A valaha volt legnagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres boxermotor
Villás kiképzésű szelephimba és manuálisan, csavarokkal állítható szelephézag – pont, mint a tradicionális, ikonikus BMW boxernél.
A BMW Motorrad hagyományainak megfelelően a boxermotorban hengerenként két-két, a hengerfejben lévő, zárt perselyben járó tolórúd található – amelyek közül az egyik a szívó-, a másik a kipufogóoldalhoz tartozik. A hengerenként két szívó- és két kipufogószelepet villás kiképzésű szelephimba-párok mozgatják.
Ellentétben a ma széles körben elterjedt motortechnológiával, a szelephézag-állítás nem hidraulikus elemek által történik, hanem – akárcsak a legklasszikusabb, hosszú évtizedeken át gyártott léghűtéses, kétszelepes BMW boxerek esetében – az egyes szelepekhez tartozó szelephézag-állító anyákkal.
A klasszikus kétszelepes boxerekhez hasonlóan a szelephézag-állítás (0,2–0,3 mm) az R18 „Big Boxer” esetében is nagyon gyorsan végezhető el. Az acélból készült szelepek tárcsaátmérője a szívóoldalon 41,2 mm, a kipufogóoldalon pedig 35 mm. A szelepek nyitási szöge a szívóoldalon 21, a kipufogóoldalon pedig 24 fok.
Fix áttételezésű 6 fokozatú sebességváltó, valamint önbeálló, egytárcsás csúszókuplung.
Hasonlóan a BMW Motorrad legtöbb boxer motorblokkjához (a 2012 óta gyártott függőleges áramlású, levegő-/vízhűtésű boxerek kivételével) a motor nyomatékát egy egytárcsás, száraz kuplung továbbítja a sebességváltóhoz. Most első ízben alkalmaznak önbeálló csúszó kuplungot, amely erős visszaváltásnál képes megakadályozni a kerék bepattogását, amelyet az erős visszaváltáskor hirtelen jelentkező nyomaték okozhat.
A fix áttételezésű, 6 fokozatú, kétrészes alumínium házba épített sebességváltó esetében a ferde fogazású fogaskerekek 4 darab bordás tengelyen foglalnak helyet. A váltó füles csappantyúkkal ellátott bemenőtengelye hajtja meg a két váltótengelyt, amelyek a fogaskerékpárok találhatók.
A távolság áthidalásáról, valamint a forgásirány megfordításáról egy hajtótengely gondoskodik. A hátrameneti fokozat opcionálisan rendelhető. A manuálisan kapcsolható hátrameneti fokozatot egy közbenső fogaskerék és egy elektromos motor biztosítja.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nyitott másodlagos hajtás klasszikus mintára.
Hasonlóan az összes többi boxermotoros BMW motorkerékpárhoz, az R18-ban is kardáncsuklóval ellátott, kúpfogaskerékhez és fogaskoszorúhoz csatlakozó kardántengely továbbítja a nyomatékot a sebességváltótól a hátsó kerékhez. A nikkellel bevont, nyitott kardántengely és a kardáncsukló két remek példa az izgalmas, klasszikus motorkerékpár-technológiára, amelyet általánosan alkalmaztak egészen az 1955-ös modellévig. Az ún. „tripoid” gömbcsuklót a váltó oldalán alkalmazták a hossz ellensúlyozásának céljából.