Az új Yamaha R125 a márka legmagasabb specifikációjú pehelysúlyú supersport modellje
Hihetetlen, de már majdnem 25 éve, hogy a Yamaha R1 bombaként robbant be a motorkerékpárok világába, és a bemutatón a döbbent újságíróközönség alig hitt a szemének, látva, hogy a Yamaha mit alkotott. Rendkívül alacsony tömegével, kompakt méreteivel és kategóriájában kimagasló teljesítményével ez az ikonikus modell egy új, valóban csodás korszak kezdetét jelentette az európai Supersport-rajongók számára.
És az első R1 csak a kezdet volt. Az első modellt követte az R1M, az R6, az R3, az R125, és nemrégiben az R7, mindegyik az R1 – a Supersport vitathatatlan királyának – képére készült. A Yamaha R-sorozat modelljei a valódi versenytechnológiát és teljesítményt utcai kivitelben kínálva már negyedszázada inspirálják motorosok ezreit.
A Yamaha R-sorozat továbbra is egyértelműen a szegmens meghatározó szereplője a 125-től egészen az 1000 köbcentiméterig terjedő, izgalmas Supersport-modellek legszélesebb választékával. A világ legrangosabb bajnokságaiban elért eredményeivel az R-sorozat a nagyteljesítményű motorok meghatározó modellcsaládjává vált. Az R125 következő generációs, 2023-as modelljének bemutatása ismét bizonyítja a Yamaha azon szándékát, hogy minden motoros számára biztosítani kívánja a nagy teljesítményű motorozás élményét.
4. generációs R125: R-kapcsolat
A Yamaha első, 2008-ban megjelent R125 modellje hozta el a modern Supersport dizájnt és technológiát a 125 köbcentiméteres A1-es kategóriába. A lenyűgöző teljesítmény, kezelhetőség és agresszív megjelenés terén új mércét állító, és kategóriájában legjobbnak számító motor szempillantás alatt rendkívül népszerűvé vált – és mind a mai napig megőrizte vezető helyét a nagy teljesítményű, kis tömegű motorok kategóriájában.
Az elmúlt 15 év során az ikonikus modell a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően megőrizte szupersztár státuszát a teljesítményorientált és ténylegesen versenyre fejlesztett motort keresők körében. A fiatal és kompromisszumokra nem hajlandó Supersport-versenyzőknek tervezett R125 az R-sorozat belépő modelljeként mutatja számukra az utat a sikeres jövő felé.
Még több kép a Yamaha YZF-R125-ről a galériában
Minden Yamaha Supersport ugyanazt a tiszta R-vérvonalat képviseli, amely a zászlóshajó R1-et a World Superbike versenyek bajnokává tette. A 2023-as R125-ben is jelen van a versenyre fejlesztett technológia, a dinamikus új külső kialakítástól kezdve a Deltabox váztechnológián át a radiális első féknyergekig.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az R7 ihlette, új, de azonnal felismerhető arculattal – és telefonhoz csatlakoztatható TFT-kijelzővel, számos váz- és futóműfejlesztéssel és új elektronikával – a4. generációs Yamaha R125 minden motorosnak valódi ízelítőt ad az R/World világából.
Legmodernebb R-sorozat design
Az R125 teljesen új külsőt kapott, hangsúlyozva a Yamaha kis tömegű Supersport modelljének vezető státuszát, és megerősítve az R-vérvonal jelenlétét, amely valóban különleges motorrá teszi.
Az új, erős fényű, kétfunkciós LED-es fényszóró középen kapott helyet el az M-alakú orrban, és tompított és távolsági állásban is kiváló látást és láthatóságot biztosít. A fényszóró ultrakompakt mérete és kis tömege lehetővé tette egy rendkívül aerodinamikus első burkolat kialakítását, R7 ihlette LED-es helyzetjelző lámpákkal, amelyek radikálisan új, „nagymotoros” megjelenést kölcsönöznek az R125-nek.
