HírekMotorokMotorozás

Az új KRESZ talán szabályozza végre az elektromos rollerek helyzetét

Ha valaki motorozni szeretne, a KRESZ tanfolyam és a megfelelő kategóriájú motoros képzés elvégzése mellett a járművére kötelező biztosítást és gépjármű adót is kell fizetnie és az sem mindegy, hogy milyen felszerelést visel közlekedés közben. Ehhez képest az a 80-100 ezer ember, aki Magyarországon elektromos rollert használ, csak felszáll a járművére és száguldozik a forgalomban mindezek nélkül.

Félreértés ne essék, nem azt irigylem, hogy nekik nem kell fizetniük semmit… egyszerűen a forgalomban közlekedőként értetlenül állok a jelenség előtt, mikor tizenéves srácok száguldanak el a busz mellett a felüljárón rövidgatyában, papucsban… ijesztő. És persze megdöbbentő volt, amikor a belvárosban a kereszteződésben egy szakácsruhás férfi suhant át elsőként a rollerén a kereszteződésben.

Az csak az egyik dolog, hogy ezek a rolleresek semmilyen védőfelszerelést nem viselnek, pedig ha valami, hát ez aztán szuper veszélyes. A kicsi kerekeket minden útegyenetlenség megdobhatja, és akkorát lehet esni szájra, hogy azt az arcot még a legjobb plasztikai sebész sem rakja össze.

A másik problémám, hogy a KRESZ szabályokkal sincsenek tisztában ezek az emberek (felnőttek, gyerekek egyaránt). És mivel ezzel a könynű kis járművel bárhol elférnek, meg is próbálják ezt. Ezzel pedig életveszélyes helyzetekbe sodorják magukat.

Ha az autósok a motorosokra nincsenek felkészülve, akkor most autósként és motorosként is mondhatom, hogy én meg a rolleresekre nem vagyok felkészülve, és őszintén remélem, hogy valamit kitalálnak a hozzáértők, hogy ezekkel a lélekvesztőkkel ne közlekedhessenek ebben a formában a forgalomban.

Most úgy tűnik, hogy a KRESZ következő változtatásába beleveszik majd az elektromos rollereket is. Mégpedig úgy, hogy a 25 km/óra maximális sebesség alatti járművek kerékpárnak, míg az a fölöttiek segédmotoros kerékpárnak minősülnek majd. Hát már ez is valami.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Így legalább a rollerek egy része ezentúl csak kerékpárúton közlekedhet, az erősebbekre pedig valószínűleg jogosítvány is kell majd, amit 14 éves kortól lehet megszerezni. Utóbbiakon pedig nemcsak a bukósisak lesz majd kötelező, hanem a kötelező biztosítás is.

Őszintén szólva én már nagyon várom ezt a módosítást, talán élhetőbb lenne ez után a városi közlekedés…

Szerinted mi lenne a jó megoldás a rollerek esetében?

Címlapkép: Pixabay

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük