EseményekMotorverseny

Koncsek Hajni megvédte bajnoki címét Brnoban

speedladies utolso 2015 8Az Acis Lányok a nyári szünetben sem tétlenkedtek, az erőnléti edzések mellett részt vettek több meghívásos rendezvényen. Szolnokon a Tisza-parti Nyár – Tábortűz Motorosokkal rendezvényén képviseltették magukat, Kunmadarason pedig a Zakar Női Futamon álltak rajthoz.

A gyorsulási versenyre Zsófi a saját motorjával, Hajni pedig a Zakar és Társa Kft. egyik Yamaha R1-vel állt rajthoz. Mindkét Lány nagyon jól érezte magát a versenyen, és úgy tűnik nem ez volt az utolsó ilyen szereplésük, hisz nagyon megtetszett ez a műfaj is Nekik. A gyorsulási versenyt követő héten viszont nagy feladat várt rájuk, a Speedladies Euro Cup utolsó fordulóját rendezték meg Brno-ban, ahova Hajni az összetett első helyével érkezett, Zsófi viszont 1 pont különbséggel a harmadik helyen állt, így nagyobb nyomás volt rajtuk mint valaha.

Tökéletes időjárás fogadta őket, ami kitartott mindkét nap. Minden lehetőséget kihasználtak és próbáltak körről-körre jobbak lenni. Hajnit továbbra is üldözte a műszaki probléma, először a gázkart kellett kicserélni, majd a szombati időmérőn letört a váltókar és azt kellett orvosolni, a motor sem úgy működött ahogy azt megszokta, de mindenképpen végig akarta csinálni a versenyt, ezért próbált a megszokottól eltérő stílusban motorozni.

Zsófi új futóművet kapott amivel elégedett volt, és sokkal könnyebben tudta használni kanyarokban a motort. Az időmérő alapján Hajni a 7., Zsófi pedig a 9. helyről várta a rajtot. A verseny mindkét lánynak jól sikerült, Zsófi egyéni legjobb idejét meg is javította, de sajnos vetélytársát nem tudta megelőzni, így végül a harmadik helyen intették le. Ez az év végi összesített pontállásban szintén a harmadik helyet jelentette. Hajninak harmadszorra is sikerült megnyerni a kupasorozatot!

Zsófi: Ismét Brnoban töltöttük az augusztus 20-i hosszú hétvégét, ahol a korábbi napokat meghazudtolóan csodálatos időjárás köszöntött minket a legendás versenypályán. Csütörtökön pár perccel a kapunyitást megelőzően érkeztünk, így egy remek, közvetlenül a boxutca bejárata melletti helyen tudtunk sátrat állítani. Gyorsan neki is láttunk, mert előző nap még mindketten dolgoztunk, így másnap délelőtt tudtuk a bepakolást, készülődést intézni és az utazás során mindenki elfáradt, így a helyfoglalást követően igyekeztünk a szállásunkra, hogy mielőbb pihenni tudjunk a másnapi edzések előtt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Pénteken szikrázó napsütésre ébredtünk és reggeli után rögtön a pályára siettünk, hogy a regisztrációs folyamatokat gyorsan letudjuk és nyeregbe pattanjunk. Első alkalommal igyekeztem a korábban sérült, gyári első futóművet elfelejteni és a szintén gyári, de már épre cseréltet próbálgatni, visszanyerni a bizalmat. A cserét követően már volt lehetőségem tesztelésre a Hungaroringen, de minden motoros tudja, hogy a brnoi pálya egy teljesen más versenyzési ritmusú és technikát igénylő aszfaltcsík.

Az első két edzést követően teljes mértékben megszoktam a „régi-új” helyzetet és magabiztosan folytattam a felkészülést. A köridők kezdtek szépen alakulni, így a kedvem is egyre jobb lett. A nap végére már az egyéni csúcsomat megközelítőt tudtam futni. Péntek este egy pillanatig nem volt gond az elalvással, hosszú, minőségi pihenést követően szombaton a kvalifikációkra már újult erővel és lelkesedéssel érkeztünk.

A délelőtti időmérők alapján elkészült a végleges rajtrács, ahol a szokásoknak megfelelően a Speed Ladies kategóriában a 600-as és 1000-es géposztállyal versenyző lányokat közösen indították. Hajni az összetett hetedik, én pedig az összetett kilencedik pozícióból vártam a piros lámpa kialvását. Mindkét rajtom remekül sikerült, több literest is sikerült az első néhány kanyar erejéig magam mögé utasítanom. Úgy tűnik a kunmadarasi gyorsulási versenyen való részvétel az amúgy is sikeres rajttechnikámat tovább javította.

