CsajokKiemeltMotoros divat

Saját felszerelés: Büse versus Mugen Race cordura ruha teszt

mugen vs buse test 24Zsebek szintjén is a Büse nyert…

…összesen 6 zsebbel, két külső oldalsó becipzárazható zseb, két belső zseb és két külső mellzseb. A Mugenen összesen 4: két zárható oldalsó zseb, egy belső zseb és egy felső külső mellzseb.

A sok zseb egyébként akkor jó, ha nem emlékszel melyikbe mit hová tettél, és elkezded keresgélni…

Protektorok

Büsében két váll, két könyök és egy puha hátprotektor van. Ugyanezek találhatók a Mugenben, a hátprotektor kicsit kisebb a kabát rövidsége miatt. A hosszabb fazon értelemszerűen többet takar, jobban véd. Kivéve a protektorokat a Büsében láthatóan szimpatikusabb darabok vannak.

A Büsében a kabát protektorainak helye rögzíthetők külső pántokkal, ami egy esetleges felborulás esetén igen hasznos, mert a cucc ott véd a hová ki van találva. A dolgot leteszteltem és működik, a Mugenben még nem sikerült, és nem is igazán tervezem.

mugen vs buse test 15Tartósság, cipzárak, tépőzárak

A Büse kabát már nagyon régóta bizonyít, gyakorlatilag megvan tizennégy éve, mindeközben a három éves Mugen már foszlásnak indult és cipzárt is kellett már cserélni rajta. A Büsében pereceltem kétszer, az anyag szakadt is, de nem foszlott tovább. A Mugen kabát könyökhajlatában a varrás mentén kezdett szétfoszlani a kabát a szimpla használattól, gyakorlatilag a szabás menti illesztések eldolgozatlansága bosszút állt. Perecelni még nem pereceltem benne, leginkább rövid utakra hordom, felkapom, átszaladok ide-oda jelleggel.

A Büse cipzárai tizenévek távlatából is hibátlanul működnek, a kocsik nem hullottak széjjel, húzókák is megmaradtak. A tépőzárak ragadós részei kb. 5 év után adták fel, azokat ki kéne cserélni már, mert mostanság kezdik teljesen elhagyni magukat. A Mugenen az első fél évben a húzókát sikerült a cipzárról elhagyni, majd az egyéves kabáton, pontosan a gari lejárta után megadta magát a kabát hosszú nagy cipzárja, menet közben, szeles esőben… hát én akkor úgy szidtam a gyártót, mint a kocsis a lovát, mert meg is áztam meg szarrá is fagytam útközben… A tépőzárak még működnek, nem sok van, csak a kabát ujjain.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Büse alig fakult, az a néhány fényvisszaverő festés kopott le róla. A Mugen szép kis csajos mintái megkoptak, most a festés kopása inkább ront a kabát kinézetén… A Büse két-háromféle fekete anyagból van összevarrva, az egyik diszkréten barnára fakult néhány év alatt.

A Büse kabát összecipzárazható a hozzá vásárolható nadrággal, ami a fázósabb derekúaknak igen jó hír, viszont a Mugenben nincs ilyen alternatíva.

Összességében a tizenéves Büse kabát a mai napig hibátlanul használható, folyamatosan, tartósan használtam évekig, miközben a Mugen Race-t csak alkalmanként és kezd atomjaira hullani.

A Büse ruhái itthon kevésbé ismertek, de egyébként egy igen jó, tartós márkának számít hazájában, és mint látható, nálam is bizonyított. A Mugen kabát gyorsan leamortizálódott kevés használattól is, bár most nyáron kicseréltettem a cipzárat, azóta megint működik, de a varrás menti foszlás nem sok élettartamot jósol.

 

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük