Kovács Bálint: „Amikor megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is”
A H-Moto Team pilótája folytatta idei szezonjára a felkészülést, ezúttal a gyári BMW-alakulattal, a BCC Alpha Van Zon BMW-vel tesztelt három napon keresztül a spanyolországi Cartagenában. A 21 éves motoros ez idő alatt nemcsak összeszokott a csapattal és a motorjával, de a harmadik nap végére a második legjobb köridőt is megszerezte csapaton belül.
A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint az Endurance-világbajnokság mellett – ahol a szlovák Maco Racing Team versenyzőjeként indul – az IDM Superbike kategóriájában is rajthoz áll. Ráadásul a német bajnokság legjobb csapatával: Bálint gyári szerződéssel rendelkezik az Alpha BMW-vel.
Az elmúlt napokat Spanyolországban töltötte a 21 éves motoros, ahol három napon keresztül tesztelte a 2023-as BMW-t. Cartagenában ott volt a teljes csapat, így többek között a többszörös IDM bajnok, Ilja Mikhalcsik, a korábbi WSBK versenyző, Leandro „Tati” Mercado, valamint a korábbi Red Bull Rookies Cup győztes, tavalyi ezüstérmes Florian Alt is.
Bálint a csapattal és a motorral is szinte azonnal összebarátkozott, az első körök után egyből komfortos volt számára az üléspozíció, a kezelőszerveket tökéletesen el tudta érni, kijelenthető, hogy a 190 cm magassága semmilyen problémát nem jelentett a teszt alatt.
A H-Moto Team pilótája, Kovács Bálint megkezdte idei szezonját
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
„Nagyon hamar megtaláltam mindenkivel a közös hangot, és ami a leglényegesebb, az új szerelőmmel és a motorral is egészen összecsiszolódtam. Az első pillanattól kezdve nagyon komfortosan éreztem magam a motoron, ennek köszönhetően már az első nap végére sikerült találnunk egy jónak tűnő alapbeállítást. Kipróbáltunk többféle gumikeveréket, próbálgattuk a futóművet és az elektronikát, valamint jelentősen előre léptünk a kipörgésgátló beállítása terén is. Amikor végre megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is. A harmadik nap délelőttjén megfutottam a leggyorsabb időmet is, így második lettem a hat Alphás motor közül. A csapatvezetők is elégedettek voltak a teljesítményemmel, ami jót tett az önbizalmamnak. Összességében a három nap alatt megtaláltuk a megfelelő beállításokat, különböző körülmények között teszteltük a motort. Jól tudom azonban, hogy ez csak a munka eleje volt, ahhoz, hogy megfelelően felkészült legyek a szezonra, és képes legyek olyan eredmény elérésére, amit elvárok magamtól, még rengeteget kell dolgoznom” – fogalmazott Kovács Bálint.
A versenyző számára nincs pihenés, ugyanis rövidesen utazik Le Mans-ba, hogy részt vegyen az EWC hivatalos tesztjén. Az IDM idei szezonja május 12-14-én a Sachsenringen indul, majd a versenynaptár során számos más helyszínen is versenyeznek, beleértve a Red Bull Ringet Ausztriában, az asseni aszfaltcsíkot Hollandiában, vagy éppen Mostot Csehországban. Az IDM várhatóan szeptember 24-én fejeződik be a Hockenheimringen.