CsajokKiemeltMotoros csajok

Gál Lili idén is szlovák bajnok lett motokrosszban

Gál Lili motokrossz versenyző a nehéz 2023-as – érettségivel és kulcscsont-töréssel is terhelt – szezonja után csak januárban tudta elkezdeni a téli felkészülését a 2024-es szezonra. Mégis úgy érezte, hogy mind testileg, mind lelkileg erősebben tért vissza ebben az évben, mint valaha.

– Ha egy mondatban kellene elmesélni, mit mondanál, milyen volt az idei szezonod?

– A 2024-es szezon nehezen indult számomra, mivel sérülésből tértem vissza. A téli felkészülést Január végén tudtam elkezdeni.

– Mikor tudtál először versenyezni?

– Az első verseny Piliscséven, hazai pályán került megrendezésre március 17-én. Különleges verseny volt, mert itt indultam először az elektromos motorommal. Rajt-cél győzelem volt, sikerült mind kettő futamot teljesíteni, így az első bajnoki forduló nyertese lettem.

– Mit lehet tudni az elektromos motorodról? Milyen márkát, modellt választottál?

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

– Az elektromos motorom egy 80 lóerős Stark Varg. Sokan azt gondolják, hogy könyebb vele motorozni, mert nincs váltó, de szerintem sokkal nehezebb kezelni. Több mint 10 éve megyek váltós motorral, szóval inkább zavaró, hogy nincsen váltó.

A motor egyensúlya viszont kiváló, teljesen más a súlypont, mint a benzinesen. A gázreakció is teljesen más, nagyon érzékeny. 1-2 hét után ráéreztem a motorra és nagyon sokat fejlődtem, amit természetesen hamar át is tudtam vinni a benzines motoromra, ami pedig egy 2024-es Yamaha YZ250F.

– Sikerült elcsábítania az elektromos motornak? Melyik motort szereted jobban?

– Mind kettő motort nagyon szeretem, nem tudnék dönteni a kettő közül. Az egyetlen negatívum, amit tudnék mondani az elekromos-motorra az a hatótáv és a töltési lehetőségek hiánya. (Ez mondjuk két negatívum. – a szerk. 🙂 )

– A versenyzésben hogy tudod kihasználni a két motort?

– Felváltva edzettem a motorokkal, nagyon izgalmas volt. Közben elkezdődött a szlovák bajnoki sorozat is, ott a benzines motorommal indultam. A cél az volt hogy, szlovák és magyar bajnok legyek, ami egész évben reálisnak tűnt, mert vezettem mind kettő bajnokságot. Viszont sajnos az utolsó versenyek egy napon kerültek megrendezésre. Természetesen a rangosabb szlovák bajnokságot választottam. Így lettem 2019 után 2024-ben is Szlovák bajnok. Élveztem a szezont, és remekül teljesítettem.

Gál Lili 2024-ben szlovák bajnok lett motokrosszban

– Milyen eredményeid voltak ebben az évben?

– Az idei évben sikerült 7 rajtot elhozni, 6 versenyt megnyerni, Európa kupán 2. helyezést megszerezni.

– Mik a terveid a következő szezonra?

– Jövőre még nincs egyértelmű célom, a hazai versenyzést befejezem, de külföldi versenyekre ellátogatok. Illetve szeretnék más motorsportokkal is megismerkedni, mint a Supermoto, illetve a pálya autózás és a downhill is érdekel. Ezen kívül Apukám a barátaival már több mint egy éve jár motoros túrákra, és nagyon megtetszett nekem is, ezért is döntöttem idén úgy, hogy elkezdem a motoros jogosítványt.

– Milyen motorkerékpárt választasz utcai motorozásra?

– Sajnos mivel még fiatal vagyok, a korlátlan jogosítványt nem tehetem le, de mindenképpen tervben van. Jelenleg még nem tudom milyen motor illik hozzám. Kipróbáltam már egy BMW R 1200 GS-t, nagyon jól ment, élveztem vele menni, de mindenképp kisebb testű motort képzelek el magamnak.

– Ezek szerint csak túrázásra használod majd az utcai motorkerékpárt?

– Szeretnék én is túrákra menni apuval, közlekedésre inkább az autómat használnám, azt biztonságosabbnak érzem. A jogosítvány megszerzése előtt mindenképpen el szeretnék menni az elektromos motorral supermoto pályára tapasztalatot szerezni a betonon.

– Sok versenyzőtől hallottam már, hogy azért nem szereznek motoros jogosítványt, mert a közúton motorozást veszélyesebbnek érzik, mint a zárt pályát. Te miért döntöttél mégis úgy, hogy megszerzed a jogsit?

– A forgalomban motorozást én is – ahogy sok más versenyzőtársam – veszélyesebbnek tartom, mint a zárt pályát. Pont ezért nem csináltam meg eddig a jogosítványt. De apu olyan túrákra jár, ahol alig vannak autók, úgyhogy nekem is megtetszett. Remélem jövő tavasszal már motorral járok kirándulni.

– Remélem, hogy mielőbb összejön ez a terved, és gratulálok az idei sikereidhez. Szuper versenyzezont kívánok neked 2025-re is!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük