Harley-Davidson FXDB Street Bob 2014 teszt
Szépséges napsütéses reggelre ébredtünk a teszt napján, de az egy hete operált tenyerem miatt (a csontra tapadt idegeket kaparták fel) volt némi aggodalom bennem. Vajon tudom majd kezelni a kuplung kart…?
A kép, ami a Harley-Davidsonról élt bennem teljesen átalakult a tesztnap alkalmával. Szívélyes fogadtatás, gyönyörű gépek sora, a háttérben a dupla húzó-tengelyes nyerges Volvo Harleys fényezéssel és ponyvával*… Tényleg szép volt.
A kiszemeltem, a V-Rod, már foglalt volt. Úgy voltam hát a motorválasztás dolgával, hogy megyek azzal, ami marad. Harleyból bármi jó lehet. Így osztottak nekem egy Softail Deluxeot felcicomázva. Ennel már csak az Electra Glide lett volna nagyobb túlzás, mert finoman fogalmazva elég távol áll a stílusomtól. Nézetem szerint minnél kevesebb „felesleges” dolog legyen egy motoron, kivált, ha egy Harleyról van szó.
Megbarátkoztam a Softaillel, de mikor kiderült, hogy a Street Bob tesztelő nélkül maradt, éltem a lehetőséggel és örömmel átnyergeltem. Régről volt némi halvány emlékképem, milyen is hónaljszárító kormányba kapaszkodni, a tesztünk során azonban semmi izzasztó esemény nem történt…
Elindultunk hát a csapattal a töki csárda felé. Az odafelé vezető út kellemes volt. Bob kicsit meglepett, mert nem éreztem, hogy kellőképpen gyorsulna. Mikor megérkeztünk a csárdába, eltöprengtem a dolgon, lehet, a vezetési technikámmal van baj, mert mindenki áradozott, hogy milyen szuper a tesztmotorja, nagyon megy és nagyon erős. Biztos előbb kéne váltanom, végül is nem a CBR-en ülök.
Az ebéd remek volt, és a társaság is. A visszafelé úton egy olyan pilóta keveredett elém, aki épp akkor tanult vezetni, és fogalma sem volt a csapatban motorozás szabályairól. Ezt a szervezők esetleg elmondhatták volna neki, hogy ne okozzon kellemetlen perceket a többieknek. Ez mondjuk semmit nem változtatott a véleményemen, még mindig nagyon kevésnek éreztem Bob erejét és a nyomatékot is.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában
Kanyarokban meglepően jól viselkedett, kényelmesen dönthető. A kuplung kezeléssel nem volt baj, a kezem bírta a dolgot. Finom, női motornak jellemezném, annak ellenére, hogy valószínűleg nem hölgyeknek készült. Nekem túlságosan is kezes, simán összetéveszthető egy japán motorral.
Visszaérve a Bázisra, a többség szétszéledt. A meghirdetett program alapján egy közös beszélgetésre számítottam, élmények, tapasztalat csere, ilyesmi. Pedig elmondtam volna, hogy összességében csalódott voltam a motorban. Úgy vágtam neki a tesztnek, hogy ha beleszeretek, meglepem magam egy Harleyval. Mire visszaérkeztünk, teljesen világossá vált, hogy nem kell a motorvásárlás dolgával bajlódni.
A Harley számomra a nyers erőt, a puritán egyszerűséget, vadságot jelentette, és valami semmihez sem hasonlítható, különös életérzést és vezetési élményt. Eddig. Köszönöm a lehetőséget, hogy megismerhettem a Street Bobot. Ezután is szívesen kipróbálom bármelyik modellt. Talán nem a hozzám illővel mentem…
*Pat kamionsofőr, ez nála szakmai ártalom (a szerk.)