Kovács Bálint: „Tanulóév volt az idei, de eredményes”
A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen karrierje során előszőr gyári pilóta lett. Az IDM egyik legjobb csapata, a BCC Alpha Van Zon BMW szerződtette le: a 22 éves motoros a gyári BMW nyergében a világ egyik legerősebb bajnokságának Superbike kategóriájában végül első évében a legjobb 10 között zárt összetettben.
Hasonló eredményt ért el a Maco Racing Team versenyzőjeként az Endurance-világbajnokságon, annak ellenére, hogy az EWC-ben igencsak fontos szerencse elkerülte őt és csapatát. Kovács Bálint szezonértékelésében elmondta, az idei esztendőt a tanulásnak szánta, és ehhez képest elégedett lehet az elért eredményeivel. A jövőjével kapcsolatban csak annyit árult el, jó irányban haladnak a tárgyalások.
Ha egy mondattal kéne értékelni a 2023-as évet, mi lenne az?
Őszintén? Ugyan elégedett vagyok az idei szezonommal, de azokat a hibákat, amiket elkövettem, 2024-ben mindenképpen ki kell javítanom.
Miként élted meg, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságában versenyezhettél, ráadásul a BMW gyári versenyzőjeként?
Hatalmas lehetőség volt számomra, hogy a spanyol bajnokik után idén az IDM-ben állhattam rajthoz, ráadásul a mezőny egyik legjobb gyári csapatában. Rengeteget tanultam, és ami a legfontosabb, belülről átélhettem azt, miként működik egy igazi topcsapat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Fura lehet a kérdés, de volt valamiben hiányérzeted?
Miután számomra ezen a szinten az idei tanulóév volt, az elért eredményeim jók és kevésbé jók voltak. Egyedül a tesztek hiányoztak nekem igazán, hiszen ezeken a pályákon évekkel ezelőtt, vagy egyáltalán nem versenyeztem. Azt is nagyon sajnálom, hogy az év második felében nem jött össze egy Top5-ös vagy egy dobogós eredmény. De az elmondottak ellenére sem lehetek elégedetlen.
Főleg annak tükrében, hogy a német bajnokság mellett az Endurance-világbajnokság valamennyi európai futamán elindulhattál…
Ez így van, ráadásul nagyot léphettem előre, hiszen idén már nem tartalék vagy éppenséggel beugró pilóta voltam, hanem állandó versenyzője voltam a szlovák Maco Racingnek. Noha itt nem BMW-vel, hanem Yamahával indulhattam, az állandó motorcsere miatt ennek köszönhetően is sokat fejlődhettem a motorbeállítások terén. Ki merem mondani, jobb versenyzővé váltam.
Bármilyen furcsa is ezek után, de eredményekben viszont elmaradtál a 2022-es esztendő eredményeitől. Tudod ennek az okát?
Az EWC-ben nemcsak az számít, hogy milyen gyors és felkészült vagy, a jó eredmény eléréséhez kell egy hatalmas adag szerencse is. Nos, utóbbinak alaposan híján voltunk idén, ám az utolsó futamon bebizonyítottuk, igenis rengeteg potenciál van a csapatban és bennünk, versenyzőkben is.
Hogyan tovább? Vannak már konkrétumok?
Jó úton haladnak a tárgyalások, őszintén remélem, hogy lesznek jövőre is hasonló lehetőségeim. Egyelőre azonban konkrétumokról még nem tudok beszámolni. Egy dolog azonban biztos, ha lehetőséget kapok 2024-ben is az idei csapataimnál és jobb eredményeket akarok elérni az ideieknél, akkor még több munkára lesz szükségem. Mind a felkészülés, mind pedig a versenyhétvégék alatt. Ugyanis kizárólag így léphetek előre, így érhetek oda a legjobbak közé.