Expedíciók és hosszú túrák a BMW R 1200 GS Adventure-rel
Nyergében a Föld legtávolabbi tájain is átélhetők a motorozás kalandjai, ott is biztosan továbbhaladva, ahol mások már rég visszafordulnának.
Az R 1200 GS dinamikus, kifejezetten a terepezésre összpontosító karakterének alapjain az Adventure a legújabb csúcstechnikaként érkezik a terepezést kedvelő túramotorosok, világjárók és endurósok számára.
Az új R 1200 GS Adventure az R 1200 GS jól bevált és karakteres, lég-/vízhűtésű, boxermotorját vette át.
Az R 1200 GS számára újonnan kifejlesztett, tavaly bemutatott 1170 köbcentiméteres aggregát teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), különleges technikája pedig precíziós hűtése, amelynek eddigi olaj hűtőközegét most víz váltotta fel.
Szintén újdonság a motor még kedvezőbb teljesítmény-leadást szolgáló, függőleges irányú átáramoltatása, illetve a motorral közös házba integrált, nedves tengelykapcsolóval szerelt, hatfokozatú sebességváltó.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Sorozatgyártású BMW motorkerékpáron első ízben került a baloldalra a karbantartásmentes kardánhajtás. A vas az elsősorban terepen még kedvezőbb menettulajdonságok érdekében mintegy 950 grammal nagyobb kiegyenlítő-tömeggel és hajtásrendszerében egy kiegészítő lengéscsillapítóval készül.
Koncepció, technika és felszereltség világutazóknak
A nagy BMW GS Adventure kétségkívül mércéül szolgálhat a felső-kategóriájú túra-endurók körében, a legjobb választást kínálva a világ rejtettebb zugait felkeresni vágyó túrázók számára.
Legyen szó aszfaltozott vagy köves utakról, akár nehéz terepről, a nagy GS Adventure mindenkor biztonsággal célba juttatja utasait. A BMW Motorrad tervezői így szinte kötelességüknek érezték, hogy az új R 1200 GS Adventure minden részletében még tökéletesebb legyen.
Akárcsak az R 1200 GS, az Adventure is robusztus és nagy torziós merevségű csővázra épül, a tekintélyes hatótáv szolgálatában megnövelt üzemanyagtartállyal (30 liter; + 10 liter az R 1200 GS tankjához képest), amely könnyű alumíniumból készül.
Az R 1200 GS Adventure is már alapkivitelében tartalmazza a blokkolásgátló berendezést (ABS), a kipörgésgátlót (ASC – Automatic Stability Control) illetve „Rain” és „Road” üzemmódokat, amelyekkel a jármű menettulajdonságai széles körben a pillanatnyi útviszonyokhoz igazíthatók. Ezzel jelentősen bővül az új R 1200 GS Adventure alkalmazási területe, különösen síkos útfelületen kínálva tekintélyes pluszt az aktív biztonság területén.
Az extrafelszerelésként kínált „Pro menetprogramok” opcióval három további menetprogrammal tágul a kínálat, a biztonságot pedig a terephasználatra készült „Enduro ABS” és „Enduro ASC” mód fokozza tovább.
Az említett három további üzemmód – „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” (kódolással aktiválható) – segítségével az ASC, az ABS, illetve – amennyiben a felszereltség tartalmazza – a félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerei egyaránt a terepezés különleges követelményeire hangolhatók.
Új, kimondottan férfias stílusú burkolata mellett az R 1200 GS Adventure 20 milliméterrel hosszabb rugóutak jellemezte új futómű-hangolásával, megnövelt szabadmagasságával, illetve hosszlengőkarja kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat szolgáló geometriájával is kiemeli világjáró-karakterét és fokozott terepképességeit.
A nagyobb, kézikerékkel kényelmesen állítható szélvédő, a kiegészítő légterelő elemek illetve kézprotektorok fokozzák hatékonyan a szél és az eső elleni védelmet.
Az R 1200 GS Adventure karakteres megjelenését széles enduro-lábtartók, állítható és megerősített lábfék-kar, valamint teljes egészében új fejlesztésű burkolatelemek teszik teljessé.
Útra fel, tehát! Hiszen várják a bátor motorosokat a vadabbnál vadabb tájak, melyeket meghódíthatnak a BMW újdonságával.