HírekMotorokMotorozás

Ki mit hallott/tud erről a szigorított gyorshajtós törvényről?

Gyorshajtás büntetése 2023Hónap elején volt téma a sajtóban a gyurshajtási bírságok új szabályozása. Természetesen a motoros nőket is érinti a kérdés, úgyhogy a zárt csoportunkban is alaposan körüljáruk a témát.

Azért jó egy ilyen belsőséges, zárt csoport, ahol csak motoros nők vannak, mert hiába vagyunk egyformák egy dologban, másban nagyonis különbözőek vagyunk. Például mindenféle szakmának a képviselői megtalálhatóak a motoros csajok között, így rögtön van olyan, aki ért egy bizonyos dologhoz, ami éppen kérdésként felmerül.

Sziasztok!
Ki mit hallott/tud erről a szigorított gyorshajtós törvényről?
Én erről sajnos csak ma hallottam először és félek, hogy egy pár büntetést össze szedtem a héten …. Olvastam egy pár cikket de ahh…

Ezúttal ismét volt egy tag, aki a munkájából kifolyólag ismeri a váltzoztatásokat. Mivel ő úgy véli: „Utálni nem kell és a helyzet fel van “hájpolva” a hatásvadász média által”, kivártuk, amíg elülnek a hullámok. Alább olvashatjátok Margit magyarázatát:

Próbálom nagyon leegyszerűsítve leírni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A rendőrségi mérés többféleképpen működik:

  • 1. Véda. Ezek a fix pontos kihelyezett sebességmérő kapuk (A sebességmérés megtörténik, kapod postai úton a csekket, ha túllépted)-
    2. Álló gépjárműből, illetve úttestről való sebességmérés. (Kettőféle módszer létezik:
    a: ott áll a yard, méri a sebességet belefutsz, csekket kapod és ennyi.
    b: ott áll a yard, méri a sebességet, rá nem sokra (amennyiben túllépted a megengedett sebességhatárt) megállít egy rendőr és kiszabja rád a bírságot.)
    3. Mozgó gépjárműből.

Maga a bírságolás is szintén ketté osztható: az egyik a közigazgatási bírság, amely most a hírekben felkapott, illetve a helyszíni bírság.

Helyszíni bírság

A helyszíni bírság változó összegű: 5000 Ft-tól 50.000 Ft-ig terjed. Ha az úton bemér, és rá nemsokra meg is állítanak, helyben kapod ezt a fajta bírságot.

A helyszíni bírság kiszabása a közigazgatási bírság mértékéig mehet. Mit is jelent ez most? Pl. ha 50 km/óra a megengedett sebességhatár, de te túlléped helyszíni bírsággal lehet sújtani 65 km/óráig (változó összegű pénzbírsággal, tehát helyszíni bírsággal), DE!, 66 km/óra felett mentél a törvény a közigazgatási bírságot írja elő kötelezően, mely 30.000 Ft-ról indul alapvetően és 4 pontot is mellé helyez. Fontos tudni, hogy nem a rendőr dönt az összeg- és a pontmérték kiszabása felett.

A mostani „félelmet” kiváltó ok nagyon egyszerű. A sebességmérő kameráknak meg VOLT adva egy 2-3 km/óra tévedés, mely a következőképpen festett: 50 km/óra a megengedett, te belemész 72 km/órá-val, kiszabták rád a bírságot, mintha csak 69-70 km/órával mentél volna. Na ez szűnt meg. Amennyit a készülék bemér, annyival megy az a szankció.

A közigazgatási bírság mértéke

50 km/óránál, így lett 66 km/óra a közigazgatási bírság, míg 90 km/óránál 106 km/órától lett az. Egyszerűen csak levettek 2-3 km/óra tévedési jogot.

Természetesen közigazgatási bírság mértéke alatt is büntethető a sebesség túllépés helyszíni bírsággal, ahogy fentebb leírtam. Csak még mielőtt az lesz, hogy persze, simán túlléphetitek a sebességet a közigazgatási bírság szintjéig, sajnos nem.

Hogy büntethet e a rendőr 50 km/óránál, ha te 51 km/órával mész? A készülék képes rá, de erre példa nem lesz.

(Amennyiben más vezette az autót sebességtúllépés esetén, akkor fel kell keresni a Vármegyei Rendőr-főkapitányságot (telefon, email) és ott meg fogják mondani hogyan tovább. Írásban el kell ismernie a tényleges elkövetőnek a szabálysértést és a szankció átkerül az ő nevére. Ezt a csekk kézhezvételét követően szinte azonnal érdemes intézni. A pontok automatikusan a rendszerben “jóváíródnak”, illetve törlésre kerülnek utólag.)

Magam is motorozom, sokat használom az autót. Átérzem a helyzetet. Én sem voltam feldobva, de vigyáznunk kell magunkra és egymásra.

 

Címlap: cookelma

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük