Motorozás

Amunra és a magyar motorozás rövid története

A magyar motorosok körében a száguldás mellett igen népszerűek a szerencsejátékok is, legyen szó szárazföldi kaszinóról, vagy olyan online platformról, amilyen az https://amunra-kaszino.com. Még ha első látásra eltúlzottnak is tűnik ez a kettősség, megvan a logikus magyarázata.

A kaszinózás és az olyan platformok működése, amilyen az Amunra, valamint a motorozás között számos hasonlóságot találhatunk. Ezek közé tartozik az adrenalin, az izgalom, az újdonságok felfedezésének kérdésköre. Ahogy motorozás közben szeretsz bevenni egy kanyart, illetve új tájakat felfedezni, úgy egy Amunra jellegű oldal esetében is elmondható ez.

Az ilyen oldalakon ugyanis, túlzás nélkül állítható, hogy hetente jelennek meg új játékok, szerveznek új versenyeket, aminek köszönhetően a játékosokat állandóan valami új kaland várja, hasonlóan a világjáró motorozáshoz.

A másik hasonlóság, amit a motorozás és egy Amunra kaszinó között felfedezhetsz, az a játéktípusokra vonatkozik. Nagyon sok olyan online szerencsejáték létezik, amelyek motoros témával rendelkeznek, elsősorban a nyerőgépekről mondható ez el.

Ez ugyanis az a játéktípus, amit a motorosok is nagyon kedvelnek, elsősorban azért, mert a játékmenetek egyszerűek, gyorsak, akár egy rövid megálló során is le lehet játszani egy-egy menetet. Ráadásul, a vizuális és hangeffektusoknak köszönhetően ezek remek szórakozást is jelentenek.

Ahogy a világ motorosai és a kétkerekűek magyarországi szerelmesei között felfedezhetőek hasonlóságok, ugyanez elmondható a motorozás, a motorsport történetéről is, amint azt az alábbi összefoglalóból láthatod.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A rögös kezdetek

A nagyvilágban az első versenyeket, amelyeken az automobilok mellett már motorkerékpárok is részt vettek, a 19. század utolsó évtizedében szervezték meg. Elmondható, hogy nálunk sem kellett sokat várni arra, hogy ez az időtöltés megjelenjen. 

A magyar motoros sport a kerékpározásból fejlődött ki. Kezdetben motoros meghajtású háromkerekű járművek versenyeztek, 1899-ben még a kerékpárversenyek keretében. Hamarosan azonban elindult a sportág önálló fejlődése is. 1900. november 30-án ugyanis a Vadászkürt szállóban összegyűlt elkötelezett polgárok megalapították a Magyar Automobil Clubot.

Először az autóversenyek indultak el, az I. Budapesti Nemzetközi Automobil kiállításra 1901. júniusában került sor a lóversenypályán, ezt követően 1904-ben ún. léghajó üldözéses versenyt szerveztek.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy az autósoknak egy léghajót kellett utolérniük és annak kijelölt leszállási helyére minél előbb odaérni. 

A motoros készülődés

A négykerekűek után a kétkerekűek rajongói is elkezdték a szerveződést, így 1906-ban alakult meg a Magyar Motorkerékpározók Egyesülete, amely azonnal bele is vágott a versenyek szervezésébe. 

Az első versenyre a Budapest-Dunakeszi-Vác-Acsa-Aszód-Gödöllő-Cinkota-Budapest vonalon került sor, ami egy 102 kilométeres táv volt. A nemzetközi versenyekbe a magyarok 1909-ben kapcsolódtak be, a Henrik porosz hercegről elnevezett túra magyarországi szakaszával.

A világháborút követően a versenyek folytatódtak, így 1920-ban a Sváb hegyen szerveztek egy versenyt, amelyen 13 motoros és 45 autós vett részt, akiknek egy 300 méteres emelkedővel és több éles kanyarral kellett megküzdeniük.

A háború utáni első határokon átívelő túraútra 1923-ban került sor. Ezt a magyar klub az osztrákokkal közösen szervezte, a versenynek öt szakasza volt, egy pihenőnappal. Az elinduló 49 autóból 35 futott be. Mivel a motorozás ekkoriban háttérbe szorult, ezért a motorosok a kerékpárversenyek keretében mérették meg magukat.

Az első igazi magyar motorosversenyre 1924-ben került sor, ez volt az első Magyar Tourist Trophy, amelyet a budai hegyi utakon egy 14 kilométeres szakaszon szerveztek meg. 

A korszak legjelentősebb versenye továbbra is Svábhegy. 1925-ben már majdnem száz versenyző vett részt rajta, ezért a motorkerékpárokat és az autókat is több kategóriába osztották szét. A következő években tovább nőtt a résztvevők száma, a versenyeket egészen 1930-ig megszervezték, ami után a gazdasági válság miatt már nem volt rá lehetőség.

Új korszak, új lendület

A motoros sport a második világháborút követően igen gyorsan magára talált. A híradások szerint a fővárosi Partizán Szövetség szervezésében már 1945 augusztusában nemzetközi versenyre került sor a Városligetben, 30 ezer néző részvételével. Két évvel később már öt futamból álló bajnokság sorozat is elindult.

Jöjjön végül egy kis statisztika. Magyarországon 1939-ben 198 leigazolt versenyző volt, ez a szám 1949-ben már 806 volt, 1955-re pedig meghaladta az ezrest is, 1050 versenyzővel. A motorok számát illetően elmondható, hogy 1939-ben a magyar szakosztályok tulajdonában 58 jármű volt, 1945-ben 84, 1949-ben ez a szá 740 volt, 1954-re pedig 1060.

(X) Támogatott tartalom, Címlapkép

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük