Honda CBF125 2013 Teszt – kicsi de haladós!
Első nagymotorként nyugodt lélekkel ajánlanám ezt a szerkezetet bárkinek. Fiatalnak-öregnek egyaránt mégpedig két okból: műszakilag nincs túlbonyolítva, nem túl erős, de haladós városban, akár mindennapi használatra.
Igen költséghatékony az üzemeltetése, alacsony súlyadó, kötelező és fogyasztás (3 l), mi kell még a boldog benzingőzzel való befertőzéshez? A kivitelezése Hondához képest minimalista, de azért csinos, ők is törekedtek a költséghatékonyságra, de szerencsére nem a műszaki megoldások rovására, inkább a műanyagok illesztésénél látszik.
A 2013-as Honda CBF 125 műszerfala kicsit nyolcvanas évek vége, kilencvenes évek eleje, de maximálisan jól funkcionál benne minden körmutató, csak a lényeg van benne: kilométeróra, kilométer számláló, tankszint kijelzés, neutral, indexek, fordulatszám.
A motor szpoilerei komollyá teszik a kinézetet, de a hasán a csücsök azért kicsit vicces. Fiataloknak mindenképpen tekintélyes. Az ülés rendben van, az utas magasabban ül egy picit és még kapaszkodó is jut neki. A plexi picike rajta de pont elég.
Menet közben a vékony kerekek és az egyszerű futómű egész összehangoltan teszi a dolgát, bár néha kicsit lágynak éreztem az elejét, kissé bólogatósnak. A váltó ugyan halkan kattanós, de jól teszi a dolgát, a kuplung kezdő leánykezekben is kellemesen működik, nem kell tőle felpopeyesedni. Fékei rendben vannak, a hátsó dobfék finomabb az első tárcsa harapósabb ennek megfelelőn, de mindenképpen jó és vészfékezéskor igen hatékonyan lehet mindkét féket használva megállni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában a 2013-as Honda CBF 1250-ről
Az üléspozíciója kicsit előre dőlős, és lábfelhúzós, városi tekervényeskedéshez kellemes gyomortájéki súlyponttal. A végsebesség 116 km/óra volt egy kis hátszélben, tehát akár bohó fiatal ifjú titánoknak is a feneke alá tolhatjuk, ha nagy hibát nem követ el, vannak remények a túlélésre.
Teljesítményéhez képest egész lelkes, bár 80-90 km/óránál már rizikós vele előzni, ha az autós tag észbe kap, pont ott fogy el a lendület. Az erőt fordulatból hozza, 10 000 és 12 000 között található a tiltott rész, lelkesedni igazán ötezer környékén kezd, legszebb dinamikusságát pedig nyolcezres fordulatszám környékén mutatja.
Szociális tapasztalatok:
– a fiatalok megnézik, a tinik előszeretettel lesegetik maguknak, hogy húúdejólenne (mert nemcsak váltós, hanem még motornak is kinéz), a futárok is elnézelődnek rajta.
– fiaiknak, lányaiknak és újrakezdő haverjaiknak örömmel nézegetik a motoros kollégák,
– utassal igen vérszegény, de mindenképpen lelkes és haladna.
Kinek ajánlom:
Leginkább városi szaladgáló, ifjútitánok beszoktatására, futároknak, sűrűn sok kicsit szaladgálós népeknek. Akár tininek, akár nagyapónak is, ha most kezdenek vagy újrakezdenek két keréken, továbblépésnek robogóról.
Kiskereskedői ár | |
---|---|
Ár reg. adóval |
708 000 Ft
|
Motor | |
---|---|
Motortípus: | Léghűtésű, négyütemű, 2 szelepes, OHC, egyhengeres |
Hengerűrtartalom: | 124,7 cm³ |
Furat x löket: | 52,4 × 57,8 mm |
Kompresszióviszony: | 9,2:1 |
Keverékképzés: | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés |
Teljesítmény: | 8,3 kW (11 LE) @ 8000 1/min |
Forgatónyomaték: | 11,2 Nm @ 6250 1/min |
Gyújtás: | Számítógép-vezérlésű, digitális tranzisztoros, elektronikus rásegítéssel |
Indítás: | Önindító |
Erőátvitel | |
---|---|
Sebességváltó: | 5 fokozatú |
Szekunder hajtás: | O-gyűrűs lánc |
Váz és futómű | |
---|---|
Első felfüggesztés: | Ø 30 mm teleszkóvilla, 115 mm rugóút |
Hátsó felfüggesztés: | Hagyományos, kettős rugóstag, 3 fokozatban állítható előfeszítés, 87 mm rugóút |
Első fék: | Ø 240 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg |
Hátsó fék: | Ø 130 mm dobfék |
Első kerék: | 17M/C x MT1.85 |
Hátsó kerék: | 17M/C x MT2.15 |
Első gumi: | 80/100-17M/C (46P) |
Hátsó gumi: | 100/90-17M/C (55P) |
Méretek és tömeg | |
---|---|
H x Sz x M | 1955 × 760 × 1110 mm |
Tengelytáv: | 1270 mm |
Ülésmagasság: | 792 mm |
Szabadmagasság: | 173 mm |
Menetkész tömeg: | 128 kg |
Üzemanyagtank: | 13 l |