EseményekHírekMotoros túra

Kiderült mikor lesz Matyi bácsi temetése – egy hete hunyt el Bálind Mátyás, a legidősebb ducatis

Bálind Mátyás Matyi bácsi temetése 1927-2023Futótűzként söpört végig a közöségi médián a hír, hogy az ország legidősebb aktív motorosa, Bálind Matyi bácsi 2023. október  6-án elhunyt. Egy emberként gyászolják a motorosok.

Bálind Mátyás, akit mindenki csak Matyi bácsiként vagy Matyipapaként ismert, 1927-ben született. Gyerekkorában ült először motoron, majd később sikeres motorversenyző lett. Egész élerében a motorkerékpárok, és elsősorban a Ducati márka szerelmese volt, és bár sokak számára hihetetlen, élete végéig aktívan motorozott, számos motoros rendezvényn megjelent túzpiros Ducatija nyergében, és történeteivel szórakoztatta a lelkes hallgatóságot.

A héten kiderült, hogy mikor lesz Matyi bácsi temetése

A Magyar Motorosok Menetszélben Facebook csoportban tették közzé, hogy Matyi Bácsi temetése 2023. október 14-én, szombaton lesz a bajai Bokodi úti Köztemetőben 12:00 órakor.

A gyülekező a Szentháromság téren, a részletekről a csoportban tudtok tájékozódni. A szervezők azt kérik, hogy aki motorral érkezne, vigyen magával az oldalsztender alá valamit, mert a temető parkolója süppedős talajú.

A Dunántúli Motoros Egyesület így búcsúzott egy héttel korábban Matyi Bácsitól:

A mai nap szomorú hírrel keresték meg egyesületünket.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

96 éves korában elhunyt Bálind Mátyás vagy ahogy mindenki ismerte a bajai Ducattis Matyi bácsi.

Sokan ismerték és szerették jó volt hallgatni ahogy véget nem érően mesélt és mesélt mosolyogva, nem volt olyan motoros rendezvény ahol nem fogadták szívesen. A tavalyi évben 2022 októberében még itt volt velünk a szezonzáró gurulásunkon Villányban, ahová természetesen a csodálatos Ducatti nyergében érkezett, talán utoljára, mert nem sokkal később sajnos egészségi állapota már nem engedte hogy nyeregbe pattanjon. Nagyon sokan hallgattuk ahogy mesélt, minden szava a motorozás szeretetéről szólt.

A története a harmincas évek végén játszódik, hősét, a kis Matyikát tehetős szomszédjai megkérik, hogy hozza haza a város másik végén lakó szerelőtől 125-ös Sachs motorkerékpárjukat. Mivel ideje bőven van, vezetni pedig nem tud, í­gy majd egész hazáig tolni fogja – gondolják.

Az elképzelés egészen jól megállja a helyét, de csak félútig. Ekkor ugyanis Matyi megelégeli a tologatást, mindemellett a kí­váncsiság is erősen furdalja az oldalát, vajon milyen lehet…? Másoktól korábban ellesett mozdulatokkal beindí­tja a motort és végignyargal vele Baja főutcáján.

Matyi bácsi élete első serlegét 1949-ben vihette haza két másik társával együtt. Hazánkban egészen 1957-ig versenyzett, majd a forradalom után disszidált Ausztráliába, ahol azért dolgozott, hogy megalapozza az életét. Matyi bácsi a 60-as évek elején egy Honda versenymotorral érkezik haza Ausztráliából.

Öt évet töltött kint, éjt nappallá téve dolgozott, sok pénzt keresett, de nem ez a legfontosabb. Autószerelőként alaposan kiképezte magát a robbanómotorok működéséből, javí­tásából és tuningolásából. Idehaza rögtön benevez az országos gyorsasági motoros bajnokságra, és innentől kezdve az elkövetkező hét évben mindvégig a mezőny elején megy. Matyi bácsi 1983-ban nyugdí­jba vonul.

Sok-sok év kihagyás után először négyhengeres japán motorral próbálkozik, majd egy szép napon egy csodásan mély, dübörgő basszus csavarja el a fejét: egy Ducati. Rögtön megrendeli magának az akkori csúcsmodellt, hiába kell rá fél évet várni. Azóta elkötelezett hí­ve a tradicionális olasz márkának, nem is vesz más motort, csak tűzpiros L2-est. Mostani motorja, az 1098 R a negyedik a sorban a 916 SP, a 996 R és a 999 R után.

Szerettük volna ha Matyi bácsi idén is velünk,veletek lehetett volna a szezonzárón és ismét meghallgassuk emlékeit, igéretet is kaptunk, hogy eljön, igaz már nem motorral, de az élet közbe szólt és már fent az egekben húzza a gázt… és mesél, mesél, mesél.

Búcsúzunk tőled Matyi bácsi

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük