Ducati bemutatta az új, 240 lóerős Panigale V4 R-t
Ismét a pályán nyújtott teljesítmény javítása érdekében a Panigale V4 R ugyanazokat a sebességfokozatokat alkalmazza, amelyeket a WorldSBK bajnokságban versenyző motorok használnak, ahogyan már a Panigale V4 S 2022 esetében is, az első (+11,6%), második (+5,6%) és hatodik (+1,8%) sebességfokozat meghosszabbításával az előző modellhez képest.
Az első fokozat így jobban használhatóvá válik a körpályán való vezetés során, ami fékezéskor a motor jobb irányíthatóságának és a kanyarokból való kilépéskor a jobb gyorsulás előnyeit kínálja. Emellett az első és a második fokozat közötti kisebb ugrásnak köszönhetően a Ducati Quick Shift hatékonyabban működik, növelve az új versenyminta hatékonyságát.
A Desmosedici Stradale R a 2023-as változatban egy új száraz kuplunggal is fel van szerelve, amely a hivatalos Ducati csapat által a WorldSBK-ban használt változat fejlesztéséből származik. A tengelykapcsoló átmérője és tengelyhossza csökkent (-24 mm), és mindenekelőtt a tömege mintegy 800 grammal csökkent.
Az új Panigale V4 R nagyobb hatékonysága a pályahasználatban a Panigale V4 ’22 és ’23 modelleken már bevezetett összes elektronikus fejlesztés átvételének is köszönhető, a Power Modes bővítésével és fejlesztésével, az új „Track Evo” kijelzővel a műszerfalon, az egyes sebességfokozatokhoz külön kalibrált motortérképekkel, a Ducati Traction Control és a Ride By Wire rendszer finomításával, de a Engine Brake Control EVO 2 stratégia, a DQS új stratégiájának és a hűtőventilátor vezérlés frissítésével is.
Annak érdekében, hogy a Panigale V4 R még gyorsabbá és még jobban használhatóvá váljon a versenyzésben, a Panigale V4 és V4 S modelleken már sikeresen alkalmazott Power Mode logika került átvételre, természetesen a Desmosedici Stradale R motorra szánt kalibrációkkal.
Négy motorstratégia áll rendelkezésre: Teljes, Magas, Közepes, Alacsony. A Full és a Low újonnan tervezett, míg a High és a Medium konfigurációkat átdolgozták. A Full Power mód lehetővé teszi a motor számára, hogy elektronikus szűrők nélküli nyomatékgörbékkel fejtse ki teljes potenciálját, kivéve az első fokozatot.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Medium és High Power módokhoz egy új Ride by Wire térképkezelő rendszert fejlesztettek ki, amely mind a hat fokozathoz külön kalibrációval rendelkezik, és amely biztosítja, hogy a motoros mindig optimális hajtást kapjon minden egyes gázadáskor. Az Alacsony teljesítményű üzemmódot ezzel szemben az országúton való motorozáshoz vagy az alacsony tapadású felületekre tervezték, a motor maximális teljesítményét 160 lóerőre korlátozva, és különösen jól kezelhető gázreakciót kínálva.
A motorkerékpár működési paraméterei még hatékonyabban áttekinthetők az új műszerfali grafikának köszönhetően , amely a képernyőn kívüli figyelmeztető lámpák funkcióinak átdolgozott elosztásában különbözik. A Panigale V4 R legfontosabb változása, amelyet már a V4 S-nél is bevezettek, a kezelőfelületet érinti, amely egy új, a MotoGP versenyzők által kifejlesztett, „Track Evo” elnevezésű Info mód beiktatásával fejlődik, amely a már meglévő „Road” és „Track” mellé került.
A stabilitás, a pontosság és az irányíthatóság javítása érdekében a fékezési és kanyarbejárati fázisokban, valamint annak érdekében, hogy a versenyző pontosabban meghatározhassa a legjobb elektronikus motorkonfigurációt az egyes pályákon, a Panigale V4 R az Engine Brake Control (EBC) EVO 2-t is alkalmazza. Ez az elektronikus motorfék-kezelő rendszer fokozatonként eltérő kalibrációval rendelkezik a három választható szint mindegyikén. A stratégiát úgy fejlesztették ki, hogy a hátsó tengely terhelésének függvényében optimalizálja a motorfék intenzitását.
A Panigale V4 R a Ducati Quick Shift (DQS) új stratégiáját alkalmazza, amely javítja a váltás gördülékenységét a gázpedál minden nyitási fokán, mind részlegesen, mind teljesen nyitott állapotban, másként kezelve a két különböző helyzetet.