Hálás vagyok a lehetőségért és a tudásért, mellyel gazdagodtam a HUMDA MotoSafety tréningjén
Pénteken egy gyönyörű tavaszi, vagy inkább őszinek is csúnya napon, ismét részt vettem egy tréningen a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Csajok a motoron jóvoltából, a Hungaroringen.
Reggel találkoztunk pár leányzóval a városban, mert ők még nem voltak a Hungaroringen, én meg már párszor igen, így kvázi felvezettem őket. Tavaly is ott volt a HUMDA tréning és idén sem akartam kihagyni, annyira tetszett a tavalyi. Jártam már pár tréningen, de eddig ez volt a leghasznosabb és legélvezetesebb.
Az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, de fázósságom ellenére ez sem tartott vissza. Mindenképp menni akartam!
5 csoport volt, 5 helyszín, így tulajdonképp vetésforgóban csináltuk a feladatokat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mi a szlalom-pályával kezdtük.
A csoportunk is 4 felé lett osztva, így tizenpár fővel teljesen kezelhető létszám lett egy-egy kis csoportban. Tavaly többen voltunk, de a szervezők is tanultak az első tréning gyengeségeiből, így sokkal kellemesebb és hatékonyabb volt a kis csapat. Folyamatosan, megállás nélkül tudtuk róni a köröket és az oktatók is egyesével meg tudták figyelni, mit művelünk, és mindenkinek mondták a tutit, mi nem jó, mit hogy csináljunk. Ekkor már kicsit csepergélt az eső, de nem volt zavaró.
60 motoros nő a HUMDA közlekedésbiztonsági napján – VIDEÓVAL!
Ezután a 2. etapként a mi csoportunknak következett a Hungaroringen
Vagyis a nagy versenypályán motorozhattunk. Itt is egy rövid eligazítást követően, több csoportban indultunk neki a pályának a felvezetőnkkel.
Itt említeném meg, hogy a Hungaroring aszfaltja egy speciális kopóréteggel van ellátva, ami egyedülálló tapadást biztosít a gumiknak. A versenyautóknak és motoroknak száraz időben. Továbbá esős időben a spéci esőgumiknak. Na de nem nekünk, utcai motorosoknak. Számunkra kifejezetten veszélyes lehet, mivel ez a réteg gumit is tartalmaz, esős időben a közútnál is csúszósabbá válik.
Lapozd végig a galériát!
Miután erre felhívták a figyelmünket, ama bizonyos zabszemmel és egyre vacogóbb fogakkal, csak nekiindultunk. Sajnos 2 +1 kör után le kellett jönnünk, de nem is bántam annyira, mert nagyon hideg volt és az egyre sűrűbb eső miatt nagyon lassan tudtunk haladni, hisz első a biztonság. Így sajnos a pályamotorozás élményfaktora erősen megcsappant, de ezzel együtt az érzés, hogy ismét a Hungaroring legendás aszfaltján motorozhatok, elégedetten melengette addigra kissé átfagyott korpuszomat.
Szóval délelőtt jobbára áztunk és fáztunk, de ennek ellenére megtanultam pl. azt is, hogy lehet 1-gyel, de konkrétan eggyel menni a motorral, miközben valaki komótosan sétál mellettem. Hogy kell megállni úgy, hogy nem rakom le a lábam és már indulok is tova. Lehetséges, hogy műveltünk már ilyesmiket az életben, dugóban, lámpánál stb. csak amúgy ösztönösen, kicsit bénázva, néha leizzadva, de nagyon jó érzés tudni, hogy megtanultam valamit, amit most már tudatosan és ezáltal magabiztosabban tudok használni, ha a szükség úgy hozza.
Ezután következett az elméleti oktatás, ahol jobbára a balesetmegelőzés volt a fő téma, spéci védőfelszerelés (légzsákos mellény) bemutatóval. A rend éber őrei meg statisztikai adatokkal és fényképekkel támasztották alá a tényt, hogy a tudatos és szabályos közlekedés igenis kifizetődő.
Délutánra szerencsére már nem esett, így már csak némi szél kíséretében tudtuk teljesíteni a még hátralévő feladatokat.
A tréning 4. etapján a fékezési és kikerülési feladatok jöttek.
A hasznos szóbeli felkészítés után az oktatók bemutatták a teljesítendő feladatokat. Pár ember szemében némi rémületet véltem felfedezni, de az oktatók hasznos instrukciói után kiderült, nem is olyan ördögtől való dolog ez a fékezés/kikerülés, így egyre gyorsabban és ügyesebben haladtunk.
Nézd meg a videót is!
Az utolsó, 5. etap
Számomra legélvezetesebb feladat, a bójákból felépített pályák teljesítése volt. Igyekeztek olyan nyomvonalat kialakítani, hogy abszolválható legyen, de azért megküzdjünk a sikeres teljesítésért.
Egy oktató felvezette a csapatot, szorgalmasan vonatoztunk utána, ismerkedtünk az ívekkel. Közben végig figyeltek minket és ketté szedték a csapatot tudás szerint. Két helyszínen tudtunk körözni és a kb. hasonló tudással nem tartottuk fel egymást, így az esetleges frusztráltság is elmaradt, hogy huh, most hány embert tartok fel a bénázásommal.
Nekiindultunk és a profi oktatók figyeltek, hogy kanyargunk a bóják rengetegében és egyesével foglalkoztak velünk. A pálya különböző pontjain álltak, árgus és nem utolsó sorban hozzáértő szemekkel figyelték a technikánkat, és amikor kiintettek, röviden, tömören, érthetően és abszolválhatóan elmondták, mi a hibám, mit csinálok jól, mit nem és hogy javítsak rajta. Mindezt úgy, hogy elsőre meg is értettem és mosolygó bólogatásuk jelezte, hogy meg is tudtam csinálni. Bevallom, baromi jól esett!
Eszméletlen jó érzés volt, hogy ilyen rövid idő alatt egyre magabiztosabban, tempósabban és pontosabban tudtam haladni a kacifántos pályákon. Megizzadtunk rendesen, de mindenkinek fülig ért a szája, mikor a végén levettük a bukót. Senkit sem érdekelt már, hogy aznap rommá áztunk, átfagytunk, a hajunk a sisak alatt tette a dolgát, vállalhatatlanná vált.
Itt beszúrom kedvenc mondásom, amikor is megkérdezik, hogy miért nem járok motorral dolgozni:
„Mert a motorozás nem frizura-kompatibilis tevékenység” (idézet tőlem 😀 )
Döbbenetes mennyit lehet fejlődni akár egy alkalommal is, egy ilyen profi csapattal lebonyolított tréningen!
Úgyhogy ajánlom mindenkinek, kezdőnek vagy akár rutinos motorosnak, lánynak és fiúnak, idősnek és fiatalnak, garantáltan sokkal jobb és magabiztosabb, tudatosabb motoros lesz belőle!
Köszönöm és hálás vagyok a lehetőségért és a tudásért, mellyel gazdagodtam!
Úgyhogy találkozunk még kedves HUMDA oktatók, Sági Tibor és csapata!