KiemeltMotorokMotortesztek

Ezüstnyíl zőccség helyett – Kawasaki Z650 2017 teszt

kawasaki z650 2017 8

 

 

 

Úgy tűnik az idei szezonban a gyártók elfelejtették a plexit, valahogy ennek se jutott, pedig azért kívánná a rendszer, mert lehet lobogni rajta rendesen.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Nézzük is a külsőségeket: szögletes formák, baltával hasított ívek, pucér géptest és lélek, minimál műanyag néhány diszkrét csíkkal. Képen nagynak tűnik az új Kawasaki Z650 az arányai miatt, de egyébként kellemes közepes-kicsi dimenziójú, a 160-175 cm magasoknak komfortos.

Szemből szélesszájú vigyorgó kisbéka tekintet, aki egyébként alamuszi nyuszi is, és egészen nagyot tud ugrani. Hátulról igen csinos, nekem nagyon tetszett a hegyes kis farokidom, beleintegrálva a lámpa és felette az összecsinosított utasülés, igazán rendben van, semmiféle lóláb nem lóg ki. Talán a műanyagok itt-ott érdemeltek volna egy kicsivel szebb illesztést, de ne legyünk nagyon kukacosak, alapvetően frankón néz ki a vas.

A naked mivoltjához igazították a műszerfalát is: egyszerű és célszerű, fordulatszám, napi kilométer, összes kilométer, km/óra, átlagfogyasztás, index, motor, ABS visszajelzés. A fordulatszámmérő nem mutatós, de mégis látványban mutatósra hajazik, jópofán kombinálták a fordulatszámmérő mutatós kör alakját a digitális mutatóval. A sebességet nagy szám mutatja.

A tükör formája alapvetően jó, de valami nem stimmel, mert rezeg és 100 km/óra felett kenődik a látvány benne, nem túl kellemesen kényszerít rá, hogy forgolódjál nagyobb sebességnél. A tank formája az a lábölelős, belesimul a combod a motorba, és szépen kapaszkodni is tudsz a tankba. Az utasülés nem nagy, viszont egy kisebb, alacsonyabb pici lánynak még kényelmes, állítása szerint csak néha üt menet közben a motor járása (a nagyobb kikerülhetetlen gödröknél), kapaszkodni viszont csak a sofőrbe és az ülésen lévő pántban tud.

Még több kép a galériában

A motor ülése osztott, az utas magasabban ül, így egyfajta üléspozíciót tudunk a motoron felvenni. A súlypontja a motornak csípőmagasságban van, igen könnyen kormányozható súlypontáthelyezéssel. A fékje határozott, jól adagolható elöl-hátul, a váltó finom és csöndes.

kawasaki z650 2017 9

A motor járása: alapvetően egy meztelen és kanyarvadászásra hajlamos fürge, dinamikus vasat kapunk a lábunk közé, a lelkesedése egy felcukkolt hatszázasé, feltételezem ez a tartósság javára fog hosszú távon menni. A váltó finoman dolgozik, csöndes és határozott, az ABS a kellő időben nyúl bele a rendszerbe.

Nagyon kis mehetnékes, jól tolerálja a vezetéstechnikai hibákat, nem jellemző sem elöl sem hátul az elpattogás, szinte segít beledőlni a kanyarba. Azt gondolom, hogy egy kellemes, fürge jószág, nem végsebességtesztekre, hanem kanyarélvezkedésre, ennek ellenére szerintem azért kívánná a plexit mert tud haladni tartósan jobban is.

Szociális vonatkozásai: megcsodálták mindenütt, rácsodálkoztak hogy nahát, ez ilyen nagy köbcentis, ahhoz képest milyen “kis csinos”.

Kinek ajánlom: kezdőknek csak akkor, ha a mentalitás megengedi (egy dühkitörésre hajlamos ifjú titán szerintem simán fára csavarodna vele, de egy egészséges higgadt gondolkozású fiatalnak merném adni). Leginkább gyakorlottabbaknak kanyarvadászni, világgá menni, felfedezni klassz utakat, végtelen kilométereket.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük