BMW S 1000 R, a dinamikus roadster
Intenzív érzelmeket ébresztő roadster-külső különösen sportos menetdinamikai képességekkel – ezek az új BMW S 1000 R fő erényei.
A BMW Motorrad közvetlenül az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új, burkolat nélküli motorkerékpárja e modell innovatív technikájával érkezik a piacra.
A közeli rokonság az RR-el minden oldalról már első pillantásra egyértelmű.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az új S 1000 R csupán a leglényegesebbre összpontosítva, kimondottan offenzív dinamikát sugároz. Átgondolt koncepciójával – 160 LE teljesítménnyel és 207 kilogramm saját tömeggel, illetve már szériakivitelben verseny-blokkolásgátló berendezéssel (Race-ABS), automatikus menetstabilizáló rendszerrel (ASC) és két üzemmóddal – a BMW S 1000 R új mércéül szolgálhat a dinamikus roadsterek piaci szegmensében.
Az alsó és a középső fordulatszám-tartományokra optimalizált soros, négyhengeres motor
A „Lendületesen minden élethelyzetben” mottó szellemében az S 1000 RR 999 köbcentiméteres, soros négyhengeres erőforrását széleskörűen átdolgozták az S 1000 R számára.
A mindennapos használat és a sportos országúti motorozások során egyaránt ideális adottságok szolgálatában a tervezők jelentősen megnövelték az alsó és közepes fordulatszám-tartományokon rendelkezésre álló teljesítmény és forgatónyomaték-szintet, miközben 2000 percenkénti fordulattal csökkentették a maximális fordulatszámot.
A motor így 11 000-es percenkénti fordulatszámnál adja le 118 kW (160 LE) legnagyobb teljesítményét, 112 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 9250-es fordulatnál éri el.
Ez az erőforrás 7500-as percenkénti fordulatig 10 newtonméterrel magasabb forgatónyomatékot produkál, mint az S 1000 RR, így a kanyargós országutakon már az alacsonyabb fordulatszám-tartományoktól is bőséges vonóerővel szolgál. Ennek érdekében a motor többek között átdolgozott csatornákkal kialakított hengerfejet, új bütyökprofilokat és ennek megfelelően áthangolt központi szabályzást kapott.
A BMS-X motorszabályzó rendszer az elektronikus fojtószelep (E-Gas) alkalmazását is lehetővé tette.
Már szériakivitelben automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC); Verseny-ABS és kétféle üzemmód; „Pro” menetprogramok opcióval két további üzemmóddal és DTC rendszerrel
Annak érdekében, hogy mindenkor pontosan vezetője igényeihez, illetve az út sajátosságaihoz igazodhasson, az S 1000 R már alapkivitelében két üzemmódot és automatikus menetstabilizáló rendszert (Automatic Stability Control; ASC) kínál.