Jön: Moto Guzzi California 1400
A keresztben álló V2-eseiről elhíresült olasz gyár most minden eddiginél könnyebben felismerhető géppel rukkol elő: a hengerek egyenként is hét decisek.
A Piaggio Csoport kereskedői és viszonteladói számára tartott konferenciát múlt héten Monte Carloban. Az összejövetel elsődleges célja az volt, hogy egy új generációs mini-furgon családot mutassanak be a partnereknek, azonban két igazi szépség is itt látott először napvilágot. Koncepció modellekről van szó, amelyeket ezúttal állítólag valóban csak zárt körben szerettek volna bemutatni: a Moto Guzzi V7 Scramblert és a vadonatúj California 1400-at. Persze a képek napok alatt kiszivárogtak…
Kezdjük a kisebbik vassal. A Scrambler a V75-ös családhoz tartozik, ugyanazt a 750-es V2-es blokkot használja, és a váza is a megszokott. Ami újdonság benne, az a hosszabb utakon járó rugózó elemek, illetve az egyedi módon megoldott kipufogó-rendszer, amelyet az jellemez, hogy a bal henger csöve a blokk előtt kúszik át a jobb oldalra, hogy magasan vezetve engedje szabadon a megmaradt égéstermékeket. Végül a vegyes használatra szánt „félterepes” abroncsok adnak még kalandmotoros külsőt az új Scramblernek.
A nagyobb durranás persze a teljesen új fejlesztésű 1400-es California. Alapja a Guzzi „big block”-jának tovább hizlalt, nyolcszelepes, 90 fokos V2-ese. Az 1200-es előd 95 milliméteres furatát 104-re növelték, míg a löket maradt 81,2 milliméter. Az erőforrást a végletekig növelték, azonban belső információk szerint teljesítménye így sem fogja átlépni a 110 lóerőt, lévén hogy nem forog majd többet 6’500-nál.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nyomatéka ugyanakkor a pletykák szerint nagyon-nagyon combos lesz. A futómű a Marzocchitól érkezik: elöl igen masszív külsőt kölcsönző 50 milliméteres teleszkópok, hátul pedig a stílus miatt klasszikus, kétoldali rugózó elemek biztosítják a kerekek korrekt talajkapcsolatát. A megállásról a Brembo radiális, négydugattyús fékei gondoskodnak, elöl nem kisebb mint 320 milliméteres tárcsákba harapva.
Az új modellek bemutatását állítólag azért ejtették meg így szűk körben, hogy valamelyest lelket öntsenek a nem túl fényes kedélyállapotban levő viszonteladókba. A cég ugyanis a válságból való kilábalás legkisebb jelét sem mutatja: legrosszabb üzleti évüket zárták 2011-ben, kevesebb mint háromezer eladott motorral. Szebb jövőt, Moto Guzzi!
Olvasd az eredeti oldalon