Az agresszívabb orr-rész, az aerodinamikus, új idomok, és az új, szellőzőkkel ellátott tankborítás, amely az erős vízszintes áramlás érzetét kelti, teljesen új külsőt megjelenéssel ruházzák fel a legkönnyebb Yamaha Supersport modellt. Az új külső teljesen egységes és kifinomult megjelenést biztosít, kiemelve a 125-ös versenykategória nagy teljesítményű, legjobb modelljének prémium státuszát.
R1 ihlette, 5 hüvelykes TFT-kijelző
Az új, 2023-as R125 a legújabb, 5 hüvelykes, színes TFT-kijelzővel rendelkezik, amelyet a zászlóshajó R1 ihletett. A kijelző kétféle megjelenési módot kínál: az „utcai” vagy a „pálya” mód az adott helyzetnek megfelelően választható. Az „utcai” módban középen digitális sebességmérő és sávos fordulatszámmérő, valamint alul irányjelző/fényszóró/hőmérsékletjelző lámpák láthatók. A „pálya” mód teljesen letisztult, középen köridőmérő (25-körös memóriával), valamint sávos fordulatszámmérő látható – a versenyző számára ezek a kulcsfontosságú információk a pályán.
Mindkét módban programozható váltásjelző van a kijelző tetején – és a „pálya” módban programozható a fordulatszámmérő tartománya is, így a fordulatszámjelzők a motoros vezetési stílusához és egyéni preferenciáihoz igazíthatók.
Okostelefon-csatlakoztathatóság
Az új R125 nyergében még egyszerűbbé vált a kapcsolattartás, mivel a 2023-as modell okostelefonos csatlakozást lehetővé tevő, központi kommunikációs vezérlőegységet (CCU) kapott. A funkciók aktiválásához az okostelefont először Bluetooth®-on párosítani kell a géppel a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazásán keresztül. A telefon párosítása után az új, 5 hüvelykes TFT-kijelzőn megjelennek a bejövő hívásokról és szöveges üzenetekről szóló értesítések, valamint az alkalmazáson keresztül figyelemmel kísérhetők a motor legfontosabb paraméterei.
A számos információ között látható például az okostelefon akkumulátorának töltöttsége is, és az R125 bármilyen műszaki problémája esetén a rendszer képes értesíteni egy Yamaha márkakereskedőt vagy az előre kiválasztott, más személyt.
Kipörgésgátló rendszer
A maximális magabiztosság és irányíthatóság érdekében az R125 modellben kipörgésgátló is működik. Az A&S kuplunggal és az opcionális gyorsváltóval együtt a kipörgésgátló nagyfokú irányíthatóságot biztosít az R125 nyergében, különösen teljes gázzal történő gyorsításkor. A rendszer bizonyos helyzetekben, például pályamotorozáskor ki is kapcsolható, állapota az új, 5 hüvelykes TFT-kijelzőn ellenőrizhető.
Új, R1 ihlette felső villahíd és kormánykapcsolók
Az R125 „pilótafülkéjének” általános érzetét és megjelenését teljesen új szintre emeli az új, 5 hüvelykes TFT-kijelző, valamint az új, R1 ihlette, kiváló minőségű felső villahíd, amely a motor tiszta R-vérvonalát hangsúlyozza.
A kormánycsutkákon új, R1 ihlette ergonomikus kapcsolók találhatók, amelyekkel intuitív módon vezérelhetők a különböző funkciók, beleértve az új TFT-kijelző módválasztását is.
Gyorsváltó előkészítés
A Yamaha összes R-modelljét a győztes R1M kompromisszummentes szellemisége ihlette, így a legújabb, versenyre kifejlesztett technológiával készülnek. A 2023-as R125 modellen gyorsváltó előkészítés is található, így egyszerűen felszerelhető a gyári Yamaha gyorsváltó, amely teljes gáz mellett is sima felkapcsolást tesz lehetővé, a jobb gyorsulás érdekében.
Michelin Pilot Street gumiabroncsok
A 2023-as modell Michelin Pilot Street abroncsokat kapott, amelyek sportos kezelhetőséget és kiváló tapadást biztosítanak nedves és száraz úton egyaránt – a legújabb futófelület-kialakítás pedig kiváló tapadás/kopás egyensúlyt kínál. A 100/80-17-es első, és a széles, 140/70-17-es hátsó gumiabroncsok kombinációja gondoskodik a kiváló úttartásról és agilis kanyarvételről az R125 nyergében.
