Leleplezték a 2025-ös Yamaha MT-07-et automata váltó opcióval
Bemutatkozott a 2025-ös Yamaha MT-07, amely a modell negyedik generációja a 2014-es bevezetése óta. Ahelyett, hogy csak a külsejét frissítenék fel, az új motor számos változást hoz magával beleértve az új futóművet, az elektronikát, a súlycsökkentést és az elektronikus funkciókat.
Kiemelt jellemzők: A Yamaha MT-07 2025-ös változatában az erőről változatlan motor gondoskodik: 690 köbcentis, 270 fokos forgattyúval ellátott párhuzamos ikermotor, amely 72,4 lóerőt teljesít 8750-es fordulatszámon, és már megfelel az Euro5+ szabványnak.
A nagyobbik MT-09-es testvérétől átvéve egy akusztikai erősítő rendszer is megjelent, amely a motor szívóhangját a tankon keresztül juttatja el a motoroshoz. A szívóelem mérete, alakja és elrendezése megváltozott, négy nyílással az újratervezett 14 literes üzemanyagtartályon. A Yamaha szerint a szívóhang a lassú kanyarokból való gyorsításkor, 25-50%-os gázadással a legjobban érezhető.
A könnyebb visszaváltást segéd- és csúszókuplung segíti, és 22%-kal csökkenti a kuplungkar meghúzásának erejét. A vásárlók választhatják a félautomata Y-AMT változatot, amely eltörli a kuplung- és váltókart, így a kormányon lévő gombokkal lehet váltani.
Az összsúly 1 kg-mal, 183 kg-ra csökkent, ami 7 kg-mal kevesebb, mint a Honda Hornet és 19 kg-mal könnyebb, mint a Suzuki GSX-8S.
Az új felnik kovácsoltak és 500 grammal könnyebbek, ami 4%-kal csökkenti a tehetetlenséget. Az új karosszéria családias kapcsolatot mutat az MT-09-cel, de minimalistább fényszóróegységgel.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az új kormány sportosabb vezetési pozíciót teremt: 18 mm-rel szélesebb, 22 mm-rel alacsonyabb, 9,3 mm-rel közelebb van a motoroshoz.
A lábtartók 10 mm-rel alacsonyabbak a magasabb motorosok számára, és a tankon lévő kivágás lehetővé teszi, hogy a motoros a térdével kapaszkodjon.
A csőváz teljesen új, és a Yamaha állítása szerint 12-13%-kal nőtt a torziós, hossz- és oldalmerevség.
Az új lengőkarhoz új lengőkarcsapágy is tartozik. A 2025-ös Yamaha MT-07 elöl új, 41 mm-es upside-down villával rendelkezik. A hátsó monoshock új lengéscsillapító-összekötővel rendelkezik, amely mostantól előfeszítés és lengéscsillapítás tekintetében állítható.
Az első fékeket négydugattyús kettős féknyergekre fejlesztették.
Az elektronikára áttérve, 5 colos TFT képernyőt kapunk Bluetooth kapcsolattal.
A gázkar már ride-by-wire, ami három vezetési módot és két szintű kipörgésgátlót tesz lehetővé. A kézi váltó opcionális a manuális változathoz.
A Yamaha egyelőre nem jelentette be a 2025-ös Yamaha MT-07 árát.