HD Street 750 2015 teszt – városban jó lesz
Lassan a HD is eljut oda, hogy kezdenek használható motorokat is összerakni. Mármint városi, utcai alkalmazásra, meg európai szájíznek, a japán precizitáson nevelkedett nagyközönség számára, azoknak, akinek kevés egy jól csengő márkanév, és nem elég ha motorozás címén egy vas kirázza a belüket. Szóval ez egy elég szelíd hörli, nem rázza magát, és ezzel máris szimpatikusabbá vált az eddig megismert Hörlik után.
Első ránézésre a Street 750 a Harley-Davidson csapásirányában egy egészen szolid kivitelt képvisel. Nekem szimpatikus volt a minimalizmusa, a mattfekete elemek és a metálmegy kombináció. Végre nem egy hivalkodó macsóvas, hanem elegáns csinos. Pofás guriga, az én 165 cm-emnek egészen arányos, de egy langaléta pasinak azért már vicces méretarányokkal. Semmi felesleges vixolgatni való króm meg macsósági sallang, szóval nekem bejött ez a stílus.
Érdekes az ülés végén a csíborszerű farokspoiler, a motor vonalához tök jól passzol. Bár az első lengéscsillapítók ordenáré gumijai nekem a régi szoci vasakra hajaznak, azért nekem összességében szimpatikus megjelenésű jószág. Persze akinek kell a dekoráció, az felöltöztetheti vásári majomnak a jószágot a HD katalógusaiból, van rá mindenféle baromság. Na de ücsörödjünk is fel rá!
A hívogatóan kényelmesnek tűnő ülés kb. 80 km után kezd el kínszenvedéssé válni. Nem tudom ezt hogy sikerült, de már az első 50 km-nél is fészkelődhetnékem támadt. Rendszerint 200 km-t kibírok egy fenékkel egy átlagos csíkszemű vason, de végül is ha ezt ilyen városi gurulásokra tervezték alapvetően, akkor az egyik kávézótól a másikig pont jó lesz, felesleges sallang csak a kényelem.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Az utasnak nem sok hely van, és csak egy pántba kapaszkodhat. A tükör valahogy furán van felrakva, mindig marad egy óriási holt tér, azért maradt hörlis vonás: győzött a design az értelem felett. Sávváltásnál biztosabb, ha magad mögé nézel. A csepp alakú tükör pont ott keskeny ahol inkább szélesnek kéne lennie.
Kicsit fura a lábpozíció, szokni kellett az előrerakást. A váltó egészen nyugisan teszi a dolgát, bár a HD-s csattanó hang még megvan. A motor súlypontja egészen alacsony, szerintem ez a kis termetű sofőröknek egy kényelmes dolog. A kormány ergonómiailag nekem teljesen rendben volt, itt szerencsére a design nem kotort bele a funkcionalitásba: elérhető kanyarodás közben a kuplung és a fék is (vannak ilyen gorillákra tervezett dizájnervasak, amik rövid lábhoz és térdig érő karokhoz ideálisak).
Még több kép a galériában
A fékekkel kevésbé voltam kiegyezve. Ez főként a csapatban motorozásnál okozott némi meglepetést, az első féket én bizony vérszegénynek találtam, a hátsó meg elég finomka, és csak a végén harap, szóval ezt meg kellett szokni. Kanyarodás közben viszont meglepően jóindulatúnak találtam HD létéhez, szóval egészen kis fürge és jóindulatúan teszi bele magát a virgonckodásba.
A hátsó futómű viszont bizony még kívánja a finomítást, zötykölődősebb utakon bizony alávág néha az ember gerincoszlopának, ezen azért lehetne javítani. A motor dinamikája is egészen fürge a HD-k között, szóval elmondhatom, hogy idáig az én meglátásom alapján ez volt az egyik legkonszolidáltabb jószág a Harley-Davidsontól, amin ültem. Nem csiricsáré, nem hivalkodó, arányos kinézetű, és finom mattfekete-metál kombináció, egészen kis fürge hozzáállással jó kanyarodási szándékokkal.
Két-három éves nagymotoros rutinnal rendelkező embernek ajánlanám, aki alkalomszerűen motorozik, leginkább városban, vagy kisnövésű csajoknak is jó lehet a vas.
Vélemény: a teleszkópvédő gumiharang lehet, hogy nem annyira szép, de nagyon-nagyon hasznos. A kőfelverődések ellen védi a teleszkópszárat, így később kezd el folyni a teló. Különben nagyon-nagyon szimpatikus a vas! A hátsóját faragnám kissé, egy bobtail hátsó sáresszel, egy használható hátsó üléssel és vékonyan párnázott háttámlával. Meg kellő mennyiségű, vagyis túl sok krómmal
mer én ilyen átalakítgatós szociérábanszocializálódott barkácsmániás vagyok
Nagyon tetszett a cikked, a hangvétele, őszintesége! Gratu!
Ja, és azt hiszem, végre egy Heri, amit ki mernék próbálni XD