Bemutatták az új Buell Super Cruiser modellt
A Buell Motorcycle elfordul a sportmotoros örökségétől a hamarosan megjelenő Buell Super Cruiserrel, egy klub stílusú hot-rod cruiserrel, amely a Harley-Davidson híres FXR alvázának örökségére támaszkodik, amelyet eredetileg Erik Buell készített.
A Super Cruiser koncepció a Buell vezérigazgatója, Bill Melvin és a neves customizer, Roland Sands közötti beszélgetéssel kezdődött. Melvinnek csak egy vázlatot kellett látnia Sands-től, hogy jóváhagyja a koncepciót, és zöld utat adjon a Buell meglévő sportmotoros hajtásláncára épülő prototípusnak.
„Az FXR volt a múzsánk ehhez a motorhoz” – mondta Sands. „A V-Twin vásárlók számára az FXR valóban a motorozás lényegét képviseli, és ezt az esztétikát kölcsönöztük ehhez a motorhoz. Tiszteletben tartjuk azt a tényt, hogy Erik Buell részt vett a motor (az FXR) tervezésében, és ez szabad kezet adott nekünk, hogy ezt a Buell-lel közösen építsük meg.”
Február 10-én Sands a kaliforniai Long Beachen található lenyűgöző Roland Sands Design komplexumában a média előtt megbőgette a Super Cruisert, és a Buell 175 lóerős V-Twinjét bömböltette nagy ovációt kiváltva.
„Amikor Bill először megkeresett minket, hogy építsünk egy nagy teljesítményű cruisert a Buell motorjával, olyan volt, mintha a motor magától tervezte volna magát” – mondta Sands, akinek nem idegen a sportos cruiserek építése. „Figyelembe véve a Buell történelmét és a piac igényét egy igazán nagy teljesítményű cruiserre, valamint a meglévő Buell vázalkatrészek, motor és gördülő készlet építési minőségét, a projekt természetes volt.”
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
„Több mint 20 éve dolgozom ilyen projekteken” – folytatta Sands – „és ez az első alkalom, hogy a tipikus V-Twin teljesítményre jellemző, a súly, a motor szélessége és hossza miatti kompromisszumok nélkül tudtunk építeni egy nagyteljesítményű cruisert”.
Bár a Super Cruiser még csak a fejlesztési szakaszban van, a Buell képviselői izgatottan várják, hogy 2025-re gyártásba kerüljön.
„A dizájn a nyugati parti szcénához illik, ahol a testreszabás a motorkerékpáros kultúra része” – mondta Melvin. „Roland pedig lelkesedett azért, hogy a Buell technológiát beépítse ebbe a kultúrába, és megalkossa a leggyorsabb, legmenőbb cruisert a piacon.”
A Super Cruiser egy új acélcsöves vázat használ, amelyet a Buell folyadékhűtéses V-Twin motorja köré tekernek, ami 175 lóerőt ad a mindössze 450 kilogrammos csomaghoz. A Buell meglévő fordított villájával, alumínium lengőkarjával, kerekeivel és a cég egyedi peremkeresztmetszetű első fékrendszerével kombinálva az eredmény egy olyan gép, amely Sands szerint nem kéreti magát a nagy teljesítményű motorok iránti törekvéseivel.
„Számomra” – jegyezte meg Sands – „ez az, ami most a badass – ez a profil, ez a stílusú motor. Megáll, megy, gurul, nagyon jól veszi a kanyarokat, kényelmes és gázos. Csak felpattansz a motorra, és máris keményebbnek érzed magad – ez a tiszta hozzáállás. Amikor felülsz a motorra, úgy érzed, hogy vagány vagy, és ez jelent valamit.”
Melvin hozzátette, hogy a Buell mindig is fontolgatta egy cruiser építését. „A piac tele van olyan amerikai gyártókkal, amelyek leginkább a nagy, nehéz motorokról ismertek – nem pedig a gyors, dögös motorokról, mint az 1930-as évek híres V-Twinjei. A mi Buell Super Cruiserünk lesz a legdögösebb motor a piacon. Pont.”
A Super Cruiser, jegyezte meg Sands, „egy olyan motor, amit a Harley-nak már 20 évvel ezelőtt kurvára meg kellett volna építenie. Vajon a Harley ránéz erre a dologra, és azt mondja majd: ‘Basszus, ezt a motort kellett volna megépítenünk?’? Talán.”