KiemeltMotorokMotortesztek

Még egy fürge öszvér – Honda NC700D Integra Teszt

altA Honda új robogója az NC700D – művésznevén Integra – típusjelében az NC a New Conception, és tényleg egy érdekes, új koncepcióval van dolgunk.

Mostanában egyre inkább előre törnek a többfunkciós kétkerekűek: a költséghatékonyság érezhető a felhasználók igényeinek megjelenésében is: nem baj az, ha csak egy motort kell tartani, de azt többféle módon is lehet használni. Az öszvérsége egy robogó és egy sportmotor keveredésében nyilvánul meg, érdekes egyvelegeként a hét közben nagyvárosi robogós / hétvégén motoros túrás elképzeléseknek, mindez megtetézve egy igen alacsony fogyasztással.

Természetesen a 21. századi környezetvédelmi normák már csak amolyan cseresznye a hab tetején… Elsőre szemből egészen sportmotoros fazonú az ábrázata, aztán ahogy körbejárjuk a szerkezetet, akkor jön elő a robogós fazon. Azért ő már elsőre sem olyan ártatlan kis robogó fazonú mint mondjuk az SW, mert oldalról nézve is jobban motor mint robogó. Az elején lévő széles fejszpoiler és közepes méretű plexi brutális szélvédelmet biztosít, mert nem ültem még olyan motoron, ahol 150-nél jut eszembe az, hogy nahát, még mindig nyitva van a plexim és nem folyik szét a szemem….

altTehát szélvédelemben első osztályú, nem tudok belekötni. Oldalról nézve valami tompa orrú izé, oldalról harcsatestű mert nagyon hosszú teste és széles feje van, és hát bizony nem könnyű guriga, 238 kg a bevallott súlya. Az ülés formája kényelmesen széles, bár ennek a kényelemes széles ülésnek az az ára, hogy ezért az átlagos magamfajta nőlény lába már neccesen ér le, hiába az általános magasság. Ez a parkolásnál, murvás domboldalaknál igen kellemetlen kombináció a korábban említett súllyal, ott, ahol pont lábbal kéne valamit evickélni.

Még több kép a galériában!

Az ülés pozíció robogós, egyenes derék, mértani 90%-ban behajlított térdek, a spoilerben kialakított helyre teszi be fixen az ember a lábát. A külsőleg a láb alatt elhaladó elem amolyan váznyúlványnak tűnik, de valójában csak egy műanyag dizájn elem, a csővázas szerkezet a burkolat alatt rejlik.  Igazán stabil futóműve van a szerkezetnek, egy hajszálnyit keménynek mondható, de az általam kedvelt komfortérzetet nyújtja, ahol jól érzi az ember az utat, pont annyit ad vissza mint amennyit elvár  az ember egy motortól (abszolút ez sem robogós).

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

altEgyébként ez állítható, valószínűleg némi energiaráfordítással mindenki a saját szája ízére hangolhatja.  A súlypontja a motornak közvetlen az ember feneke alatt érződik, az ülés magasságában, fürge és jól koordinálható mozgása van. A motor  szélessége tükrökkel együtt 87 cm, ezáltal városban autók közti furakvásra igen alkalmas. A kerekei 17″-osak, már elég nagyok a hazai útviszonyokhoz, a fék pedig igazán combos, elöl határozott, hátul finomabb érzetet ad, egy kombinált C-ABS rendszer figyeli az utat és a reakciókat.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük