 6-án, pénteken – Szabályosan Szabadon.
Azoknak a motoros hölgyeknek, akiknek sikerült szabadságot kivenniük május első pénteki napjára, hosszú és fárasztó, de lelkesítő és vidám napjuk volt május 6-án az 5. Nemzetközi Női Motoros Napon. A többieknek pedig csak a fáradtság maradt ki, ők frissen és vidáman érkeztek a délutáni gyülekezőhelyre.
Péntek reggel fél kilenckor kezdődött az 5. Nemzetközi Női Motoros Nap programja a Hungaroringen. A Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság motoros rendőrei itt tartottak ingyenes vezetéstechnikai képzést a motoros nőknek. A tréningen nagyjából 60 motoros jelent meg, köztük kb. 15 fiú, akik korábban az IVTM szombati programjára jelentkeztek. Létszámban a lányok is túlteljesítették a tervet, hiszen a harminc főben maximalizált oktatásra kétszer annyian érkeztek.
A rendőrök azonban ismét minden eshetőségre fel voltak készülve, így a Hungaroring Porsche-parkolóját kibővítve a Gokart pályát is igénybe vették a tréninghez, ahol a hölgyek a férfiaktól elkülönítve, árgus tekintetektől mentesen gyakorolhatták a feladatokat.
A reggeli eligazítás és az oktatók bemutatása után Kovács Niki motorversenyző mondta el néhány szóban, hogy miért tartja fontosnak az ehhez hasonló rendezvényeket. Az oktatásra kiérkező motoros rendőrhölgyek, Melinda, Judit és Anita szintén elmesélték a résztvevőknek, hogy mikor és miért döntötték el, hogy ezt a szakmát választják hivatásuknak. Később a bóják között is bemutatták ámulatba ejtő motoros tudásukat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az oktatás ismét bemelegítéssel kezdődött, majd jöhettek a néhányaknak már ismerős feladatok: a szlalom és eltolt szlalom, a szűk körben körözés mindkét irányban, a nyolcas, a holland kapu és a lóhere… nagyjából a felsorolás sorrendjében nehezedve, hogy senki ne érezhesse, hogy nem kapott semmi extra tudást vagy újabb képességet.
Természetesen most sem maradhatott el a motorfelállítási gyakorlat: Horváth Miklós motoros rendőroktató tréfás megjegyzéseivel hangulatossá tette ezt a feladatot is. Végül a hölgyek közül senkinek sem ment a rendőrmotor felemelése, de egyébként is az volt az általános nézet, hogy egy nőnek erre a képességre igen ritkán van szüksége, mert szerencsére mindig van, aki segítsen.
Napközben megérkezett Lelkes Réka stuntriding versenyző is, aki – lévén a saját CBR600F4-ese éppen szervizben, ezúttal a Honda Hungary-nek köszönhetően egy 2011-es Hornettel róhatta a köröket. A kezdeti megszeppenése ellenére délutánra sikerült a nullkilométeres tesztmotor gumijait kicsit bemelegítenie, a majrécsíkot nulla milliméterre belőnie, majd a délutáni ügyességi versenyen a fiúk között első helyen végzett.
Habár úgy tűnt, Réka kicsit röstellte, hogy némi plusz előképzettséggel indult el ezen a versenyen, azért büszkék lehetünk rá, hogy két másodperccel jobb időt futott a pályán, mint a feladatot bemutató motoros rendőr, a szolgálati járművel.