Hófehér paripán: Honda CB600FA Hornet 2008
A 296 mm-es első féktárcsák nem számítanak különösebben nagynak, sem a kétdugattyús Nissin féknyergek, amelyeket szintén a régi Hornetről örökölt meg a gép – bár ugyanez a fékrendszer számos más Honda modellen is visszaköszön. Mivel nem is nyomnak túl sokat, nekik is köszönhető, hogy igencsak könnyen kormányozható ez a modell.
A 41 mm átmérőjű fordított első teleszkóp nem állítható, és a hátsó központi rugóstagon is csak az előfeszítést lehet módosítani. Az én súlyomhoz épp megfelelt a beállítás, és a motor súlyelosztása is annyira jól ki van találva, hogy a fékhatás is sokkal jobb, mint amit kinéznénk belőle.
Az ülésmagasság mindössze 800 mm, amihez egy igen keskeny ülés társul, így valószínűleg az alacsonyabb, 160 cm körüli magassággal megáldott sofőrök is mindkét oldalon le tudják tenni a lábukat. A lábtartók az én magasságommal túl közelinek tűntek, ezért menet közben is gyakran kellett a térdemet nyújtogatni.
Az ülésben menet közben egészen előre csúsztam, így az alacsony kormány miatt a súlypontom is előre, a csuklómra került, de 90 km/órás sebesség fölött már kényelmesen megemelt a menetszél. Egy nálam alacsonyabb sofőr esetében viszont épp ezek a tulajdonságok teszik még könnyebben kezelhetővé a motort.
A rövid tengelytáv, az alacsony ülés és a kormány a súlyelosztásról úgy gondoskodik, hogy kimondottan élvezetessé válik a kanyarodás is. Ez nem az a motor, amin gondolkodni kell, hogy mi hol van, minden ismerős, és azonnal kézre esik. A váltó puhán, szinte zaj nélkül kapcsol, amikor a fordulatszám megnövekedése és a motor hangja emlékeztet rá, hogy most már ideje váltani.
A középkategóriás naked motorok között bevett szokás a visszafojtott supersport hajtómű használata. A 2008-as Hornet a jelenleg futó CBR600RR modell blokkját kapta annyi változtatással, hogy a maximális fordulatszámot 2000-rel lejjebb vették, vagyis 15000 helyett 13000-nél tilt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
(A fénykép tanúsága szerint nálam 13000-es fordulat fölött is húzott még.) A torokátmérő szintén szűkebb, míg a CBR-en 40 mm, itt csupán 36 mm-est szereltek fel.
A motor karakterisztikája tehát nagyjából megegyezik a CBR-ével. A középső fordulatszám tartományban ugyanolyan robbanékony, és ha nem figyelünk, pillanatok alatt átlépjük a megengedett sebességhatárt. Sokan kérdezik, hogy minek egyáltalán a motorba a tiltás.
Ha viszont figyelembe vesszük, hogy két személlyel, csaknem a maximális terhelhetőség felső határánál 204 km/órás sebességet értünk el egy nem túl jó minőségű országúton, viszonylag rövid szakaszon, a kérdés inkább az, hogy kell-e egy utcai motorba 102 lóerő, és nem kellene-e még hamarabb tiltani.
Míg a régi Hornet-re nézve az lehetett az érzésünk, hogy a gyár dolgozói összedobáltak valamit a maradék alkatrészekből – ami egyébként egész jól sikerült köszönhetően a minőségi alkatrészeknek – az új Hornet egész más.
Ezen látszik, hogy sokat gondolkodtak rajta, megtervezték minden egyes részletét. Nem a levetett, megmaradt elemekből állították össze, hanem a Honda üzletpolitikájának megfelelően a piaci igényekre és a trendekre is figyelve összeépítették. A végeredmény egy olyan csupasz modell, aminél nem lehet jobbat kívánni.
Az új 2008-as CB 600F Hornet kiváló választás mindazoknak, akik bár még hisznek a mesékben, már nem várják otthon ülve a herceget hófehér paripán. Inkább felülnek a sajátjukra, és elmotoroznak megkeresni.