fbpx

Jó, ha tudjuk, mit nem tudnak – Elektromos robogó protokoll

ogre elektromos robogo cimlapMotoros közösségekben is egyre gyakrabban szóba kerülnek a főváros utcáin felbukkanó, bérelhető elektromos robogók és főleg az azokat vezető sofőrök viselkedése, hát nézzük, mik azok a hibák, amiket rendszeresen vétenek, és készüljünk fel a találkozásra!

A motorosok azt látják hibának, hogy azok a sofőrök, akik a fővárosban ideiglenesen bérelnek egy elektromos robogót, nem minden esetben vannak tisztában a KRESZ szabályokkal, és így nemcsak magukat, hanem a többi közlekedőt is veszélyeztetik. A robogókat használók nagy része ráadásul külföldi túrista, aki nincs tisztában a helyi sajátosságokkal sem így még kiszámíthatatlanabb egy számára ismeretlen járgánnyal közlekedve.

Tegnap a Róbert Károly körúton haladtam autóval, mikor a középső sávban megláttam két robogóst cipzárban billegni egymás után. Először nem értettem, hogy kerülnek oda, miért nem az út szélén mennek és miért nem libasorban, ahogy a KRESZ előírja, ha már együtt vannak… Aztán megláttam az egyforma zöld feliratot a robogókon és már nem volt több kérdésem.

Arra, hogy probléma van a bérelhető e-robogókkal, nem csak én figyeltem fel, a jelenség széleskörben megosztja a budapestieket. A környezetvédelem hívei örülnek, mások viszont nem mindig felhőtlenül boldogok. Ahhoz, hogy gördülékeny legyen az együttélés, és még könnyebben megtalálhassák a helyüket a város életében az új típusú közlekedési eszközök, néhány dolgot mindenkinek érdemes megtanulnia.

Ezek közül a legfontosabbat az Ogre & Co vezetője, Tóth-Báló Tamás össze is szedte az e-robogókat bérlők számra. Ők persze nem fogják itt elolvasni, de esetleg mi okulhatunk abból, hogy mennyire inkompetens emberek vezetik ezeket a járműveket és okoznak ezzel kellemetlen, balesetveszélyes helyzeteket.

ogre elektromos robogo 1Mit kell tudnunk az e robogókról?

Egyre népszerűbbek az új közösségi közlekedési eszközök – amivel persze együtt jár a piac átalakulása is: a nehéz és lomha testű járgányok kora leáldozóban (? – a szerk.), a friss, fürge és városi forgalomban is jól használható eszközök csillaga azonban emelkedőben.

De nem csak a modern és kényelmes funkcionalitásaik (applikációk, nagy kapacitású akkumulátorok) miatt szeretik egyre többen az e-robogókat (legyen szó kismotorról vagy rollerről), hanem azért is, mert gyakorlatilag bárhova el lehet érni a városban 10 perc alatt. Talán kevesen tudják, de ezekkel az eszközökkel éppen úgy lehet a buszsávban haladni, mint akár – ahogy azt az olasz filmekben annyiszor látjuk – a piros lámpáknál a kocsisor elejére állni.

A Budai vár és a Margitsziget tabu

Gyerekkorunk óta ismerjük a sziget saját e-közlekedési eszközét (Bringóhintó) – így nem is kell oda több jármű. Az ok prózaian egyszerű: a sziget elsősorban a családi élet színtere, amitől persze még közlekedhetnének arra, de a „békés társadalmi együttélés” jegyében talán mindenkinek jobb, ha ez háborítatlanul így is marad.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x