Még a délelőtt folyamán gumit cseréltem hátul, mert az edzések alkalmával teljesen elhasználtam a korábbi papucsot. Így jóval magabiztosabban mertem a kigyorsításokat megvalósítani, pedig a harmadik körtől kezdődően a jobbos kanyarokban számomra érthetetlen módon kisebb-nagyobb csúszkálásokat érzékeltem, aminek okára sajnos utólag sem derült fény, így onnantól kezdve erősen koncentráltam a biztos célba érésre is.

Cseh ellenfelem nagyon jó formában és kivételes felkészültséggel érkezett a hétvégére és mivel csak egy pont választott el minket a bajnokságban, ezért mindketten tudtuk, hogy az összetett második helyet az biztosíthatja, ha a másik előtt végzünk. Ezúttal ez neki sikerült, egy nagyon kiegyensúlyozott és összeszedett motorozást nyújtott a futam során, állandó 2:18-as köridőkkel (mellyel fölényesen nyerte meg a 600-as kategóriát – ezúton is szívből gratulálok neki), amivel sajnos nem tudtam ritmust tartani.

Ami viszont óriási örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy a korábbi egyéni csúcsomhoz képest két másodperccel jobbat futottam, így átléptem a mumus 2:20-as határt és 2:19-es köridőmmel bementem végre alá. Ezzel a 2015-ös Speed Ladies Cup záró futamának 600 ccm kategóriájában a dobogó harmadik fokára álltam fel, és nagyon büszkén, kategóriámban bronzérmesként zártam a szezont. Hajninak ezúton is szívből gratulálok a címvédéshez, így a 2015-ös bajnoki címhez!

Bízva a 2016-os folytatásban az ACIS Motorsport dübörög tovább!

Hajni: Brno- hát megmondom őszintén, mentálisan egyáltalán nem voltam felkészülve az utolsó fordulóra, az előzmények tekintetében főleg nem, ami az elmúlt futamokon velem történt és a hungaroringi Alpok-Adria Versenyen történtek után sem. Most először picit inamba szállt a bátorságom, de mivel a kupagyőzelem múlott ezen a versenyen mindenképpen végig akartam csinálni.

A motorom ugyan elkészült időben, de kipróbálni nem volt lehetőségem, pénteken rögtön volt is pár kisebb probléma amit Bérczi Jani rögtön orvosolt és mehettem is tovább, de sajnos a legjobb köridőm közelében sem voltam, ez némileg kezdett idegesíteni, de egyszerűen nem úgy ment a motor mint azt megszoktam, és teljesen máshogy kellett vele mennem mint a régi blokkal.

Szombat délelőtti időmérőn már kezdtem érezni mit kell tennem, hogy a motor erő hiányosságát pótoljam, mikor eltört a váltó rudazatom. Picit meglepődtem először a dolgon, de már rutinos hibafelismerőként rögtön tudtam kezelni a helyzetet, és lábon visszagurultam a boxba. Nagy szerencsénkre ott volt egy kipufogó szervizes, aki meg tudta oldani problémánkat, és másfél óra alatt sikerült is jól megcsinálnia. Ez az eset továbbra sem segítette mentális hozzáállásom, de egy cél lebegett a szemem előtt a harmadik bajnoki cím.

A versenyen nagyon jól éreztem magam, és csak most sajnáltam igazán, hogy nem úgy megy a motor mint szeretném, mert a kanyarokban sokkal gyorsabb voltam mint bármikor, viszont kigyorsításon elvéreztem… próbáltam egyénileg és csapatként is gondolkodni, ami sajnos nem úgy alakult ahogy szerettük volna. Az év végi pontállás alapján Zsófi végül a 3. helyen zárt.

Én – a Magyar közmondás alapján miszerint „három a magyar igazság” – HARMADSZORRA IS MEGNYERTEM a Speedladies Euro Cup 600 ccm kategóriáját.

Hála és köszönet Zsófinak, aki mindvégig tartotta bennem a lelket, páromnak Bérczi Janinak, akinek idén jó sok munkát adtam, Zsófi Apukájának és Kisfiamnak, akik a jó hangulatért voltak felelősek, és nem utolsó sorban, aki mindezt lehetővé tette Gyuricza Péternek!

Jövőre, hogy lesz e ráadás vagy új kategóriában próbálkozom, még nem tudom, de valamelyik a kettő közül.speedladies utolso 2015 1speedladies utolso 2015 2speedladies utolso 2015 3speedladies utolso 2015 4speedladies utolso 2015 5speedladies utolso 2015 6speedladies utolso 2015 7speedladies utolso 2015 9

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük