Honda CTX700 – megkönnyíti a hétköznapokat
A gyémántalakú acélváz kompakt és erős, csak úgy, mint a hozzá kapcsolt vadonatúj fejlesztésű segédváz. Az átgondolt konstrukció eredményeként az ülésmagasság mindössze 720 milliméter (NC700S: 790 mm), ami – az előredöntött hajtóművel egyetemben – a rendkívül alacsony súlypontot szolgálja.
Sokat elárul a 27°40′-es villaszög (NC700S: 27°), a 114 milliméteres utánfutás és az 1530 millis tengelytáv, miként az 50/50 arányú súlyelosztás is a CTX700 kiegyensúlyozott mivoltát bizonyítja.
A kedvező kormánygeometria, az alacsony ülésmagasság és súlypont, valamint az előretolt lábtartók hihetetlenül könnyen irányíthatóvá teszik a motorkerékpárt, s nem mellesleg a kényelemes testtartáshoz is hozzájárulnak. Ráadásként a hasmagasság is tekintélyes, így a cruiseres hangulat dacára városi környezetben is magabiztosan helytáll a CTX700.
Használati értékét emeli, hogy az üzemanyagtartály befogadóképessége 12 liter, s burkolata alatt egy apró tároló rekesz is helyet kapott, így biztonságosan, könnyen elérhető helyen szállítható a pénztárca vagy a telefon.
A sebesség- és fordulatszámmérő egyaránt folyadékkristályos, s LCD jeleníti meg az aktuális üzemanyagszintet, valamint az időmérő órát is. Emellett az utasra is gondoltak a mérnökök, ergonomikus kialakítású, masszív kapaszkodóval és kényelmes ülőlappal megkönnyítve a hosszabb utazásokat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Lágyan csillapít, mégis precíz úttartást garantál a 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű első villa, valamint a Pro-Link himbarendszerre és HMAS (Honda Multi-Action System) központi rugóstagra épülő hátsó felfüggesztés.
A hatékony lassításról 320 milliméter átmérőjű első és 240 millis hátsó tárcsa gondoskodik, elöl és hátul egyaránt kétdugattyús féknyereggel kiegészítve.
Az alapáron kínált kétcsatornás blokkolásgátló út- és időjárási viszonyoktól függetlenül mindig biztonságos fékezést garantál, s az ipszilonküllős kerekekben is bízhat a pilóta, hiszen a nagy nyomással présöntött, 17″ x 3.5″, illetve 17″ x 4.5″ méretű alumínium felnik, valamint a 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17 méretű gumiabroncsok a legmagasabb minőségi színvonalat képviselik.
A CTX700 alapáras tartozékai között ott találjuk az indításgátlót (Honda Ignition Security System – HISS) is, ami hatékony eszköz a lopás megakadályozására. Működésének lényege, hogy minden motorhoz egyedi, chippel kiegészített kulcs jár, s a motorvezérlés (ECU) csak akkor engedi beindítani az erőforrást, ha az adott motorkerékpárhoz tartozó kulcsot helyezzük a gyújtáskapcsolóba. A rendszer azt is érzékeli, ha a tolvajok megpróbálják áthidalni vagy kicserélni a gyújtáskapcsolót, s ilyenkor is letiltja a motor indítását.
A CTX700 az alábbi színekben elérhető: Darkness Black Metallic (metálfekete) és Pearl Fadeless White (metálfehér).
Hogy tetszik az A2-es jogosítvánnyal is vezethető Honda-újdonság?