Az R125 főbb műszaki jellemzői
- Új, dinamikus R-sorozatú karosszéria kialakítás
- Új, kétfunkciós kompakt LED-es fényszóró
- Új, R7 ihlette LED-es helyzetjelző lámpák
- Új, R1 ihlette, 5 hüvelykes, két módban állítható TFT-kijelző
- Új, programozható váltásjelző és fordulatszám-tartomány
- Okostelefon-kapcsolatot lehetővé tevő, új CCU (Bluetooth-on keresztül)
- Új kipörgésgátló rendszer
- Új, R1 ihlette felső villahíd és kormánykapcsolók
- Új gyorsváltó előkészítés
- Sportos, kényelmes és jó irányítást biztosító üléspozíció
- Nyomatékos, 125 cm3-es, 4 ütemű EURO5 motor változó szelepvezérléssel (VVA)
- A&S tengelykapcsoló
- KYB 41 mm-es, fordított első villa
- 292 mm-es úszó tárcsa elöl / 220 mm-es tárcsa hátul
- Könnyű alumínium-öntvény lengőkar
- 11 literes üzemanyagtartály
- 2 csatornás ABS
- Radiális rögzítésű első féknyereg
- Deltabox váz optimalizált geometriával
- Kétrészes vezető/utas ülés, 825 mm-es ülésmagasság
- Michelin Pilot Street gumiabroncsok: 100/80-17 elöl / 140/70-17 hátul
- Újgenerációs R-sorozat színek és grafika
- Színek: R125 Icon Blue, Tech Black
2023-as R-modellcsalád: Tiszta versenyzői vérvonal
A 25 év óta folyamatosan fejlesztett, csúcstechnológiás teljesítményű Yamaha R-sorozat modelljei a Supersport fejlesztés csúcsát képviselik. A 2023-as modellcsalád minden tagja hű maradt az R-sorozat eredeti, „kompromisszummentesség” koncepciójához, amely azóta is az ikonikus „R” logót büszkén viselő modellek tervezési alapfilozófiája.
Az R1 és az R1M az összes R-sorozatú modellt jellemző, versenygyőztes vérvonalnak megfelelően, és a lenyűgöző 998 köbcentiméteres, keresztsíkú motorral hajtva világszínvonalú teljesítményt kínál olyan utcai és pályamotorosok számára, akik felismerik a Yamaha versenymúltjának valódi értékét.
A Yamaha versenytechnikusai a kizárólag versenypályára szánt R1 GYTR-t azok számára készítették, akik a legjobb pályakész motort keresik. A teljesítménynövelő GYTR tartozékokkal felszerelt R1 GYTR specifikációjában profi Akrapovic kipufogó, programozható ECU és könnyű, szénszál erősítésű, üvegszálas (sima fehér színű) burkolat található. Az R1 GYTR kizárólag a Yamaha PRO SHOP kereskedésekben kapható.
A Yamaha MotoGP® és World SBK® győztes versenymotorjai alapján kifejlesztett, legmodernebb motorral, futóművel és elektronikus vezérlési technológiával felszerelt R1 modellcsalád a tökéletes Superbike-élményt biztosítja.
Az R6 évek óta uralja a World SSP®-t, olyannyira, hogy bárki, aki komolyan gondolja a győzelmet, mindig Yamahát választ. A versenyspecifikációjú, kizárólag pályára szánt R6 RACE és R6 GYTR a pályázók, versenyzők és csapatok első számú választása.
A Yamaha nyomatékos, 698 köbcentiméteres, keresztsíkú motorja által hajtott R7 az egyik legelérhetőbb és legélvezetesebb út az R-World világába. Az R1 inspirálta stílusával, ténylegesen kiemelkedő teljesítményével és kompakt kialakításával rövidesen az elsőszámú középsúlyú Supersport-csúcsmodellé lép elő.
A 125 köbcentiméteres kategóriából feljebb lépők számára ideális, A2 licenckategóriás R3 modellt ugyanaz a vonzó külső és magas minőség jellemzi, mint minden más Yamaha Supersport motort.