Elektromos játszós motor: Motron Vizion
Retentő kivancsi voltam életem első elektromos motorozására, amit egy Motron Vizion nyergében ejtettem meg.
Nem csalódtam, folyamatos vigyor volt az arcomon az egész teszt folyamán. Hiába segédmotor a Motron Vizion, ahogy gázt húzol neki, úgy megindul, mintha kilőnék, mivel az egész nyomatékát egyszerre adja le. De sajnos a végsebessége csak 45 km/óra.
Ha nagyon kezdő vagy és nem szeretnél villámként indulni, van rajta egy ECO kapcsoló, amivel csökkenteni lehet a teljesítményét akár menet közben is. Az akumulátora 72V, 26 Ah, ami 3700 kW és 1800 fordulaton teljesít.
A motorja egy egyszerű villanymotor szíjhajtással. Kerekei kicsik, 110/70 12 elöl és 120/70 12 hátul. De ez ne tartson vissza senkit, mert retentő jól iranyítható és fürge. Mivel karcsú a felépítése, mindenhova befér: elmegy az autó sorok között a dugóban és a parkolás se gond vele.
A rugózása kissé feszes. Elöl-hatúl tárcsafékes és a fékei nagyon jól fognak.
Az akkumulátor súllya 16 kg, de könnyedén kivehető, így akár töltheted a munkahelyeden is. Töltési ideje 3-4 óra, hatótávolsága pedig 65 km normál használat alatt. Ha ECO módban van, akkor 80 kilométert is elmegy, de ha ráérzel az ízére, akár 45 kilométer alatt is le lehet meríteni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Hihetetlen, de van benne rükverc.
Húzod a gázt, és nem előre hanem hátra indul el. Elsőre nagyon para volt, de ehhez is hozzá lehet szokni. Pedig a motor súllya mindössze 100 kg, úgy hogy a motor töltéséhez szükséges kábelek is benne vanak, így a súllya nem indokolná a hátramenetet…
Az üzemanyag tartály helyén van egy nagy vízhatlan, kulcsal zárható tároló rekesz. Ott található egy USB töltő is, igy ha töltőn van a telefonod nem ázik el. A kormány jó pozícióban van, íg összességében kényelmes a testtartás a motoron ülve. Egyenes háttal nem kell előre görnyedni. Mivel kicsike motorról van szó, telitalppal, hajlított térdekkel leért a lábam úgy, hogy nem volt kényelmetlen.
Tükreiben jól lehet hátra látni. Lámpái ledesek, jól láthatóak.
Kijelzője LCD, így az is jól látható. A műszeregység nincs túlbonyolítva, csak a fontos infók vannak rajta: sebesség, akkumulátor töltöttség, hőfok kijelző, kilométer óra állás.
Összességében rám nagy hatással volta Motoron Vizion. Könyedén irányítható, a dugó nem jelent neki problémát. Talán egyetlen egy hibája van, és az nem más, mint hogy nincs hangja. Hiányzott a megszokott duruzsolás, hörgés, puffogás, de végülis megszokható a csend is.
Egy szó, mint száz, azért elfogadnám játszós motornak.
Motron Vizion műszaki adatok
Típus: | Motron Vizion |
Motor típusa: | középmotor |
Teljesítmény: | 3.7 kW 1800 fordulaton |
Akkumulátor: | 72V 26Ah |
Töltési idő: | 3-4 óra |
Hatótávolság: | 65 km |
Max sebesség: | 45 km/h |
Fékek: | első és hátsó hidraulikus tárcsafék |
Súly: | 100kg |
Tengelytáv: | 1265 mm |
Hossz: | 1760 mm |
Szélesség: | 810 mm |
Magasság: | 1000 mm |
Szállítható személyek száma: | 2 (Magyarországon 1) |
Fogyasztás: | 35 Wh/ km |
Károsanyag kibocsátás: | 0 g/km |
Első gumi és kerék méret: | 110/70-12 – MT2.75 x 12 |
Hátsó gumi és kerék méret: | 120/70-12 – MT3.50 x 12 |
Ülésmagasság: | 760 mm |
Gyári extrák: | |
Hegymászó képesség: | 30 % |
Akkumulátorok száma: | 1 db |
Akkumulátor súlya: | 16 kg |