HírekMotorokMotorozás

Járd az utakat jövőre a Honda CB1100 EX-szel!

honda cb1100 exMint afféle ékkő, úgy díszíti a tartályt az üzemanyagbetöltő-nyílás egyedi, repülőgépeket idéző fedele, s elsőrangú a többi részlet is, beleértve a csiszolt, hajszálmintásan lakkozott, alumínium oldalidomokat és a vastagon párnázott, rendkívül kényelmes ülést is. A krómozott kapaszkodók egyszerű vonalvezetéssel simulnak környezetükbe, a hátsó sárvédőt pedig jobban lekerekítették. 

Emellett még kompaktabbak lettek az első és hátsó lábtartók konzoljai, és hosszabb oldaltámaszt kapott a modell, hogy felszállás után könnyebb legyen függőlegesbe állítani.

A krómozott kerettel és nappali menetfénnyel díszesebbé tett, fénydiódás első lámpa egyszerre markáns és egyedi. Szintén köralakú a fényszóró alatt elhelyezett két kürt és az alumíniumkarokkal felfogatott, klasszikus stílusú, 70 milliméter átmérőjű irányjelzőpáros. A LED-es lámpát, az irányjelzőket és a rendszámot tartó hátsó konzol még kisebb lett, hogy áramvonalasabb legyen a formavilág, s az elegánsabb összhatás érdekében krómmal vonták be a sebesség- és a fordulatszámmérő házát. A műszeregység az üzemanyagszintet, az időt, az aktuális váltófokozatot és a megtehető kilométerek számát is megjeleníti, a gyújtáskapcsoló kulcsa pedig laponmart, hogy maximális legyen a lopásvédelem.

A feketére festett erőforrásra nemcsak a polírozott, alumínium oldalelemek hívják fel a figyelmet, legalább ennyire fontos szerepet tölt be az ezüstben tündöklő szelepfedél és hengerfej, valamint a vezérműtengelyek végénél alkalmazott, krómozott kupak. A CB1100 EX-hez Pearl Shining Yellow (gyöngyházsárga), Pearl Sunbeam White (gyöngyházfehér) és Candy Prominence Red (metálpiros) fényezés rendelhető, méghozzá különleges, nagy gondossággal, nedvesen polírozott lakkozással.

Erőforrás

A CB1100 EX szíve egy selymes járású, DOHC-vezérlésű Otto-motor, amelyet egyenletes teljesítmény-, illetve nyomatékleadás, gyors gázreakció és széles fordulatszám-tartomány jellemez. 66 kW-os csúcsteljesítményét 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál adja le, míg 91 Nm-es csúcsnyomatéka 5500-as fordulaton jelentkezik.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A kétmilliméteres hűtőbordáknak és a 335 mm-es, kilencsoros olajradiátornak köszönhetően a hűtés rendkívül hatékony, ez tette lehetővé a 8500-as maximális fordulatszámot és a 9,5:1 arányú kompresszióviszonyt. A furat 73,5, a löket 67,2 mm, a vezérműtengelyeket pedig középen elhelyezett lánc hajtja. A szívó- és kipufogóoldali szelepek szöge egyaránt 26,5 fok, előbbiek tányérátmérője 27, utóbbiaké 25 milliméter, a szelepszárak vastagsága 2,5 mm.

Hogy az utazást ne zavarják kellemetlen rezgések, az erőforrás kiegyensúlyozó-tengelyt is kapott, míg kifinomult működését 32 milliméteres torokátmérőjű PGM-FI injektor segíti. A hatékony gázcsere érdekében rövidebb szívósort és új levegőszűrőt alkalmaztak a Honda mérnökei, és jelentős változtatásokon esett át a kipufogórendszer is. Hossza 70 milliméterrel, átmérője hét százalékkal, súlya 2,4 kilogrammal csökkent, ezáltal még erősebb lett a hajtómű az alsó és középső fordulatszám-tartományban.

Az expanziós kamra kettéosztásával, illetve furatokkal ellátott összekötőcsövekkel sikerült mérsékelni a rezonanciát, és még szebbé válhatott a négyhengeres erőforrás duruzsolása. A módosítás további hozadékaként a kipufogó közelebb került a vázhoz, így nőtt a szabad hasmagasság, a leömlők pedig dupla falúak, tehát a hő hatására nem színeződik el a cső külső felülete.

Az immáron alapfelszereltségként kínált nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (köznyelven csúszókuplung) maximalizálja a hátsó kerék tapadását a visszaváltások során, s mivel présöntésű, alumínium kiemelőtengellyel, illetve csúszóbütykökkel készül. Így könnyebb is lett, és a kuplungkar behúzásához 16 százalékkal kisebb erő szükségeltetik, mint az elődmodell esetében. A hatfokozatú váltó első öt áttételét a kiváló gyorsulást, illetve rugalmasságot szem előtt tartva határozták meg a tervezők, míg az autópályára és országútra szánt, szorzóként funkcionáló hatodik fokozat az alacsony fordulatot és a kedvező fogyasztást szolgálja. Az erőátvitelről 530-as lánc gondoskodik.

A CB1100 EX erőforrásának károsanyag-kibocsátása megfelel az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak.

honda cb1100 ex1honda cb1100 ex2

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük